Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › ombouw van een B kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2011 om 22:44 #17243056
dag allen ik ben mijn b kadett aan het verbouwen
van een 1100
naar 2.0.e cih
ik heb een opel gt vooras en achteras gemonteerd en op de achteras heb ik schijfremmen gebouwd en ik heb een opel corsa a rembekrachtiger/hoofdremcilinder gemonteerd
maar op de één of andere manier krijg ik geen goede remdruk zou het nog zo kunnen zijn dat de hrc te weinig olie opbrengst heeft voor schijven rond om of heeft iemand nog een tip want ik eigenlijk alle manieren van remmen ontluchten al geprobeerd maar ik krijg niet genoeg remdruk bij het rempedaal.
heeft één van jullie dit probleem ook al eens gehad met een ombouw naar schijven rond om bijv. bij een c kadett of ascona of mantaik heb voor de liefhebbers nog wel meer foto’s van de ombouw
6 november 2011 om 07:17 #179391036 november 2011 om 10:00 #17939102bij mij zitten dus aan de corsa hrc vier uitgangen , bij de twee die naar achteren gaan zitten rechtstreeks in de hrc remdrukbegrensers gedraaid en daar zitten dan weer de leidingen aan die naar achteren gaan . verder zit er niks tussen .
6 november 2011 om 14:09 #17939101mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmz
:kewlpics graag
ik ben zelf ook al jaren met mijn b kadet bezig ik heb alleen veel te veel projecten dus kom er niet echt aan toe.
6 november 2011 om 19:12 #17939104E+Bkadett wrote:mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmzniet om beter te weten maar ik denk van niet want ik heb eigenlijk alles nieuw waar onder ook de hrc dat wat jij zegt heb ik wel eens gehoord met een oude hrc
ik had dit probleem al toen ik alles erop had gebouwd , dus ik dacht de hrc zal wel kapot zijn maar ik heb daar een nieuwe opgezet maar het voelt nog precies het zelfde aan
ik zal morgen nog eens alles bekijken
11 november 2011 om 09:30 #17939105remklauwen goed zitten? dus met de ontluchtingsnippels naar boven?
12 november 2011 om 10:34 #17939106Leuk projectje, ziet er allemaal netjes uit. Oude motortje zag er ook fris uit :thumbup
Probeer eens te ontluchten met een ontluchtingsapparaat. Deze zet druk op het reservoir en vult gelijk bij. Als het daarmee niet lukt dan is er toch iets mis.
Je kan ook een zuigende pakken, die zet je op de nippels en vervolgens zuitgt ie de vloeistof er uit (wel iemand bij laten vullen telkens)
27 december 2011 om 22:00 #17939107Hey kom jij niet uit Nijverdal? Broer van Jeroen?
11 januari 2012 om 19:35 #17939108ja ik kom uit nijverdal , jij bent al een keer met jeroen bij mijn kadettje wezen kijken maar toen was ik niet thuis .
jij bent danny toch13 januari 2012 om 14:09 #17939109heb je wel de goede klauwen bij je schijven.
wij hebben ooit eens de verkeerde klauwen op een crosswagen gehad, en die kregen we ook niet ontlucht.groeten.
13 januari 2012 om 15:03 #17939110AnoniemLid sinds:
1 January 1970@kadettje73 wrote:
@E+Bkadett wrote:
mischien de rem te ver ingetrapt met het ontluchten heb ik ook een x gedaan. dan doet hij niets meer :hmmz
niet om beter te weten maar ik denk van niet want ik heb eigenlijk alles nieuw waar onder ook de hrc dat wat jij zegt heb ik wel eens gehoord met een oude hrc
kan ook cker met een nieuwe hrc gebeuren
in het begin van het ontluchten nooit helemaal doortrappen tot t eind
dat mag pas als je al wat druk hebt
anders heb je kans dat je de cupjes dubbel trapt en dan krijg je inderdaad ook geen remdruk meer ;)ik had dit probleem al toen ik alles erop had gebouwd , dus ik dacht de hrc zal wel kapot zijn maar ik heb daar een nieuwe opgezet maar het voelt nog precies het zelfde aan
ik zal morgen nog eens alles bekijken
13 januari 2012 om 22:10 #17939111klauwen onderste boven zitten ???
met de ontluchters naar beneden28 maart 2012 om 19:00 #17939112het is opgelost , het probleem zat hem blijkbaar toch in de opbrengst van hrc.
ik heb nu deze setup, voorkant geventileerdeschijven van een E kadett 16v plus remklauwen en de hrc van de 16v en aan de achterkant schijven van een audi 80 met golf 2 16v remklauwen.
al met al een hoop leer geld betaald maar krijg je aals je van standaard afwijkt ;)
maar ik ben in ieder geval blij dat hij nu goed remt.28 maart 2012 om 19:14 #17939113@kadettje73 wrote:
ja ik kom uit nijverdal , jij bent al een keer met jeroen bij mijn kadettje wezen kijken maar toen was ik niet thuis .
jij bent danny tochJa klopt, thats me! Vrijdag ben ik weer in Nijverdal aan het werk (naast de brezan)
28 maart 2012 om 20:13 #17939114en toch denk ik dat het enkel de hrc was…..
tenminste dat zou ik me zeer goed voor kunnen stellen.
je mag deze namelijk gewoon niet helemaal intrappen…..
in ieder geval tof dat hij het nu goed doet!!
heb je nog meer :kewlpics
die zien we zo graag :vertag :D
28 maart 2012 om 21:20 #17939115@c-dett16v wrote:
en toch denk ik dat het enkel de hrc was…..
tenminste dat zou ik me zeer goed voor kunnen stellen.
je mag deze namelijk gewoon niet helemaal intrappen…..
in ieder geval tof dat hij het nu goed doet!!
heb je nog meer :kewlpics
die zien we zo graag :vertag :D
ik had deze hoofdremcilinder eral op zitten met de remklauwen van een opel gt en die hebben twee zuigers per klauw en toen remde de auto niet en de kadett 16v klauwen heeft er maar 1 maar dan een grotere diameter en nu remt het wel dus dan heeft het volgens mij toch met de opbrengst van de hrc te maken.
maar wat boeit het verder nog, het remt :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.