Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega B 2.2DTI lekt water
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2009 om 18:04 #17212393
daarnet toen ik in de garage wou rijden, merkte ik een grote plas water onder auto op straat…toen ik hem binnenzette, merkte ik dat er wat water lekt onderaan de auto, links en rechts ter hoogte van de plaats waar de versnellingspook ongeveer staat
iemand die dit al voorgehad heeft? het is wel degelijk water, geen olie…water heeft precies een wat bruine kleur maar ik kan niet direct zien van waar het precies komt…
alvast bedankt!
23 september 2009 om 18:23 #17526134van de airco misschien ?
als de airco aanstaat krijg je ook een plasje water onder de auto .gr ron
23 september 2009 om 18:25 #17526135dat weet ik, maar is het normaal dat je 2 verschillende plassen hebt waarvan de linkse (als je voor de auto staat) bijna 2 tegels van 30op30cm inneemt en de linker 1 tegel?
ik heb gewoon de temperatuur op 18 graden staan dus echt koud staat ze niet…temperatuur buiten was daarjuist een 15 graden denk ik…
+ ik heb maar een ritje van 5km gedaan ;)
23 september 2009 om 18:44 #17526136oke maar je zegt dat het water is dus daarom dacht ik aan de airco .
kun je er niet een stukje onder kruipen ?
dan kun je misschien iets meer zien .
of rijd een stuk met de airco helemaal uit en kijk dan nog eens .gr ron
23 september 2009 om 18:47 #17526137ik dacht het ook eerst hoor….als ik de auto start in de garage en hem buitenrijdt, dan zie ik ook kleine drupjes water waar ik gereden heb…dit is al een tijdje…maar nu lag er echt een vrij grote plas onder…daarmee dat ik mij wat ‘zorgen’ maak…
ik heb de auto opgekrikt en er een stukje onder gekropen maar ik zie niet echt iets….
zal morgen eens een testritje gaan doen met de verwarming af…
anders is het terug richting garage ;)
ik heb het dopje van de koelvloeistof ook een open gedaan en deze is precies ook wat bruin van kleur…misschien is er ergens een lek in 1 van de leidingen ofzo ?
23 september 2009 om 18:49 #17526138dan zou het ook de driewegklep kunnen zijn .
had dat laatst ook , eerst druppelen en daarna liep het er gewoon uit .
s6 ermee :thumbupgr ron
23 september 2009 om 18:52 #17526139ahzo…en wat is die driewegklep en waar zit die ergens?
en wat koste deze? ;)
23 september 2009 om 18:57 #17526140bij mijn omi 2.2 benzine zit ie links naast het blok (als je voor de auto staat) .
bij een 6 cilinder schijn je er moeilijker bij te kunnen .
als je er goed bij kunt komen issie makkelijk zelf te vervangen .
kosten : enkele tientjes (dacht 30 euro ofzo maar weet niet zeker meer)gr ron
23 september 2009 om 19:04 #17526141ahzow…ja, zal hem dan maar eens binnen steken in de garage als hij nog zo blijft lekken ;)
alvast bedankt voor de info en hulp !
24 september 2009 om 06:21 #17526142Je kunt meestal al wel merken wat voor vloeistof het is als je er aan ruikt, of het proeft.
Wanneer het echt water is, dan is de airco ook het eerst waar ik aan denk. 2e eventueel een lek ruitensproeier tankje.
Voor wat betreft de 3 weg klep/kachelkraan:
Heb er nog wel foto’s van die ik eens eerder heb genomen, echter wel bij de X30XE, naja heb je in iedergeval een idee ;)24 september 2009 om 07:58 #17526143azow, bedankt!
heb er niet aan geproefd maar het is wel degelijk water ;)
vanmorgen was de plas ‘weg’ dus is alles verdampt..
zal straks eens een toertje gaan rijden zonder de verwarming op…eens kijken wat hij dan doet ;)
24 september 2009 om 18:28 #17526144origineel gepost door opel_omega_steinmetz
Je kunt meestal al wel merken wat voor vloeistof het is als je er aan ruikt, of het proeft.Wanneer het echt water is, dan is de airco ook het eerst waar ik aan denk. 2e eventueel een lek ruitensproeier tankje.
Voor wat betreft de 3 weg klep/kachelkraan:
Heb er nog wel foto’s van die ik eens eerder heb genomen, echter wel bij de X30XE, naja heb je in iedergeval een idee ;)idd de juiste foto van de klep en ook duidelijk te zien dat je er bij een 6 pitter moeilijker bij komt .
ben toch wel benieuwd wat het euvel nu is .gr ron
24 september 2009 om 20:23 #17526145ben naar de garage gereden en aangezien er van de koelvloeistof niets uit is, dachten ze dat het toch van airco komt…
ben daarjuist zonder airco naar de training gereden en nu lekt hij niet..dus de airco lekt dus heel hard precies….
24 september 2009 om 21:33 #17526146Ja de airco kan soms heel fel condenswater afgeven.
Daartoe zitten er langs de versnellingsbak 2 darmpjes,
normaal op de brug zie je die goed lopen.Hou goed je koelwater in het oog, maar als je er niets speciaal aan ruikt, dan zal het niet zo erg zijn, alle andere vloeistoffen in de wagen ruiken wel specifiek eh, of zijn bruin (olie)…
Bij men broer zen Golf IV hebben we ooit echt een stromende beek onder de wagen gehad. Was toen heel vochtig weer,
en de garage stond letterlijk onder water…Dat condenswater is helemaal geen teken van falen,
is gewoon tjah, ambetant dat dat in de garage ligt :P25 september 2009 om 11:41 #17526147Koelvloeistof op de grond kan eruit zien als water maar voelt enigzins plakkend aan.
Drieweg klep hoeft niet te lekken bij stilstaande motor , maar draaiend bij opbouwende druk kan het er steeds erger uitstromen.
RARA hoe weet ik dat:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.