Forumindex › Forums › Modellen › Manta › ombouw van 4 bak na 5 bak
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 november 2013 om 17:16 #17261994
hallo leden!
ik heb een vraag aan jullie?
ik heb een 5 bak momenteel al liggen. kreeg hem bij de aankoop van mij manta b1.
alleen vraag me af wat je alleen nodig heb voor de ombouw? en wat handige tip is.heb zelf al:
5 Bak getrag 240 (als goed is)
beplaating om erin te lassen voor de schakelmechanisme.
console voor de 5 bak.wat is er meer benodigd?
en ook dat ik zoverre heb gehoord is mij achteras niet zo goed meer. hij begint erg te zoomen na 50km/u
ik heb dan gehoord dat je dan beste als ik de 5bak eronder leg. dat ik dan gsi achteras kan nemen?
wegens het feit om dat de aandrijfstang korter is, wat benodigd is!klopt dit?
bedankt voor u info en tips alvast :D
MVG johan
20 november 2013 om 09:44 #18193805als je even kijkt bij motoren en dan bij CIH daar staat enorm veel informatie over het ombouwen van een 4 naar een 5 bak.
mvg rick
20 november 2013 om 15:05 #18193806halllo rick!
ik kan er weinig vinden. via de zoekmachine ook.
mvg johan
20 november 2013 om 16:30 #18193807AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vreemd :hmmz Welke zoekmachine gebruik je dan?
20 november 2013 om 16:38 #18193808gewoon via zoeken boven aan de forum.
altans mij lukt het niet om het te vinden haha.
ben nog erg nieuwe in dit.gr johan
20 november 2013 om 16:40 #18193809maar Yosta.
op het mantablog heb ik het wel gevonden.
alleen is mij niet geheel duidelijk wat alles benodigd is voor de ombouw.gr johan
20 november 2013 om 16:55 #18193810AnoniemLid sinds:
1 January 1970Gebruik google of yahoo om te zoeken of je moet iets zoeken wat op forum staat dan gebruik inhouse zoekfunctie.
Zo te lezen heb je enkel het verloop plaatje nog nodig. Bak is compleet?
20 november 2013 om 17:07 #18193811maar de versnellingsbak steun nog nodig? van een 5 bak?
en de bak is bijna compleet alleen de drukgroep nodig.
maar mij achteras is aan vervanging toe. is het de beste om een GSI achteras onder te leggen? enig idee?gr johan
20 november 2013 om 17:43 #18193812Tussenas heb je ook nodig van een 5 bak
22 november 2013 om 14:22 #18193813Johan, zoals ik laatst al zei:
Dit heb je wel:-Getrag 240
-baksteun, zit al onder je bak
-koppelingskabel
-Tunnelplaat van een 5 bak
-Middenconsole 5 bak
-Drukgroep en koppelingsplaat zitten al op je blok ‘-.-Dit heb je niet:
-Tussenas 5 bak / GSi
-schakelpook, hoes en knop (dus compleet heb je niet)Als je die dingen nog regelt heb je dus een complete ombouwset.. Ik zei het laatst al tegen je dat je dat nog moest hebben
22 november 2013 om 14:24 #18193814en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb
23 november 2013 om 12:55 #18193815@1988MantaGSI wrote:
en gsi achteras is dikker, past gewoon onder een b1 en kost geen drol :thumb
Tot de 1.6 N zijn het ” dunne” asjes , dus ook de 1,2 en de 1,3 uitvoeringen .
Vanaf 1.6 S is de ”dikte” van de achterassen gelijk , enkel de overbrengingen zijn verschillend ..
De GSI as is dus NIET dikker dan de meest voorkomende assen , de 1.6 N as zie je erg weinig en is ook te herkennen
aan de kleinere remtrommels ….FF ter info …
Gert
PS heb nog een 1.6 N asje liggen voor de liefhebber !!!
23 november 2013 om 16:13 #18193816Ja die van een gsi is 3:44 en die hij nu heeft is geloof ik 3:67? Correct me if im wrong!
Maar mijn excuses voor dit misverstand
24 november 2013 om 10:49 #18193817wat betreft een ombouw van een B1
zou ik persoonlijk het ombouwen van de schakelpook toepassen
7 december 2013 om 16:00 #18193818Mocht je nog tussen as nodig hebben
Ik heb ze wel7 december 2013 om 16:32 #18193819Verloop plaatje kun je zelf maken
Bij b1 kun je idd ook origineld 4 bak pook houden
Staat origineler
Maar vindt zelf b2 fijner schakelen
Maar das persoonlijk -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.