ombouw varajetII naar LE-jetronic

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw varajetII naar LE-jetronic

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    StijnV

Hallo,
      De ombouw is bijna een feit, ik zit enkel nog met een paar elektrische problemen/vragen.
      Wie zou mijn kunnen helpen aub want ik wil er nog eens in rijden, is al véél te lang geleden.

1ste: de + van mijn benzinepomp, waar sluit ik die op aan?
      2de: op bijgevoegde foto (van mantablog) staat een ‘verbindingsstekker’ (brandstofpomp; startmotor; contact), maar waar kan ik deze stekker op aansluiten? Of wat moet ik ermee doen?

3de: op bijgevoede tekening (van opelforum) staat een aansluiting van de startmotor naar het relais, maar moet ik zelf nieuwe kabels leggen daarvoor?

Ik raak er maar niet uit, wie kan mij helpen?
      Alvast bedankt!

henk 400rr
      Deelnemer

@StijnV wrote:

Hallo,
        1ste: de + van mijn benzinepomp, waar sluit ik die op aan?
        2de: op bijgevoegde foto (van mantablog) staat een ‘verbindingsstekker’ (brandstofpomp; startmotor; contact), maar waar kan ik deze stekker op aansluiten? Of wat moet ik ermee doen?

3de: op bijgevoede tekening (van opelforum) staat een aansluiting van de startmotor naar het relais, maar moet ik zelf nieuwe kabels leggen daarvoor?

De driepolige stekker, daar zitten de 3 belangrijkste aansluitingen op;

Blauw, die gaat naar je brandstofpomp (+)
        Zwart: dat is je contact draad (12V+)
        Zwart/rood: die gaat naar je startmotor

Verder heb je nog te maken met 2 draden:
        Rood (een dikke) die gaat vanuit je kabelboom rechtstreeks op de accu.
        Groen (zit bij je computer aansluiting) die gaat naar je bobine

Het relais, daar sluit je verder niks op aan.

Nu weet ik niet of je de 3-polige contra stekker er ook bij hebt van je injectriekabelboom, anders zit je met de kleuren blauw en zwart/rood, beide sluiten aan op een witte draad in je kabelboom.

Ik kan m’n ouwe topic waar alles in staat (ook hier in CIH) niet openen ivm een mailware aanval om te kijken hoe dat zit.

StijnV

Bedankt voor uw snelle reactie!

Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
          Bij mij komen verschillende draden toe op die driepolige stekker:
          op pin 1: wit(met nr28)
          op pin 2: zwart
          op pin 3: rood/zwart; wit(nr4); wit(nr4/1)

wat mag ik op die pinnen aansluiten?

Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag), en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?

Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?

Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
          de injectie aansluiten?

Nu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?

Terug een hoop vragen,
          hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.

mvg,
          Stijn

StijnV

@StijnV wrote:

Maar ik ben er nog niet, op de 3-polige stekker komen andere kleuren toe dan op uw beschrijving.
            zie foto:

Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag), en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?Die dikke zwarte heb ik op de inlaatcollector aangsloten

Verder komt er origineel een groene draad toe op de stroomverdeler en gaat naar de ontsteking: deze draad gewoon laten zitten?
            (Ik zit wel nog met de conventionele ontsteking, dus géén elektronische)
            zie foto’s:

Verder heb ik een blauwe draad komende uit de originele kabelboom die oorspronkelijk op het thermostaathuis van de carburateur zat, moet ik deze nu op het thermostaathuis van
            de injectie aansluiten? heb ik zo aangesloten

Nu komt op de startmotor een zwart/rode draad toe vanuit de originele kabelboom, deze laten zitten of doorknippen?
            zie foto:

Terug een hoop vragen,
            hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken.

mvg,
            Stijn

henk 400rr
            Deelnemer

@StijnV wrote:

op pin 1: Blauwe draad (naar brandstofpomp (evt. via zekeringskast)
              op pin 2: zwart (naar contact 12V)
              op pin 3: rood/zwart (naar startmotor)

Verder heb ik nog een dikke rode (die rechtstreeks op de + accu mag)

Klopt.

en een dikke zwarte. Is die dikke zwarte voor rechtstreeks op de – accu?

?? dikke zwarte?? is dat geen bruine voor de massa? die moet dan vlakbij de dikke rode zitten.

Ja, laten zitten.

de injectie aansluiten?

Ja, dat blijft gelijk.

Laten zitten, niks mee doen, vanaf die komt alleen een extra kabel naar de 3-polige stekker.

StijnV

Dankjewel Henk!

Hopelijk kan ik dit weekend verder werken aan de ascona en krijg ik hem aan de praat.
                Normaal moet het nu wel lukken met jouw uitleg, waarvoor dank!

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.