Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › ombouw van 1.2 met computer naar 1.2 zonder computer.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2009 om 20:15 #17209615
beginnen bij het begin…
heb een 1.2 zonder computer. met lpg. opgeblazen.
nu een 1.2 met computer ingebouwd ( injectie )
inlaat spruitstuk omgezet. om lpg te behouden.
tank omgezet ( ivm pomp in tank) ipv pomp op kleppendeksel.
geschakeld via een relais.ik zit alleen met de ontsteking. de gewone heeft 2 blokjes
en de computer heeft 1 rondjenu was verteld asjes omwiselen. maar gaat niet zijn 2 verschillende.
de asjes :
na een hoop elende heb ik ze er bijde uit gekregen.
daarmee bedoel ik : de flex op de orginele gezet om aansluiting eraf te krijgen.
dat kleine rondje wat je nog in het midde ziet is de rest van het pinnentje waar hij mee vast zat. die was met geen mogelijkheid loste krijgen. ook niet met vuisthamer of met de bankschroef.toen ik dus de goede aansluiting verwijderd had en op de andere wilde zetten.
kwam ik tot de conclusie dat deze niet past. hij is mm of 3 groter dan het asje.
alleen krijg ik er geen gat in geboord omdat de rest van het pinnetje er nog inzit.
ik heb er al 2 boren op kapot gedraaid.dit is de bobine van de motor met computer. je ziet 4 draadjes op het onderste blokje zitten.
bruin is massa.
groen en zwart gaan naar de bobine
zwart met rood gaat naar de computer.op de ontsteking zit een sensor die ook naar de computer gaat,
dat wil dus zeggen dat hij het vonk signaal van de computer krijgt.
dit is de ontsteking van de motor zonder computer.
je ziet dat deze maar 2 draadjes heeft. als ik het goed zie dan wekt hij zelf een signaal ( stroom op) door middel van een electromagneet. deze geeft hij door aan het zwarte blokje die het op zijn beurt weer door geeft aan de bobine. die daardoor vonkt.of te wel 2 compleet verschillende manieren van ontstekking.
nou wilde ik het draadje van de sensor gewoon op het signaal draadje aansluiten.
maar dat werkt niet. omdat de onsteking stroom op werkt en de andere niet. dus je krijgt geen spanning.nu is de vraag kan ik daar constant spanning opzetten ?
zodat hij altijd vonkt ? dus geen signaal maar gewoon constant ?ik vrees het niet want als hij op het moment van uit staan hij op het goede punt ( punt van vonken) staat.
dan vonkt hij dus meteen als je de motor op contact zet (zonder hem te starten)
en dat kan nooit goed zijn als de motor niet draaid. ( heb ik het nog niet over het feit dat de kabels kunnen gaan doorsmelten.)MAAR dan komt de volgende vraag HOE LOS JE HET DAN OP ?
gewoon heel de computer inbouwen voor de ontsteking werkend te krijgen ?
hoe zit het dan met de lamba sonde ? en de inspuit aansturing ? en de andere senors op de cabarateur ?gaat volgens mij ook niet werken.
wat werkt dan wel ?
zijn er ontstekingen met die zwarte kap die wel de goede aansluiting hebben ? dus 2 rondjes ipv 2 blokjes ?
of moet ik de hele nokkenas omzetten om de orginele ontstekking te behouden ?
( is die het zelfde heeft nl geen benzine pomp op nokkenas. zijn die op elkaar ingeslepen ?kan ik de aansluiting gewoon doorboren en gewoon met pinnetje vast zetten op hoop van zegen ?
of…..
helemaal ombouwen naar injectie. en dan de lpg pasmaken…. want de inspuitring is 5 cm groter dan de lpg ring.
help………………………
want ik weet het niet meer…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.