ombouw naar webers

Forumindex Forums Techniek Ecotec ombouw naar webers

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17931804
    Dietrich Concept
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2004

      wat voor webers zou ik dan het beste kunnen zoeken voor een x14xe

      #17931805
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        40ers als je met een setje leuke nokken gaat rijden.

        Alles kleiner is volgens mij gelijk ook weer een ander typetje carburateur met een andere aansluiting op het inlaatspruitstuk

        #17931806
        Dietrich Concept
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2004

          en waar te zoeken ebay ofzo duistland hoe heten ze in het duits

          #17931807
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Vergasser! king: king: king:

            #17931808
            Dietrich Concept
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2004

              danke schon

              #17931809
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

                #17931810
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

                  Heb de carberateurs nog liggen
                  Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
                  Mogen voor weinig weg

                  Intresse pm of bel maar 0611141316

                  #17931811
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    @*Jurgen* wrote:

                    Je kunt de motorfiets carbjes ook wel van elkaar scheiden, maar dan moet je wel de brandstoftoevoer en dergelijke tussen de carburateurs aanpassen.

                    Daar ben ik in het begin mee bezig geweest voor de 1.8 8v welke nooit is afgekomen.

                    Het is een hoop werk, 4 tstukken maken die er in passen. met o ringen
                    (2x aanvoer 2x retour)

                    Gasklepvolgers op elkaar aan laten sluiten……en vervolgens zien dat ze allemaal te gelijk open gaan. Iets verschil er in en het loopt al niet lekker meer. Dit moet ook van goed hard staal gemaakt worden want als het verbuigt klopt de gasklepverstelling al niet meer.

                    Heb hem helaas nooit afgemaakt, na een akkefietje (2 jaar lang lopen zeuren om iets te maken, en zelf wel vanalles voor m doen, en mij laten wachten…) met degene die het voor mij zou lassen/draaien heb ik het spul in de kliko geflikkerd en heb ik de 8v verkocht. Zonde van die mooie aangepaste kop die er op zat……. :(

                    Het mooiste is gewoon als ze aan elkaar kunnen blijven. Je hebt een hoop gepruts anders, met verhoogde kans op lekkages

                    #17931812
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      @eddepet007 wrote:

                      Had ook altydnog idee om motor carberateurs te gebruiken maar helaas is projeckt weg

                      Heb de carberateurs nog liggen
                      Mocht iemand intresse hebben komen van een suzukie 1100 af
                      Mogen voor weinig weg

                      Intresse pm of bel maar 0611141316

                      gasklepmaat?
                      Met vacuum gasnaalden?
                      hoe is de staat?
                      foto?
                      en nog mooier om te weten…..hartmaten van elk carbje

                      Wil nog een keer zelf een spruitje maken voor een oldschool golfje of polo 86c

                      #17931813
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @Fearless wrote:

                        Vergasser! king: king: king:

                        Euhm het is Vergaser.
                        Met 1 s en niet met 2 ss-en.
                        :thumb

                        Anders vind hij misschien de foute dingen op de Duitse ebay. ;)

                        #17931814
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          ss vergaser….allemaal 1 pot nat :jerry

                          Mn oude dettje heeft een carbje met daarop de text “deutsche vergaser” stond ik wel ff raar te kijken, ook omdat het lpg mixertje er boven zat :jerry

                          #17931815
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            @RickR91 wrote:

                            Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.

                            45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc
                            123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm

                            dit kan nooit een standaard 1,4 met 2 45ers zijn
                            een standaard 2.0 gaat al te veel “voer” krijgen met 45ers
                            een 1.4 kan domweg de aanvoer niet verwerken wat 4 x 45 mm gaten naar binnen stampen ;)
                            bovendien geloof ik lang niet alles wat ik lees

                            en jou qoute uit dat boek is erg sumier ;)
                            mischien staat daar wel maar 1 45er weber op ;)
                            das gelijk aan 4 x 22,5 mm er vanuit gaande dat het een 4 pitter is

                            #17931816
                            otdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2010

                              ik heb nog n set 40er DCOE webers liggen…
                              aangezien ik 45 of groter nodig heb met mijn plannen….

                              #17931817
                              Dietrich Concept
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 December 2004

                                wat wil je daar voor hebben dan

                                #17931818
                                otdh
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 March 2010

                                  200eu
                                  zijn gebruikt op een c16se…

                                  Marc

                                  #17931819
                                  pluuske
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2010

                                    bedankt voor de reacties .
                                    ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .

                                    de stuurbekrachtiging komt te vervallen
                                    die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
                                    maar ik ben er nog niet egt overuit .

                                    #17931820
                                    pluuske
                                      Lid sinds:
                                      11 December 2010

                                      of ik ga voor de ontsteking op de krukas sensor maar ik dat moet ik allemaal nog even goed uitzoeken
                                      weet iemand mischien waar deze setjes te krijgen zijn ?

                                      over het spruitstuk maak ik me niet druk daar zijn mogelijkheden zat voor .

                                      #17931821
                                      Jurgen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 September 2007

                                        @pluuske wrote:

                                        bedankt voor de reacties .
                                        ik zit persoonlijk te denken aan een systeem op de mulit riem .

                                        de stuurbekrachtiging komt te vervallen
                                        die ruimte wilde ik gaan gebruiken om een zelf gemaakte poulie de ontstekings rotor te laten aandrijven plus verdeler kap .
                                        maar ik ben er nog niet egt overuit .

                                        Doe maar niet, als je multiriem een keer slipt is je timing van slag. Er zijn meerdere systemen te krijgen, zoek eens op megajolt of iets dergelijks.

                                      18 berichten aan het bekijken - 26 tot 43 (van in totaal 43)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.