Omega B 2.5 TD ECO knopje

Forumindex Forums Modellen Omega Omega B 2.5 TD ECO knopje

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    gunske

Normaal gezien dient het eco-knopje om de airco te bedienen, dus airco aan, minder vermogen.

Nu heb ik het volgende voor; als ik de airco aanzet (eco lampje uit) trekt de auto feller op…

Auto is gechiptuned door de vorige eigenaar, dus zou het eventueel mogelijk zijn dat de eco knop, buiten de airco bediening, nu ook dient als soort van sturing naar de regeling toe?

RAL
      Deelnemer

draait de airco ook werkelijk?

voor de rest wat ik lees is dit onzin. de sturing van de airco staat los van de chip en ecu.
        ik zelf chip de wagens ook en heb nog nooit meegemaakt dat de auto feller of sneller is met ingeschakelde airco.

zou wel mooi zijn een vermogens toename met ingeschakelde airco.:angel

wim-v6
        Deelnemer

Klopt enige wat gebeurt is dat de airco pomp mee loopt als het eco lampje uit is..

en ik heb zelf zat met deze 2.5TD,s gereden met airco, maar erg merkbaar is het niet als de airco aan staat bij deze motoren..

er gaat wel een schakeling vanaf airco naar de motorcomputer om het stationair iets op te schroeven bij inschakelen van de airco.

Willem

Slurpy

Ik weet wel dat het verschil bij mijn 2.5 td duidelijk merkbaar was met of zonder airco.
            Meer vermogen zonder dus, en niet andersom.

wim-v6
            Deelnemer

Klopt ook wel, alleen is het goed merkbaar als je onder of op het inslagpunt van de turbo zit.

als je op het gebied zit waar de turbo gewoon lekker zijn werk doet merk je weinig van de Airco.

Dat zijn mijn bevindingen ten minste.

Willem

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.