Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › ombouw Rekord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2010 om 06:22 #17224284
Hallo,
Heeft iemand een idee waar ik aan informatie kom over het restaureren van een Rekord caravan. Deze wil ik gaan uitrusten met een senator 3 l blok. Ik weet dat het mogelijk is alleen heb ik geen idee waar ik de benodigde technische gegevens vandaan moet halen. Mbt aandrijflijn ed..
mbvl
4 augustus 2010 om 06:52 #17707441Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970welke type rekord bedoel je???
gebruik anders eerst eens de zoekfunctie
er is al wel t en en ander over gepost
ik heb al eens een d rkord station omgeboud naar 2.86cilinder automaat en stuurbekrachtiging
+ 5 gaats onderstelstaat ook al wel t een en ander over te lezen;)
5 augustus 2010 om 10:55 #17707442Hoi,
Het gaat om een rekord caravan uit 1984. Standaard versie 2,0s. Mijn bedoeling is een senator 1981/1987 te gebruiken. Mss een 24v blok uit de latere serie.
Maar zal eens kijken wat er hier over beschreven staat. Ben er heel benieuwd naar.
Wil mijn grote liefde straks elke dag gaan gebruiken:D
5 augustus 2010 om 11:16 #17707443Vooras is gelijk van een E-rekord en A-Senator een 24V kun je der zo inhangen alleen heeft de E-Rekord een kleinere neus,omdat deze altijd 4 cil was en de A-Senator bijna altijd 6,het enigste wat je moet veranderen is:
Radiateur en uitlaat in grote lijnen,ook hebben de 4 cil geen houder voor de hydralische motor dempers,maar die is ook niet perse nodig en die steuntjes kun je der zo inlassen of de vooras van een A-Sennie nemen en je eigen draagarmen enz der aan zetten.
Ombouw is niet zo heel moeilijk te realiseren als je wat handig bent neem je een Sennie A radiateur en plaatst daar een electrische vin op en dan heb je ook geen koelproblemen,en je neemt een Sennie B voorpijp veranderd deze wat en dan ga je met 1 dikke enkele pijp verder naar achteren.
Ik zou trouwens gelijk een 24V nemen,deze is het sterkste en het zuinigste,kost misschien wel wat meer als een 30E maar je hebt der ook veel meer lol van.
5 augustus 2010 om 21:35 #17707444Ik dacht eerst dat het nog wel moeilijk zou worden maar als ik dit allemaal zo lees ( ook verderop in de berichten) valt het allemaal nog wel mee. Thankgod haha.
Zou het verstandig zijn om een complete senator of omega te kopen en de gehele aandrijflijn over te zetten? Ik ben allemaal nog redelijk nieuw bij dit alles maar ben er niet bang voor. Moet zowiezo eerst de ophangpunten van de veerpoten vervangen of lassen -> deels weggerot :@ Zat al te denken of ik niet de voortrein van een senator a2 kon / moet overzetten.
Weet jij wie van dit alles nog meer verstand heeft? Heb verscheidene berichten zitten lezen maar heb zo snel niet een idee wie dit nu echt vaker heeft gedaan. Lijkt me wel super waanzinnig cool allemaal:D Om te doen en straks te rijden!
Waar kan ik, denk je, als eerste het beste mee beginnen allemaal? (ben trouwens nog op zoek naar een geschikte plek om alles te gaan doen. Mijn garage is veeeels te klein. Moet hem dus nog eerst helemaal strippen)
Hoe staat het met jouw d rekord? Rij je er dagelijks in?
6 augustus 2010 om 16:05 #17707445Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970in jou geval zou ik inderdaad een complete senator erbij kopen
als je dan het front en spatborden ook nog overzet
heb je meteen de steun voor de radiateur en alles almijn d rekord was inderdaad wel m,n daily toen
enkel heb ik hem weggedaan
om dat het max te trekken gewicht mij te laag wasverder heb ik wel veel plezier met en van de auto gehad:thumbup
de d rekord is wel n type ouder dan een e rekord;)
6 augustus 2010 om 17:15 #17707446Maar zeker niet minder mooi:thumbup
Wat heb je nu dan? Ik ben met opels opgegroeid, zoals zo vele:D Blijf altijd een groot zwak voor ze hebben. Met name de oudere versies
7 augustus 2010 om 07:29 #17707447Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970momenteel heb ik
1 b vectra station onyx 2003
1 b ascona 400 rr projectchek: http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79419
1 chevy blazer 78 (dit is nu nog na een chevy van de opvolger van de d rekord(voor mij althans;)))
en ik heb onlangs 2 range rovers gekochtdie gaan zamen 1 worden
en die gaan dan de blazer opvolgendus die gaat in de verkoop tzt;)
dus momenteel niet veel oude opels meer
maar zijn al wel heel lang plannen voor een diplomat
dus die zal er ooit nog wel bij komen;)lijk wel n handelaar
mijn vooraad wisseld wel eens:Psuc 6 met je project
en maak er een leuk topic van als je begint;):thumbup
7 augustus 2010 om 11:16 #17707448Wat je het beste kunt doen na mijn idee:
vooras sennie A nemen.(kun je wel 1 van mij overnemem voor weinig)Kleine compacte radiateur van een jappaner of iets die je ver naar voren kunt zetten.
