ombouw varajetII naar LE-jetronic

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw varajetII naar LE-jetronic

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252693
    StijnV
      Lid sinds:
      2 March 2010

      hallo allen,

      Het zal wel de zoveelste ombouwtopic zijn, maar ik vind niet direct een antwoord op mijn vraag, daarom nog een topic.
      Ik heb dus een Ascona B 2.0S, nu ben ik bezig die om te bouwen naar systeem LE-jetronic.
      Mijn benzinetoevoer kwam toe op een ‘filterpotje’ (ik weet de naam niet van het onderdeel) die aan mijn oliepomp hangt, nu heb ik dat ‘potje’
      niet meer nodig. Wat moet ik doen met dit potje? zo laten of moet dit eraf?
      Ik heb een foto bijgevoegd

      Uploaded with ImageShack.us

      alvast bedankt!
      groeten Stijn

      #18073073
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        het kan beide, zolang dat gat in het distributiehuis maar dicht blijft.

        het is geen filterpotje, het is de mechanische brandstofpomp.

        #18073074
        StijnV
          Lid sinds:
          2 March 2010

          bedankt,

          Als ik die 2 bouten los die rood omcirkeld zijn komt mijn olie eruit,
          is er een stuk dat daarop past? of moet ik zelf iets maken om dit gat te dichten?

          #18073075
          henk 400rr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Dat moet je zelf maken.

            #18073076
            bascalibra
              Lid sinds:
              8 August 2011

              Zit een pakking tussen, deze pakking gewoon namaken van staal/alu etc. Alleen dan zonder gat

              #18073069
              StijnV
                Lid sinds:
                2 March 2010

                Bedankt, ik zal die brandstofpomp er voorlopig laten opzitten.

                Verder nog 2 vragen, mijn originele gaskabel is te kort, welke gaskabel dien ik te kopen?
                Heeft iemand daar een referentienummer van of iets liggen in West-Vlaanderen?

                Er komen 2 darmen van de chauffage (kachel), 1 sluit ik aan op het T-stuk aan de waterpomp,
                maar waar moet ik de andere aansluiten? Mss een foto daarvan?

                alvast bedankt

                #18073066
                H-400
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 November 2006


                  je ziet de darm aan de rechterkant achter de motorsteun aankomen. Je moet een imbus afsluitstop
                  d’r uit draaien (zit muurvast) en daar een verloopstuk in draaien waar deze darm op past.
                  Over je gaskabel:
                  Als je wilt kan ik het Opel bestelnummer opzoeken, maar of ze die nog hebben liggen?
                  Via ‘t internet moet je zo’n kabel wel kunnen vinden, Dokter Manta, Cope-parts…

                  #18073071
                  StijnV
                    Lid sinds:
                    2 March 2010

                    dankje voor de duidelijke foto!

                    Dit verloopstukje, heeft dit een specifieke naam als ik dit in een autopartszaak ga halen?
                    bedankt

                    #18073068
                    H-400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 November 2006

                      Het is eigenlijk gewoon een pijpje uit metaal (origineel alu maar hoeft niet) met dezelfde schroefdraad als die afsluitstop.
                      Het heeft een zeskant tussen de schroefdraad en het pijpje, zodat je het vast kunt draaien in het blok.
                      Dus als je de afsluitdop er uit krijgt kan je die als voorbeeld gebruiken om de juiste draad te vinden. De buitendiameter
                      van het pijpje moet dus ook ongeveer overeenkomen met de buitendiameter van je chauffageaansluiting, zodat je
                      er een darm op kunt vinden. Je kan het ook eens proberen bij een loodgieter, doe-het-zelver…

                      #18073067
                      StijnV
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        Die afsluitstop zit inderdaad muurvast! geen beweging in te krijgen, door te proberen al wat beschadigd door de inbussleutel die door draaide.
                        Ik zal hem eens proberen op te warmen en hopelijk dan beweging in te krijgen.
                        Verder tips om hem los te krijgen?

                        Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
                        Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.

