Forumindex › Forums › Modellen › Omega › omega 2.5 TD Irmscher opc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2010 om 19:13 #17226944
Hallo idereen,
Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
Gr Richard10 oktober 2010 om 19:38 #17740733een 2.5TD is een 2.5TD.
De Motor is afkomstig van Steyr en word ook in Diversen BMW’s Geleverd.
het enige wat irmscher ermee te maken zou hebben is motor tuning, aan de motor zelf is weinig irmscher.
Irmscher heeft GEEN Irmscher uitvoering uitgebrancht van deze motor namelijk.
Je kunt pas wat zeggen over deze motor qua vermogen en wie m getuned heeft als de Papieren hiervan bij de auto aanwezig zijn.
als je deze niet hebt, dan kan je eens een vermogens meting laten doen bij een tuner.
Wat betreft OPC, die heeft helemaal nooit en niks met de omega gedaan.
Willem
10 oktober 2010 om 20:22 #17740734origineel gepost door richard2902
Hallo idereen,Ik ben nieuw hier en recent in het bezit gekomen van een omega bj 2002 diesel irmscher blok.
Kan iemand mij meer gegevens verstrekken over dit type blok qua vermogen en nm.
Misschien nog meer mensen met deze auto op dit forum.
Er is mij vertelt dat er maar 7 in nl zijn (waar?),
Gr RichardHoi Richard, het is dan denk deze wagen; (?)
Was me nl tijdje terug ook opgevallen.
(Wel een wat aparte advertentie trouwens, die mij persoonlijk wat tegenstaat).Verder, en mooie wagen ! Leuke opties en de wielen staan goed..
Veel plezier ermee ! En welkom hier natuurlijk :thumbup10 oktober 2010 om 20:40 #17740735Y25DT:
Y25DT
Bauform: R6
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 24
Bohrung (mm): 80,0
Hub (mm): 82,8
Volumen (cm³): 2498
Leistung (kW bei min-1): 110 / 4500 — 150pk / 4500tpm
Drehmoment (Nm bei min-1): 300 / 1750 – 3000
Verdichtung: 17,5 : 1
Motormanagement: Bosch EDC 15 C4
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: AGR, Katalysator
Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT20
Verwendung: Omega B (R30, 5L40-E)11 oktober 2010 om 14:41 #17740736ik vind het een hoop eurotjes voor heel veel kilometers 287dkm…
11 oktober 2010 om 16:20 #17740737Komt omdat er OPC/Irmscher bij staat natuurlijk.
mijn was paar rooitjes minder en 120.000 km minder op de klok
17 oktober 2010 om 17:50 #17740738Wel, als Irmscher die motor geleverd heeft wil ik daar graag een afschrift van het factuur ontvangen :P
Ik vrees dus dat dit idd allemaal larie is…
18 oktober 2010 om 09:57 #17740739leuke auto richard . . . maar uuuuh 7 auto’s van geleverd in NL . . . nee :D
je moet je niet zoveel wijs laten maken joh, autoverkopers liegen dat ze barsten.Het is gewoon een nette, vrij luxe uitgevoerde omega en ik zou er ook heel blij mee zijn . . . maar het is niet meer dan dat :).
Dat OPC plaatje aan de achterkant kan ook iedereen erop plakken . . . maar het staat wel leuk hoor :DDat doen ze ook vaak bij de Vectra B Sport ED II grilletjes . . . plakken ze er een OPC logo op en noemen ze het OPC . . . maar daar klopt ook geen reet van :jerry
18 oktober 2010 om 11:39 #17740740dit is volgens mij niet de styer blok maar die van opel zelf
de styer blok is een 12 klepper en heeft de X2.5 dt en heeft orgineel 130 pk18 oktober 2010 om 19:21 #17740741Zowel de 12 als 24klepper komen uit de Styer / BMW diesel.
gewoon gelijk aan de BMW diesel, ook de problemen hebben ze van BMW overgenomen. (wervelkleppen afbreken bij de 2.5DTi’s bijvoorbeeld.
alleen de 2.0 en 2.2 diesels zijn van opel zelf
Willem
19 oktober 2010 om 16:12 #17740742Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.
En er zit wel verschil in de blokken.
Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)
2.5TD = BMW 525TD
2.5DTi = BMW 525TDS
23 oktober 2010 om 17:06 #17740743Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties allemaal en het is inderdaad de auto van de advertentie van marktplaats.
Ik weet ook niet wat er allemaal van waar is maar 1 ding is zeker ik heb nog nooit zo’n snelle diesel gehad. Is getuned by irmscher verlaagd af fabriek met sport onderstel.Zou de auto wel eens op een rollerbank willen hebben om te kijken wat er uit komt. Misschien zien we elkaar wel een24 oktober 2010 om 08:35 #1774074424 oktober 2010 om 10:30 #17740745origineel gepost door Tinuske
https://ovi.rdw.nl/VoertuigDetails.aspxde pagina is verlopen
24 oktober 2010 om 10:34 #17740746origineel gepost door Tinuske
Heb effe deze en de mijne (2.5TD) naast elkaar gezet op RDW.En er zit wel verschil in de blokken.
Mijne heeft 96kW (130PK) en deze heeft 110kW (150PK)
2.5TD = BMW 525TD
2.5DTi = BMW 525TDS
Ligt eraan welke je pakt Tinus
De BMW 325TDS en 525TDS van de E34 en E36 typen zijn ook maar 140pk
De DTi motor geld pas vanaf de BMW 325d en 525d na de E34 en E36 modellen, en liggen pas in de E39 en #46 modellen van BMW
Willem
24 oktober 2010 om 15:34 #17740747idd volgens mij zit het zo:
2.5td = geknepen 325/525 tds motor (12v)
2.5 dti = geknepen 325d/525d motor (24v)24 oktober 2010 om 20:03 #17740748Jupzz.
Voordeel is wel dat de opel TD’s veel makkelijker door de roetmeting komen dan de BMW TDS blokken.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.