Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Omega 3000 Deathproof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 21:21 #17946452
ja sper zit er nog onder en me vriendje is het nu wel aankomede plannen volgen nu ..
1: blueprinten cilinderkop
2: uitlaat en inlaat nieuw ( zelf maken ) als voorbereiding aankomende turbo die ik al heb liggen
3: 2 nieuwe voorbandjes
4: 70mm uitlaat voor naar achter zit er al onder nu nog spruitstukken maken spagetti ;)
5: kop vlakken tot max – 1x voor meer compressiehoop dat ik zonder de turbo al 70 pk winst heb na dit lijstje
hij loopt nu 268km/h GPS gemeten dus nog even afwachten tot de wijzigingen
kijken wat ie dan doetgroetjes
30 november 2011 om 17:47 #17946453succes met turbo opbouw
10 december 2011 om 08:50 #17946454alweer nieuwe updates aan de omega
10 december 2011 om 09:18 #17946455:wtf is Blueprinten????
10 december 2011 om 19:44 #17946456blueprinten ,
kop schonen uitlaat en inlaat poorten flowen kleppen polijsten klepstoters polijsten etc…en nee nog geen updates ben aan het wachten op de pakkingsset zodat mijn kop er af kan dan kan ik de spruitstukken lassen voor de turbo .
dus ben nog in wachtende positie ;)
11 december 2011 om 11:31 #17946457Oke duidelijk. Dat heb ik 2 jaar geleden ook gedaan met de koppen van mijn v6 loont zich wel als je er goed werk van maakt.
11 december 2011 om 11:50 #17946458succes kerel
30 december 2011 om 09:33 #17946459weet je na vheel veel kleine winter griepjes verder is de omega nu weer gezond er waren wat kleine dingen die gedaan werden maar het projectje loopt nog op rolletjes
de plannen en tekeningen van de spruitstukken liggen al klaar
denk dat ik eind januari ga beginnen met strippen
nog geen foto’s btw ;)
30 december 2011 om 10:12 #17946460succes kerel
16 januari 2012 om 11:08 #17946461nou zeg rij ik met -3 naar me werk toe ..
klapper klapper tik tik klapper klapper tik tik..
denk wat is dat dan ,,
distributie ketting kon ik van het tandwiel liften , denk nou mooi klaar mee heh nergens te vinden ongelooflijk leuke klus en kost niks..zo gevonden , 2 weken wachten , 5 uur sleutellen , kosten 120 euro..
maar de distributieketting is vervangen..
en nu gaat ie te koop :S …
heb iets mooiers gezien dus ja keuze keuze keuze
andere achterbumper , sideskirts , en binnen nu en een week de mantzel lotus bumper
foto’s komen nog
23 januari 2012 om 17:35 #17946462is de omega 3000 weg oke dan wat heb je op het oog
25 januari 2012 om 21:14 #17946463nee die is nog niet weg heb wel al de lotus mantzel bumper , de look a like evo spoiler en een tuning bumper achter de sideskirts zelf gemaakt en thats it for now
hij gaat niet weg de distributie ketting etc,, is nu vervangen dus blok kan weer een ton mee..
en bedoel zeldzaamheid staat boven zuinigheid dus weg zal die niet gaan .. 1 op 14 is toch netjes voor een 12v 6cil lineen ja de turbo is nog niet uit me hoofd te praten..
maar ik kijk erg op tegen al het laswerk voor de inlaat en uitlaat …
anders had ie er al op gezeten :Dfoto’s komen morgen online ..
28 maart 2012 om 20:26 #17946464JA JA
het is zover …..
TE KOOP !!
vanaf vrijdag staat de wit groene deathproof te koop
er is inmiddels veel vervangen en gedaan ( !! Echt veel )vrijdag staat ie op marktplaats ..
en op marktplaats opel-forum ..foto’s komen in de advertenties te staan dus hou hem in de gaten
een klein geheimpje verklap ik vast ..
1700 -. euro :)
groetjes
28 maart 2012 om 20:33 #17946465Is zeldzaam: staat er slechts 1 op marktplaats (een harde :hmmz )
28 maart 2012 om 21:07 #17946466hij is echt roest vrij en ja hard …
heb er erg veel aan gedaan dan toch nu maar even een lijstje van het afgelopen jaar …reeds vervangen :
distributie ketting
verdeler + bougies
alle olieen en vloeistoffen
aandrijf assen achter
kardan lagers
diff = sper
4 banden met goed profiel ( zomer )
remmen voor
xenon verlichting
draagarm rubbers voor ( alle )uitlaat 3 inch custom made
de auto loopt 1/13 in verbruik
heeft een 0/100 – 6.2
heeft een top / – 278 km/hde ontseking is net afgesteld 9o’ voor ontsteking voor meer koppel op hoger toerental
Minpunten :
de lak is amateuristisch gedaan ,
teller console is wit gemaakt ( de rest van het interieur is netjes .. gebruikt ) ( instap schuring op de stoelen voor )
half leder orgineelde motor loopt als een zonnetje altjd starten lopen ..
8 april 2012 om 16:19 #17946467he ,
deze zag ik gister avond nog king:
Gr
Andry van de Grijze Manta
8 april 2012 om 19:28 #17946468hahahah hey andry
alles goed hahah lol
14 april 2012 om 23:29 #17946469de auto loopt 1/13 in verbruik
heeft een 0/100 – 6.2
heeft een top / – 278 km/hHahahhahaahhaahhahahahaahhahaahahahahhhahahahahaaahhahahhaah
Verkoop die motor aan AMG of Brabus of de de M devisie van BMW die motor is zijn gewicht in goud waard…hahahaahahahhah
http://www.youtube.com/watch?v=7LFSWWr59AA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Die omega van jou zou um nog nog wel de 280 halen hahahahahahahahhahhah
Ik vind dit echt grappig,mijn broer heeft een C30SE 204pk motor in een Monza….
Verbruik rond de 1 op 8 bij rustig rijden..
0-100 rond de 7.5sec
top snelheid 237 gemeten met gps……16 april 2012 om 13:35 #17946470je bent eerlijk leest goed en reageerd met tegen informatie
ik lieg er niet om …
16 april 2012 om 21:27 #17946471Hoef ook niet te liegen alleen ik zeg dat een C30NE 177pk in een Omega A,nooit geen 278 kan halen:
Hij zou dan ruim 7500 toeren moeten draaien (Motronic begrenzer slaat in bij 6400)
Max koppel en vermogen ergens bij de 4800-5000 toeren liggen dacht ik of iets in die geest,alles wat je daarna meer draait,is vrij zinloos omdat de motor dan alleen zwakker word…
Zo,n motor is gewoon veels te zwak om zelf boven de 235 echte km te komen in zo,n zware bak als een Monza/Senator/Omega,en om bv van 235 naar 240 te komen in dezelfde auto heb je weer 10-15pk extra nodig om van 240 naar 245 te komen heb je weer 12-27pk nodig enz enz….Daarom,is het technisch gezien onmogelijk om met die 177pk zulke gegevens neer te zetten….
Plus als je gaat delen: Omega 1250kg 177pk=7kg per pk als je dan kijkt naar een Lotus Omega:maak der 1400kg 377pk=3.7kg per pk…..Bijna 1x zoveel power per kilo..en dan zal jou Omega bij die prestaties in de buurt komen….Nah denk het niet,een BMW M3-M5 wel,maar een oude 177pk Omega in geen 100 jaar….
18 april 2012 om 17:47 #17946472dat ie zo hard rijdt komt vast door die dikke uitlaat :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.