Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ombouw tr 85er c20ne vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2011 om 05:50 #17242834
hallo,
ik heb dus een tr uit 85.
hier zit nog een 1.2 8v in. die wil ik gaan vervangen voor een c20ne.
mede om de oude look die ik graag wil behouden.
de rest van de corsa wordt ook opgeknapt, slechte delen eruit, en over spuiten.nu weet ik nog lang niet alles over de ombouw. en voordat ik alles ga uitzoeken, vraag ik het eerst maar via deze weg.
ik heb:
-motorblok c20ne incl f13, kabelboom, motorsteunen etc etc.
-grotere remmen set
-spagetti uitlaat spruitstuknu heb ik gelezen dat ik nog dit moet volgens mij:
-corsa a gsi benzine tank, of een tank van een b met injectie motor
-benzine leidingen aanleggen.
-stabi stangen onder, boven en achterin.
-heb ook iets gelezen over een andere remkrachtverdeler.ik zet bij bovenstaande dus nog een vraagteken,
kan iemand mij vertellen wat ik nog nodig heb?
zodat ik veilig met de corsa naar rdw toe kan volgend jaar :angelzoals gezegt blijft de corsa verder orgineel, op een verlaging en iets verbreed staal na.
interieur en exterieur blijft een a1 :angelrobert
31 oktober 2011 om 10:08 #17936921Tank:
Corsa A GSI of een gewone A injectietank met een Astra GSi pomp eriner liggen al benzine leidingen onder de auto, als deze 8mm inwendig zijn is dat groot genoeg
stabistangen zijn aan te raden,maar geen verplichting
andere hoofdremcilinder en rembekrachtiger is niet noodzakelijk, echter zal je met de orriginele harder moeten trappen icm met die grotere remmen
over je motor, zit hier de f13 al aan,of heb je dat appart van elkaar gekocht want normaal is een c20ne voorzien van een F16 bak
31 oktober 2011 om 14:58 #17936919http://corsaa.forum2go.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
kom hier ook eens kijken :thumb
Alles op het gebied van ombouwen is al bekend ;)
31 oktober 2011 om 17:19 #17936922en geschreven :D
31 oktober 2011 om 18:38 #17936923@otdh: bak zit er al aan. met kadet koppeling en kadet diesel drukgroep zo uit mijn hooft.
@freek-corsa: ben al aangemeld op het forum. ik wil en ga daar alles nog van lezen (is veel ja) maar wou het eerst via de makkelijkere weg doen. dan weet ik tenminste wat ik moet zoeken :thumbupals er nog mensen zijn die de zelfde ombouw gedaan hebben :angel alle info welkom :wors
31 oktober 2011 om 18:44 #17936924kijk hier eens http://www.corsa-novatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; hier staat volgens mij alle info voor je ombouw
31 oktober 2011 om 19:47 #17936925daar ben ik ook al op het lezen :sleeping
1 november 2011 om 06:20 #17936926@robert_corsa wrote:
daar ben ik ook al op het lezen :sleeping
makkelijker kun je het niet krijgen hoor.
De ombouw is in pdf te downloaden en print deze uit.Lees deze gewoon een paar keer goed door en leg hem ernaast met de ombouw.
Voor de rest zoals al geschreven is..Andere hoofdremcilinder is niet echt direct hoofdzaak.
Monteer het spul, ontlucht het goed en kijk eens op een remtest bank of alles klopt.
helemaal remmerij van een 2.0 kadett ofzo kan de cilinder normaal goed aan.qui tank is ook al gezegd,
Corsa A GSI, dan heb je een extrene 2.0 brandstofpomp nodig
of de tank van een corsa A3 injectie (c12nz-c14nz) en hier een astra pomp in knopen..Als je de stabistangen kunt vinden van een corsa A GSI zou ik ze er zelf wel onder zetten.
Rijdt wat prettiger. Geloof dat de 14nz ze ook al had, alleen 1 slag dunner.voor specifieke vragen, stel ze gerust
1 november 2011 om 09:48 #17936927wat voor moter houd je over? (die er nu in zit)? :hmmz
1 november 2011 om 18:19 #17936920dar zit nu nog een 1.2 8v in. met ohc op de kleppendeksel.
blokje is goed. bak is versleten en bijna overleden.
@corsaboy: er staat heel erg veel op idd. en er is veel duidelijk geworden. zodra ik begin met de ombouw komen mijn vragen vanzelf wel. aangezien ik geen monteur ben, en vrijwel nooit gesleuteld heb aan een motor van een auto, zal ik links en rechts wel wat vragen hebben.
gelukkig mensen met kennis genoeg om mij heen.
verder heb ik een monteur die wel alles wou nalopen als alles erop en eraan zit.
daar zal de eerst start ook gaan plaatsvinden.2 november 2011 om 07:03 #17936928Ik ga deze/volgende week een c20ne met f13 inbouwen, mocht ik wat aparts tegen komen dan hoor je het wel ;) Heb iig een Corsa A GSI tank, maar nog geen stabilisatorstangen (denk dat je veerpootbruggen bedoeld?) Verder kan je gewoon je rembekrachtiger blijven gebruiken zoals al genoemd, een grotere is niet per se nodig.
2 november 2011 om 13:19 #17936929stabilisatorstangen zijn geen veerpootbruggen :)
stabistangen zijn stangen tussen het frame en de ophanging die zwabberren voorkomen :)
2 november 2011 om 13:30 #17936930Dat snap ik, maar zoals robert het schrijft (“onder, boven en achterin”) neem ik aan dat hij veerpootbruggen bedoeld ;)
2 november 2011 om 16:57 #17936931Moet wel dat ie dat bedoelt ;) Strut bars.
2 november 2011 om 19:15 #17936932nou, veerpootbrug bedoelde ik sowieso.
en onder bedoelde ik inderdaad zoals hierboven beschreven.
maar snap niet precies hoe die stabi stangen ertussen moeten. en waar precies.
@jurgen: je mag mij zeker op de hoogte houden als je wilt. ben wel benieuwd.
mag wel via pb als je wilt :thumbup hoe meer ik weet, hoe beter.27 maart 2012 om 19:41 #17936933 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.