omega 2.5 TD Irmscher opc

Forumindex Forums Modellen Omega omega 2.5 TD Irmscher opc

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226944
    richard2902
      Lid sinds:
      10 October 2010

      Hallo idereen,

      Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
      Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
      Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
      Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
      Gr Richard

      #17740733
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        een 2.5TD is een 2.5TD.

        De Motor is afkomstig van Steyr en word ook in Diversen BMW’s Geleverd.

        het enige wat irmscher ermee te maken zou hebben is motor tuning, aan de motor zelf is weinig irmscher.

        Irmscher heeft GEEN Irmscher uitvoering uitgebrancht van deze motor namelijk.

        Je kunt pas wat zeggen over deze motor qua vermogen en wie m getuned heeft als de Papieren hiervan bij de auto aanwezig zijn.

        als je deze niet hebt, dan kan je eens een vermogens meting laten doen bij een tuner.

        Wat betreft OPC, die heeft helemaal nooit en niks met de omega gedaan.

        Willem

        #17740734
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          origineel gepost door richard2902
          Hallo idereen,

          Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
          Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
          Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
          Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
          Gr Richard

          Hoi Richard, het is dan denk deze wagen; (?)
          Was me nl tijdje terug ook opgevallen.
          (Wel een wat aparte advertentie trouwens, die mij persoonlijk wat tegenstaat).

          Verder, en mooie wagen ! Leuke opties en de wielen staan goed..
          Veel plezier ermee ! En welkom hier natuurlijk :thumbup

          #17740735
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Y25DT:

            Y25DT
            Bauform: R6
            Steuerung: DOHC
            Anzahl der Ventile: 24
            Bohrung (mm): 80,0
            Hub (mm): 82,8
            Volumen (cm³): 2498
            Leistung (kW bei min-1): 110 / 4500 — 150pk / 4500tpm
            Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 1750 – 3000
            Verdichtung: 17,5 : 1
            Motormanagement: Bosch EDC 15 C4
            Steuerung: Steuerkette
            Abgasanlage: AGR, Katalysator
            Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT20
            Verwendung: Omega B (R30, 5L40-E)

            #17740736
            ElRenegado
              Lid sinds:
              27 June 2010

              ik vind het een hoop eurotjes voor heel veel kilometers 287dkm…

              #17740737
              Tinuske
                Lid sinds:
                21 June 2010

                Komt omdat er OPC/Irmscher bij staat natuurlijk.

                mijn was paar rooitjes minder en 120.000 km minder op de klok

                #17740738
                Illuminat0r
                  Lid sinds:
                  16 September 2004

                  Wel, als Irmscher die motor geleverd heeft wil ik daar graag een afschrift van het factuur ontvangen :P

                  Ik vrees dus dat dit idd allemaal larie is…

                  #17740739
                  sw_reijnders
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2005

                    leuke auto richard . . . maar uuuuh 7 auto’s van geleverd in NL . . . nee :D
                    je moet je niet zoveel wijs laten maken joh, autoverkopers liegen dat ze barsten.

                    Het is gewoon een nette, vrij luxe uitgevoerde omega en ik zou er ook heel blij mee zijn . . . maar het is niet meer dan dat :).
                    Dat OPC plaatje aan de achterkant kan ook iedereen erop plakken . . . maar het staat wel leuk hoor :D

                    Dat doen ze ook vaak bij de Vectra B Sport ED II grilletjes . . . plakken ze er een OPC logo op en noemen ze het OPC . . . maar daar klopt ook geen reet van :jerry

                    #17740740
                    martslaats
                      Lid sinds:
                      3 September 2009

                      dit is volgens mij niet de styer blok maar die van opel zelf
                      de styer blok is een 12 klepper en heeft de X2.5 dt en heeft orgineel 130 pk

                      #17740741
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Zowel de 12 als 24klepper komen uit de Styer / BMW diesel.

                        gewoon gelijk aan de BMW diesel, ook de problemen hebben ze van BMW overgenomen. (wervelkleppen afbreken bij de 2.5DTi’s bijvoorbeeld.

                        alleen de 2.0 en 2.2 diesels zijn van opel zelf

                        Willem

                        #17740742
                        Tinuske
                          Lid sinds:
                          21 June 2010

                          Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.

                          En er zit wel verschil in de blokken.

                          Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)

                          2.5TD = BMW 525TD

                          2.5DTi = BMW 525TDS

                          #17740743
                          richard2902
                            Lid sinds:
                            10 October 2010

                            Hallo allemaal,

                            Bedankt voor jullie reacties allemaal en het is inderdaad de auto van de advertentie van marktplaats.
                            Ik weet ook niet wat er allemaal van waar is maar 1 ding is zeker ik heb nog nooit zo’n snelle diesel gehad. Is getuned by irmscher verlaagd af fabriek met sport onderstel.Zou de auto wel eens op een rollerbank willen hebben om te kijken wat er uit komt. Misschien zien we elkaar wel een

                            #17740744
                            Tinuske
                              Lid sinds:
                              21 June 2010
                              #17740745
                              Jerremy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 October 2004

                                origineel gepost door Tinuske
                                https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspx

                                de pagina is verlopen

                                #17740746
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  origineel gepost door Tinuske
                                  Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.

                                  En er zit wel verschil in de blokken.

                                  Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)

                                  2.5TD = BMW 525TD

                                  2.5DTi = BMW 525TDS

                                  Ligt eraan welke je pakt Tinus

                                  De BMW 325TDS en 525TDS van de E34 en E36 typen zijn ook maar 140pk

                                  De DTi motor geld pas vanaf de BMW 325d en 525d na de E34 en E36 modellen, en liggen pas in de E39 en #46 modellen van BMW

                                  Willem

                                  #17740747
                                  vectra c20ne driver
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    idd volgens mij zit het zo:

                                    2.5td = geknepen 325/525 tds motor (12v)
                                    2.5 dti = geknepen 325d/525d motor (24v)

                                    #17740748
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Jupzz.

                                      Voordeel is wel dat de opel TD’s veel makkelijker door de roetmeting komen dan de BMW TDS blokken.

                                      Willem

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.