Fatsoenlijke remmen en A1 of A2 veerpoten met sterkere veren,van een Monza Senator
Of je koopt een sloop Monza/Senator en neemt daar alles van over en je koopt fastoenlijke remmen,anders heb je voor 5×120 en achter 4×100 daarom zou ik 4×100 schijven kopen met 271×22 schijven en daar de Monza/Senator klauwen en rembekrachtiger/hrc achter zetten
De uitlaat moet je zelf vermaken,maar een voorpijp van een B-Sennie past redelijk,en is vrij gemakkelijk aan te passen voor een fatsoenlijke uitlaat onder de rekord te maken.
Maar na mijn idee zijn goede remmen een must,de bedrading kan ik je wel uitleggen wat je moet doen.
8 augustus 2010 om 16:30 #17707449Hei, GSE das een idee. Ben er al wel achter dat onderdelen niet zo makkelijk te vinden zijn:s Heb allerlei zoekopdrachten uitstaan bij zoekmachines, maar so far, niets bijzonders. Heb jij enig idee waar ik een sloop donor auto kan vinden? Op het net niets te vinden. Deze staat wel al ff te koop maar die is nog zo gaaf. Jmmr om die te slopen:
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/opel-monza-3-0-e-1980-wegenbelasting-vry-bj-1980-70003352.html?referrer=Kimipo
Weet ook niet of het echt wel de 180 pk is.Moet vast achter alles op maat maken. Sennie aandrijving achter past vast niet op de Rekord e.
Vraag me ook nog steeds af welke motor. Weet dat c30ne mss robuster is (en ook zeker waanzinnig klinkt :D) maar kan c30se niet vergeten… haha. Maar waar vind je ze??
Maare, wat voor moois heb jij?
8 augustus 2010 om 16:35 #17707450origineel gepost door louwe 16 klepper
momenteel heb ik1 b vectra station onyx 2003
1 b ascona 400 rr projectchek: http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79419
1 chevy blazer 78 (dit is nu nog na een chevy van de opvolger van de d rekord(voor mij althans;)))
en ik heb onlangs 2 range rovers gekochtdie gaan zamen 1 worden
en die gaan dan de blazer opvolgendus die gaat in de verkoop tzt;)
dus momenteel niet veel oude opels meer
maar zijn al wel heel lang plannen voor een diplomat
dus die zal er ooit nog wel bij komen;)lijk wel n handelaar
mijn vooraad wisseld wel eens:Psuc 6 met je project
en maak er een leuk topic van als je begint;):thumbup
Zal ik zeer zeker doen:thumbup
8 augustus 2010 om 17:25 #17707451Er staat een senator A2 op marktplaats in kaatsheuvel waar al het een en ander afgesloopt is.
Mischien heb je er iets aan ????????????????????Succes.
8 augustus 2010 om 17:59 #17707452Kijk eens op mobile DE,daar staan wel wat goedkope auto of slopers op.
Voor schappelijke geld.(een echte sloper word vrij zeldzaam de meeste nu nog lopend Monza/Senators zijn wel te redden en der word nog weinig gesloopt want der is niet veel meer voor weinig)
Het is een beetje vervelend wat je allemaal wil,je hebt nl nodig:
Vooras en veren remklauwen en remsysteem Monza/Senator en remklauwen en mogelijk neus als je dat wilt van de Monza/Senator A.C30NE of 24V en misschien remmen uit een Omega 3000 of Sennie B
Ik zou niet te moeilijk doen en een Omega A-Sennie B C30NE of 24V halen in DE voor een ……€ en dan hier de vooras en je lossen veren en remklauwen van een Monza/Senator kopen en zelf een radiateur maken die past.
Ben je het goedkoopste uit.Ik zelf heb een Monza 2 GSE met een C30NE en automaat 03/71LE en een Monza A1 met een 30E met een C30NE kop met 3-gang automaat,en die A1 is maar een lelijke bak met verschillende kleuren en daar komt een Holden V8 in als ik het red in september of anders in december.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.