Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › ombouwen van x20xev naar c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 12:01 #17224177
wat moet ik allemaal aanpassen met het ombouwen van x20xev (astra station) naar c20xe (uit een calibra).
benzine pomp kan die gewoon blijven zitten?1 augustus 2010 om 12:04 #17706221benzinepomp, bak en assen kunnen blijven.
Motor, electronica, voorpijp met kat moeten van een (Astra) C20XE komen..
Willem
1 augustus 2010 om 12:12 #17706222ik heb hier een calibra c20xe motor liggen (compleet) dat zou niet passen?
1 augustus 2010 om 12:13 #17706223kat is anders
Willem
1 augustus 2010 om 12:16 #17706224ik moet toch met de uitlaat aan het lassen want de voorpijp van de kat van de astra is rot. voor de rest zou de motor dan gewoon moeten passen? kabelboom enzo ook?
1 augustus 2010 om 13:01 #17706225heb net even de ronde stekker naast de accu los gehad maar die ziet er heel anders uit dan die van de c20xe. heeft iekand ook een bedradings schema van de x20xev?en 1 van de c20xe?
gr,
1 augustus 2010 om 13:12 #17706226kabel boom is niet het zelfde die moet je ook mee vervangen x20xev draait op simtec en de c20xe draait op motornic.
de x20xev heeft ook een extra massa in de kabel boom mits ik me niet vergis maar daar weet wim-v6 meer van af.
maar als je de motor wil wisselen precies wat wim zei motor, kabelboom, ecu en spruitstuk en voorpijp met kat mee vervangen bak is gelijk.
1 augustus 2010 om 13:16 #17706227die dikke ronde stekker kun je gewoon omsolderen van op de c20xe boom.
ik heb een maand terug ook mijn x20xev vervangen voor een c20xe.
De kat van de x20xev heb ik gewoon gebruikt bij mijn c20xe, is dat niet goed dan??
1 augustus 2010 om 16:17 #17706228en hoe zit het dan met de stuurpomp? die van de xev heeft een multiriem en van xe een v-snaar.
1 augustus 2010 om 16:21 #17706229stuurpomp:
Die keuze is aan jezelf, wil je met een multiriem gaan rijden, of met de altijd slippende V-snaar..
willem
1 augustus 2010 om 16:56 #17706230Ik weet niet zeker of de motorsteunen hetzelfde zijn tussen Astra en Cali, :hmmz?
Anders moet je die ook over zetten van die x20xev op die c20xe.succes
1 augustus 2010 om 19:18 #17706231als het goed is past dat wel ( ik dacht dat het onderblok gelijk is).
de kleurcode’s van de xev en de xe zijn die gelijk aan elkaar?alvast bedankt voor de hulp!!!
1 augustus 2010 om 23:02 #17706232origineel gepost door kadettgsicrosser
heb net even de ronde stekker naast de accu los gehad maar die ziet er heel anders uit dan die van de c20xe. heeft iekand ook een bedradings schema van de x20xev?en 1 van de c20xe?gr,
Je kan gewoon je huidige kabelboom van je Astra waar die ronde stekker aan zit gebruiken op de C20XE. Hier zit alleen maar je startsturing, oliedrukdraad en de draden voor je dynamo in….Is gewoon het pricipe als van de Calibra…zitten dezelfde draden in.
1 augustus 2010 om 23:06 #17706233origineel gepost door kadettgsicrosser
en hoe zit het dan met de stuurpomp? die van de xev heeft een multiriem en van xe een v-snaar.Hiervoor kun je het beste even multiriempoulie gaan zoeken van een nieuwer type C20XE…die met DIS ontsteking…past er zo op zonder iets aan te passen, en dan kun je gewoon je eigen stuurpomp houden.
Ik heb precies hetzelfde gedaan.
Ik heb pas geleden een Calibra X20XEV gekocht met opgeblazen motor, en die vervangen voor een C20XE.4 augustus 2010 om 14:25 #17706234Hallo,
Check anders mijn topic…. ik heb hetzelfde gedaan, duurde even maar de c20xe zit er in :)
Ik heb van de draadboom nog steeds 3 draden over, waar ik niks mee kan… de rest kleur op kleur.Groeten Eric
5 augustus 2010 om 20:36 #17706235hallo eric,
heb net ff je topic gelezen, ziet er goed uit hoor:thumbup:thumbup
ben inmiddels ook met het uitbouwen begonnen en de c20xe heeft al een grote beurtgehad, en alle pakkingen en keeringen vervangen.
dan gaat super op de motorbok kan je overal goed bij!:wors
maar bij mij zijn de stekkers nog weer iets anders, gaat helemaal goed komen.
had jij ook zo’n stofzuiger in het vooronder liggen?groeten
7 augustus 2010 om 14:11 #17706236Hey,
XEV is XEV of zijn je C20XE stekkers anders?
Enne…. wat voor stofzuiger? king:
Groeten Eric
7 augustus 2010 om 14:44 #17706237heey,
de xe stekker is anders dan die van de xev maar de draden kloppen wel voor een deel( de rest ff meten).
zo’n ventilator achter de voorbumper aan de bestuurders kant. betje een raar geval.groeten klaas-jan
7 augustus 2010 om 15:01 #17706238hey,
Ja dat klopt, als het goed is hou je 3 of 4 draden over.
Als je erachter komt waarvan die zijn, hoor ik het graag :P:PWat de ventilator betreft had ik er 2, de airco radiateur en de normale radiateur.
Groeten Eric
(ps waar in groningen woon je??)
7 augustus 2010 om 18:24 #17706239heey,
ik heb het over een soort van blower, die zat bij mij achter de mistlamp bestuurderskant.
westen richting friesland.
kan je al weer rijden met je astra dan?greetz,
klaas-jan
7 augustus 2010 om 18:29 #17706240dat is volgens mij je secundaire luchtpomp.
Zit hier een slang op die naar zo’n potje gaat naast je EGR klep?
Gewoon eraf halen die zooi.Heb je niet meer nodig bij de C20XE.
7 augustus 2010 om 18:37 #17706241Jah, die van mij rijdt al wel, maar nog ongekeurd en geschorst.
En dinsdag met de ambu de Astra naar nieuwe loods brengen.Daar gaan we binnenkort nieuwe achterpanelen erin lassen enz enz.
Groeten Eric
8 augustus 2010 om 20:41 #17706242heey,
ik heb me xetje aan de pruttel!!
net een crossmotor zo zonder uitlaatlijn eronder:thumbup.
ik houd inderdaad ook een paar draadjes over ik kan me iets voorstellen dat dit te maken heeft met het uitlezen van de computer??
zonder doet hij het dus ook gewoon.groeten,
klaas-jan
9 augustus 2010 om 15:38 #17706243ene zal wel voor je octaan stekker zijn.
deze zit wel op de c20xe maar niet op de xev.
bij mij heb ik deze niet aangesloten. geeft geen problemen:thumbup9 augustus 2010 om 16:48 #17706244Je houd aan de draadboom van de auto idd. een paar draden over
bij je voeten aan de pass.kant (groene en zwarte stekker).
Bij mij hetzelfde.
Maar dit levert geen problemen op. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.