Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › ombouw naar webers
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2011 om 18:20 #17931804
wat voor webers zou ik dan het beste kunnen zoeken voor een x14xe
19 december 2011 om 18:25 #1793180540ers als je met een setje leuke nokken gaat rijden.
Alles kleiner is volgens mij gelijk ook weer een ander typetje carburateur met een andere aansluiting op het inlaatspruitstuk
19 december 2011 om 18:28 #17931806en waar te zoeken ebay ofzo duistland hoe heten ze in het duits
19 december 2011 om 18:32 #17931807Vergasser! king: king: king:
19 december 2011 om 18:36 #17931808danke schon
21 december 2011 om 09:43 #17931809Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.
21 december 2011 om 10:16 #17931810Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg
Heb de carberateurs nog liggen
Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
Mogen voor weinig wegIntresse pm of bel maar 0611141316
21 december 2011 om 11:30 #17931811@*Jurgen* wrote:
Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.
Daar ben ik in het begin mee bezig geweest voor de 1.8 8v welke nooit is afgekomen.
Het is een hoop werk, 4 tstukken maken die er in passen. met o ringen
(2x aanvoer 2x retour)Gasklepvolgers op elkaar aan laten sluiten……en vervolgens zien dat ze allemaal te gelijk open gaan. Iets verschil er in en het loopt al niet lekker meer. Dit moet ook van goed hard staal gemaakt worden want als het verbuigt klopt de gasklepverstelling al niet meer.
Heb hem helaas nooit afgemaakt, na een akkefietje (2 jaar lang lopen zeuren om iets te maken, en zelf wel vanalles voor m doen, en mij laten wachten…) met degene die het voor mij zou lassen/draaien heb ik het spul in de kliko geflikkerd en heb ik de 8v verkocht. Zonde van die mooie aangepaste kop die er op zat……. :(
Het mooiste is gewoon als ze aan elkaar kunnen blijven. Je hebt een hoop gepruts anders, met verhoogde kans op lekkages
21 december 2011 om 11:32 #17931812@eddepet007 wrote:
Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg
Heb de carberateurs nog liggen
Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
Mogen voor weinig wegIntresse pm of bel maar 0611141316
gasklepmaat?
Met vacuum gasnaalden?
hoe is de staat?
foto?
en nog mooier om te weten…..hartmaten van elk carbjeWil nog een keer zelf een spruitje maken voor een oldschool golfje of polo 86c
21 december 2011 om 21:23 #17931813@Fearless wrote:
Vergasser! king: king: king:
Euhm het is Vergaser.
Met 1 s en niet met 2 ss-en.
:thumbAnders vind hij misschien de foute dingen op de Duitse ebay. ;)
21 december 2011 om 21:30 #17931814ss vergaser….allemaal 1 pot nat :jerry
Mn oude dettje heeft een carbje met daarop de text “deutsche vergaser” stond ik wel ff raar te kijken, ook omdat het lpg mixertje er boven zat :jerry
27 december 2011 om 10:07 #17931815AnoniemLid sinds:
1 January 1970@RickR91 wrote:
Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.
45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc
123 corrected flywheel HP bij 7000 rpmdit kan nooit een standaard 1,4 met 2 45ers zijn
een standaard 2.0 gaat al te veel “voer” krijgen met 45ers
een 1.4 kan domweg de aanvoer niet verwerken wat 4 x 45 mm gaten naar binnen stampen ;)
bovendien geloof ik lang niet alles wat ik leesen jou qoute uit dat boek is erg sumier ;)
mischien staat daar wel maar 1 45er weber op ;)
das gelijk aan 4 x 22,5 mm er vanuit gaande dat het een 4 pitter is4 januari 2012 om 22:50 #17931816ik heb nog n set 40er DCOE webers liggen…
aangezien ik 45 of groter nodig heb met mijn plannen….5 januari 2012 om 05:17 #17931817wat wil je daar voor hebben dan
6 januari 2012 om 21:40 #17931818200eu
zijn gebruikt op een c16se…Marc
17 februari 2012 om 18:23 #17931819bedankt voor de reacties .
ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .de stuurbekrachtiging komt te vervallen
die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
maar ik ben er nog niet egt overuit .17 februari 2012 om 18:28 #17931820of ik ga voor de ontsteking op de krukas sensor maar ik dat moet ik allemaal nog even goed uitzoeken
weet iemand mischien waar deze setjes te krijgen zijn ?over het spruitstuk maak ik me niet druk daar zijn mogelijkheden zat voor .
17 februari 2012 om 18:47 #17931821@pluuske wrote:
bedankt voor de reacties .
ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .de stuurbekrachtiging komt te vervallen
die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
maar ik ben er nog niet egt overuit .Doe maar niet, als je multiriem een keer slipt is je timing van slag. Er zijn meerdere systemen te krijgen, zoek eens op megajolt of iets dergelijks.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.