Omega 2.5 DTi vragen

Forumindex Forums Modellen Omega Omega 2.5 DTi vragen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ElRenegado

Heren,

Na een half jaartje weg geweest te zijn, kom ik binnenkort weer terug met een Omega.
      Mijn vorige was een B1 3.0 MV6.

Nu is mijn oog gevallen op een B2 2.5 DTi uit 04-2003 met 203.000 km NAP, Executive uitvoering.
      Volledige onderhoudshistory is bekend. (nog niet ingezien)

Mijn vraag aan jullie is echter, waar moet ik op letten straks bij de proefrit.
      Wat zijn de zwakke punten van deze motor ? (van de koets en electra weet ik ze)
      Volgens mij is een BMW 2.5tds dieselblok en een BMW 5traps automaat.

Wat ik wel jammer vind is dat de originele radio eruit verwijderd is en er een normale enkel DIN ingezet is.
      Zijn de originele radio’s nog te verkrijgen ? en zoja… tegen welke gemiddelde kosten ?

cjibclient

Op MP staat wel een ncdc 2015 voor 360 euro. Geen idee of het wat is.
        Met de diesel is het belangrijk dat de auto koud en warm goed start. Verder weet ik zo niet waar je op moet letten.

Als er heldere koplampen in zitten controleer ook de hoogteregeling. Ik heb die ook kapot, schijnt meer voor te komen. Kwam daar pas achter na de aankoop.

Jack-omegax3.0xe
        Deelnemer

de opvoer pomp kan kapot zijn.

De hoogte regeling kun je zo zien. als je voor de auto staat moet de onderkant van de reflector en de onderkant van de lijst in een lijn liggen.

Gele en rode lijn.

Gr Jack

ElRenegado

Ok thanks.
            Morgen ga ik er een proefrit in maken,
            tevens gelijk even langs een vriend zodat die even op de brug kan, en aan de computer.

Dat van het starten weet ik, vanwege de verstuivers.
            Koplamp heb ik niets geks aan gezien, maar zal het morgen even testen, net zoals alle andere opties.

Voor wat die radio betreft,
            ik weet niet of er een kleurenscherm inzit, als dat zo is schijn je die niet meer te kunnen bedienen.
            Dat zou ik jammer vinden, en is denk ik ook een puntje om hem te laten staan, want hoe kom je erachter wat er origineel voor unit in gezeten heeft.

Anyways, to be continued.

cjibclient

Bij mij ataat alleen op de carpass welke radio erin heeft gezeten. Maar volgens mij als je een gps antenne op het dak hebt moet er een kleurenscherm met een ncdc 20.. in hebben gezeten. Maar ik weet dat niet zeker….

ElRenegado

Er zit geen gps antenne op het dak.
                Er zit aan aparte navigatie set in met losse monitor en unit in kofferbak.

Kleurenscherm weet ik niet, ga ik zo ontdekken…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.