Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega A doet heel vreemd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 17:14 #17213200
Ik heb onlangs de 500euro Omega A gekocht, maar ik heb nu vreemde problemen.
Gisteravond stond deze een kwartier met groot licht aan te draaien.
Toen ik weer in stapte brandde het ABS lampje en het Motorstoring lampje.
Toen zette ik alles maar af, en startte ik de motor opnieuw, helaas ging dat niet.
We hebben de auto toen maar aan de kant geduwd en hem maar laten rusten.Vanochtend ging ik met de Astra (vorige wagen) maar naar m’n werk, maar toch nog ff met de limo proberen.
En ja hij startte, ik blij, totdat ik de verlichting aanzette, Motorstoring ging weer aan.
Toen probeerde ik toch maar, maar toen ik op de weg reed, stak ineens een jogger over, ik wilde toeteren en ineens draaide de motor een stuk minder toeren.
Ik dacht zeker lucht of dergelijks, dus gaf wat gas en ineens gingen de toeren helemaal plat..Aan de kant gezet, en nog maar even geprobeerd te starten maar tevergeefs..
Maar teruggelopen en de Astra gepakt, uit me werk nog geprobeerd, maar zonder resultaat..Iemand die het zou weten ??
Accu/stroom lijkt me niet, aangezien die vanmorgen weer gewoon startte.. of zou het in de ECU of dergelijks wat zijn ?
Mvg, Colin.
18 oktober 2009 om 17:44 #17538035Simpel gedacht: de accu?
Of de dynamo plus de accu?Je kunt even kijken of het probleem zich ook voordoet als je je Astra met startkabels aan de Omega verbindt.
18 oktober 2009 om 18:22 #17538036Als het abs lampje brand is het de dynamo. Meestal door een slechte massa.
Gr Jack
18 oktober 2009 om 19:20 #17538037Er zat een zelf bijgeplaatste (niet door ‘mantadevil’) kabel van de dynamo naar de massa.. Dat is m dan dus, bedankt Jack.
18 oktober 2009 om 21:09 #17538038hey Colin
gewoon weer de blauwe kabel terug plaatsen
deze was voor extra massa .
zat er al toen ik hem kocht en heb nooit deze problemen gehad,jij haalt de kabel weg en nu zijn ze er
dus effe kabel terug en klaar is ie weer :D19 oktober 2009 om 01:20 #17538039Klachten die van elektische aard zijn (en vreemde niet te verklaren klachten) liggen meestal aan een slachte massa verbinding.
Het werd hier al door meerdere mensen gezegd: die bijgeleverde kabel plaatsen.Enne……. toen je toeterde voor die jogger ….heb je hem even gevraagd om je omga aan de kant te duwen?
Ik weet hoe je je dan voelt. (knap lullig):mad:mvrgr,
Aart19 oktober 2009 om 07:04 #17538040Kabel is terug en hij doet t weer..
Nee die hardloper liep maar gauw door die hoorde me gevloek denk ik :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.