ombouwen tellers corsa b zonder toerenteller naar met toeren

Forumindex Forums Modellen Corsa ombouwen tellers corsa b zonder toerenteller naar met toeren

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    faqman

Hallo allemaal,

Mijn dochter heeft zoals ik al bij mijn voorstellen heb geschreven een corsa b 1.2 swing uit 1993. Deze heeft nog een kilometertellerkabel. Ook is het er een zonder toerenteller/ Nu heb ik via marktplaats een nieuw tellerhuis met toerenteller gekocht wat volgens de verkoper moet passen in een corsa b of een tigra. Ook zit er een mechanische aansluiting op voor de kabel. Alles omgebouwd en aangesloten. Alles werkt, alleen geeft hij een veel te hoge snelheid aan. De snelheid bij ongeveer 20 km per uur is zeker het dubbele. Wie weet hoe dit kan en of het inderdaad komt doordat deteller uit een tigra komt. Is er een manier om dit te veranderen. De aansluitingen achterop zijn hetzelfde en de nummers achterop zeggen dat het een gm vdo >pp-t30< 2 is en de teller die in de auto zit zegt gm vdo > pp-t30< 1. Wie kan mij helpen. Ik moet de teller wisselen omdat het glas van de orginele teller stuk is.

wim-v6
      Deelnemer

wat staat er onderaan het tellerblad bij het W=getal op de oude en nieuwe teller??

willem

faqman

willem,
          de nieuwe is w=1134
          de orginele is w=1150

Waarom wil je dit weten???

wim-v6
          Deelnemer

zou niet veel verschil mogen opleveren.

Denk eerder dat er gerommeld is aan de teller, en dat niet meer goed gekomen is.

je kan de kap er eens afhalen, en dan de pin waar de teller op rust eruit te trekken, kan je kijken hoever de naald zakt.

Willem

faqman

En als ie veel zakt dan proberen goed te zetten???

wim-v6
              Deelnemer

hij zal niet ver zakken waarschijnlijk.

maar je zal dan de naald ongeveer 20km onder de 20 moeten zetten.

Willem

faqman

Zal het even proberen, maar de eerste indruk is dat de teller niet zakt. Nee zakt niet. Heb hem over het aanslagpennetje getild, blijft er nu tegenaan zitten. Kan je de veer niet strakker maken door de tellernaald 1 keer helemaal rond te draaien. Of kan het tellemechanisme misschien overgezet worden.

wim-v6
                  Deelnemer

!!!!!!!! nee niet doen !!!!!!!!!!!

– Naald afnemen
                    – naald op pen terug drukken ongeveer 20km onder de 20!!!

dan klopt de teller meestal wel weer aardig.

Probeer dat maar.

niet zomaar de teller tegenin draaien, is een fijn instrument en behoft precieze drukken en krachten.

Dus naald 20km lager op de as zetten en weer over de naald tillen.

Willem

faqman

okee doen we. Zal het vanavond of anders morgen even proberen in de corsa. M`n dochter heeft hem nu weer meegenomen. Bedankt voor je reacties en ik hou je op de hoogte!!!

Harry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.