Omega 2.2-16V bj.2001

Forumindex Forums Modellen Omega Omega 2.2-16V bj.2001

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Apache
    Deelnemer

Hallo Omega liefhebbers.

Kan iemand mij van nuttige tips voorzien om een probleem op te lossen aan mijn Omega.
      Wanneer mijn Omega drie dagen heeft stil gestaan is de accu leeg en moet hij iedere keer
      opnieuw worden overgestart.
      Bij de garage heeft men gedurende enkele dagen de accu (nieuw) getest en vervolgens alles
      wat het maar kan zijn doorgemeten zonder enig resultaat. (uitslag ik moet er maar mee leven)
      Hopelijk kan iemand mij helpen die het zelfde heeft mee gemaakt en uiteindelijk van dit probleem
      is verlost.

M.vr.gr. Apache.

DarkNL08
      Deelnemer

Lijkt me toch dat er ergens een stroom slurper zit…

Heb je er al eens aan gedacht om bijv te kijken of het in je audio installatie zit?
        Evt. een voor een uitsluiten door zekeringen eruit te laten, zo zou je e.e.a. kunnen uitsluiten.

Apache
        Deelnemer

Met toepassing multimeter (ampere) -klem accu los en zekeringen uit/in niets ontdekt.
          Accu en dynamo zijn eerder gecontroleerd en getest zijn in orde.

Apache
          Deelnemer

Radio/cd standaard geinstalleerd en vast in dashboard gemonteerd zonder slede is naar mijn weten niet aangewerkt?

Mickel_MV6
              Oedo

Hoi Apache,

Lees net over je probleem. Is dat nog steeds een probleem? Ik heb hetzelfde gehad, voor niets een nieuwe accu gehaald, deze is onder garantie zelfs nog weer omgeruild. Uiteindelijk heeft de VOD het probleem weten te vinden: een defect hoofdrelais. Ik kan op dit moment niet specifieker zijn, maar ik kan wel even navragen wat men vervangen heeft. Maar dat loste het probleem wel op. Ik rij overigens ook een 2.2 uit 2001…

Groet, oedo

Apache
                Deelnemer

Hallo Oede…

Ik stel het zeer op prijs dat je voor mij gaat na vragen wat er is precies is vervangen bij jou Omega.
                  Momenteel ben ik nog het eenenander aan het uit testen wat de oorzaak kan zijn dat de accu van
                  Omega leeg raakt naar enkele dagen.
                  Tijdens de laatste meeting in Nijmegen op 27 mei is mij door Ralph de Omega dokter gewezen op een
                  niet juiste aansluiting van de voedingskabel gasinstallatie in de zekeringslade.

M.vr.gr. Cor… :wors

RISL
                  Moderator

M’n ouders hebben dit probleem ook gehad met hun Vectra C met Z22YH.
                    Er is van alles getest en vervangen (brandstofpomp, dynamo, enz., gelukkig alles onder garantie). De Vectra hing uiteindelijk altijd aan de druppelaar. Het vermoeden ontstond dat de accu werd leeggetrokken als je tussen ritten door een keer een deur open deed. Alles is doorgemeten, uiteindelijk zelf ook nog een keer alles doorgemeten om lekstroom te zoeken, maar niets gevonden.

Uiteindelijk hebben we besloten om er een wat grotere accu (van een Vivaro diesel) in te zetten en nu hebben ze nergens meer last van.

Oedo

Hoi Apache,

Soms is een VOD echt Vriendelijk! :thumb
                      Het relais waar het bij mij om ging is blauw gemarkeerd. Let op: Het nummer dat met 2 begint staat op het relais zelf, het nummer dat begint met 6 is het bestelnummer.
                      Hopelijk dat dit je verder helpt!

Groet, Oedo

omegametin

heeft iemand hier op opelforum een luchtmassameter voor een omega 2.2 bj 2001 te koop?

Met vriendelijke Groet Metin.

Slurpy

Effe voorstellen en een eigen topic openen met je vraag ipv dat van een ander te kapen zou toch wel zo beleefd zijn.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.