                        #18073060
                        StijnV
                          Lid sinds:
                          2 March 2010

                          @StijnV wrote:

                          Weet er verder iemand welke soort draad de bouten hebben waarmee de collectoren aan het blok zitten?
                          Ik zal één gat moeten hertappen maar de draad van die bouten is volgens mij geen ‘gewone’ draad.

                          Zou er iemand dit weten aub?

                          Verder al een verloopstuk gevonden maar de afsluitstop er nog niet uit gekregen, we blijven proberen.

                          #18073072
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            je kunt die afsluit dop ook omzeilen mar das niet de mooiste op lossing

                            #18073070
                            H-400
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 November 2006

                              Het is idd geen gewone draad. Het is een M9 fijne draad en ik denk spoed 1,25.
                              Ik heb eventjes gemeten met de digitale schuifmaat, maar morgen kan ik zekerheid geven, op
                              m’n werk hebben we schroefdraadmalletjes.
                              Zo’n tap is niet courant, maar wel bestelbaar.
                              Verder: die gaskabel is leverbaar via Dr Manta.
                              Die afsluitdop is een taaie, heb je al geprobeerd met een linkse tap? Of er uit dremelen.

                              #18073065
                              H-400
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 November 2006

                                Vandaag de draad van die bout efkes gecontroleerd op’t werk: is dus M9 spoed 1,25.
                                En in ons werkplaatsmagazijn vind ik toch wel zo’n draadtap en zelfs een snijkussen!

                                #18073063
                                kadcity
                                  Lid sinds:
                                  30 January 2007

                                  Vraagje, laat je de originele 2.0s kop erop? Past de injectie er gewoon op?
                                  Ik ben het namelijk ook van plan.

                                  #18073062
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    kan met 2.0s kop prima
                                    loopt enkel wat duurder

                                    #18073061
                                    eddepet007
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2005

                                      Mijn ervaring is dat een s je wat feller is

                                      #18073064
                                      kadcity
                                        Lid sinds:
                                        30 January 2007

                                        Oke, bedankt!
                                        Binnen kort even hobbien :-)

                                        #18073077
                                        StijnV
                                          Lid sinds:
                                          2 March 2010

                                          Die 2.0Skop laat ik erop.
                                          Heb geen tijd meer gehad om eraan verder te werken.
                                          Verder op zoek achter de juiste koelwaterslangen.

                                          #18073078
                                          StijnV
                                            Lid sinds:
                                            2 March 2010

                                            Maakt het een verschil uit welke aansluiting ik neem op mijn tank als depart en retour?
                                            Ik zou rechts depart nemen en links retour, maar wou toch eens zeker zijn voor ik alles aansluit.

                                            En waar sluit ik de draden komende van mijn benzinepomp aan?

                                            Dankjewel!

                                            #18073079
                                            StijnV
                                              Lid sinds:
                                              2 March 2010

                                              Rechts dus, heeft een grotere diameter.
                                              Maar waar moet ik de elek van de pomp op aansluiten?

                                              #18073080
                                              StijnV
                                                Lid sinds:
                                                2 March 2010

                                                hallo,

                                                Voor de kenners enkele vragen:
                                                Als ik alles aangesloten heb, mag ik dan zomaar de motor (proberen) starten?
                                                Of moeten er eerst zaken afgesteld of geregeld worden?
                                                Het is maar dat ik zeker geen schade aan mijn motor wil door hem zomaar te starten.
                                                Ik veronderstel dat de ontsteking zoiezo opnieuw moet afgesteld worden met een stroboscooplamp? klopt dit?

                                                alvast bedankt,
                                                Stijn

                                                #18073081
                                                eddepet007
                                                  Lid sinds:
                                                  11 February 2005

                                                  Als injecktie van lopend blok af komt kun je gewoon starten

                                                  #18073082
                                                  henk 400rr
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    29 June 2004

                                                    De kop van een S/N/E zijn gelijk, echter alleen de E heeft een andere nokkenas.

                                                    #18073083
                                                    eddepet007
                                                      Lid sinds:
                                                      11 February 2005

                                                      Ja dat klopt maar kwa inlaat poorten etc past het gewoon goed
                                                      Mischien verklaard dat ook dat een s op injecktie wat feller trekt

                                                      Zelfs op 1600 gaat het prima

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.