Omega B 2.2 Aut Loopt slecht/onregelmatig bij koude motor

Forumindex Forums Modellen Omega Omega B 2.2 Aut Loopt slecht/onregelmatig bij koude motor

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    weisguy

Hallo allemaal!

Sinds een paar maanden loopt mij Omega B Y2.2XE Automaat slecht na het starten in de ochtend. Bij een hoge luchtvochtigheid is het nog erger. Als hij op temperatuur is, is er niets meer aan de hand.

Een half jaar terug is een nieuwe distributie gemonteerd. Hij liep daarna niet beter, eerder slechter.

De garage heeft nu de auto uitgelezen en de distributie gecontroleerd. Bij de eerste keer uitlezen zou er met de Lambda sensor iets aan de hand kunnen zijn. Na een reset komt deze melding echter niet opnieuw, terwijl de motor nog steeds dezelfde klacht vertoont.

Bij het lezen van het forum, lees ik soortgelijke klachten, bij een defecte LMM. Ik ben een leek.
      Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?

MVG Erwin

Jack-omegax3.0xe
      Deelnemer

Lmm vervangen dan maar.

Gr jack

weisguy

De lmm is vervangen. Het probleem is niet verholpen.

Nu de lambdasonde?

Of heeft iemand nog ideeën? Van de week was de buiten temperatuur best hoog. De luchtvochtigheid was hoog. De klacht was weer duidelijk merkbaar.

Groet Erwin

Jack-omegax3.0xe
          Deelnemer

Kijk je lucht temp sensor eens na. Die zit bij de lmm. Anders kun je de kv temp sensor voor de ecu nog checken.

Gr jack

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.