ombouw naar webers

Forumindex Forums Techniek Ecotec ombouw naar webers

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242604
    pluuske
      Lid sinds:
      11 December 2010

      hallo allemaal .

      ik ben bezig om mijn x14xe blokje uit mijn tigra .
      in mijn eigenbouw buggy te maken .
      maar nu stuit ik op een probleem .

      het hele motor management systeem is veels te veel poes pas voor in mijn buggy .
      dus wilde ik deze omleiden door middel van carburateurs .

      maar nu was mijn vraag .
      kan dit ?

      want ik moet dan natuurlijk gebruik gaan maken van een rotor + verdeler kap + bobine toch ?

      kan iemand mij vertellen/tips geven om dit te doen ?

      welke carburateurs ik dan het beste kan nemen enz .

      Alvast bedankt .

      Gr ,

      Pascal

      #17931782
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Waarom teveel poespas. gewoon motorboom gebruiken. Stelt niet zo heel veel voor.

        #17931781
        pluuske
          Lid sinds:
          11 December 2010

          omdat de buggy behoorlijk klein is wordt ik heb daar geen ruimte voor .
          en daarnaast kunnen alle sensors weg zodra de carbs erop zitten .
          dat sgeeld een hoop gedoe als er een sensor kapot gaat.

          en vind carbs wel wat hebben .

          vandaar de ombouw.

          ben al aan het kijken voor informatie . het weber gedeelte is me aardig duidelijk .
          alleen het ontstekings gedeelte is voor mij nog een beetje hocus spocus .

          #17931783
          pluuske
            Lid sinds:
            11 December 2010

            de carburateurs zijn geregeld .
            het wordt een setje r1 carbs .
            heb zelf de beschikking over een vrees en draai bank dus spruit stuk maak ik zelf.

            nu heb ik alleen nog wat info nodig over de ontsteking kan iemand mij hierbij helpen.
            welke types ik hier voor kan gebruiken ?

            Gr

            #17931784
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Moet je Fearless even vragen. Denk dat hij wel goede tips heeft.
              Hij had een C20XE op Yamaha R1 carbs in een Corsa B, dus hij heeft er wel ervaring mee.

              #17931780
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                http://www.totalvauxhall.co.uk/files/legacy/TO … h60697.pdf
                ENHANCED FUELLING: FITTING BIKE CARBS – Total Vauxhall

                #17931785
                bleucorsaboy
                  Lid sinds:
                  6 May 2007

                  heb je geen foto’s van het project ben wel benieuwd

                  #17931786
                  pluuske
                    Lid sinds:
                    11 December 2010

                    op dit moment bestaat het project uit het verzamelen van materiaal maar ik heb bijna alles bij elkaar .
                    ik ga volgende maand van start.

                    #17931787
                    bleucorsaboy
                      Lid sinds:
                      6 May 2007

                      nou ben benieuwd :thumb

                      #17931788
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        is hier nog nieuws over want wil dat straks ook gaan maken op een x14xe

                        #17931789
                        RickR91
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 April 2011

                          Voor meer hulp kun je Fearless pm’en , die reed met Yamaha R1 carbs in z’n ex-Corsa

                          #17931790
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            @RickR91 wrote:

                            Voor meer hulp kun je Fearless pm’en , die reed met Yamaha R1 carbs in z’n ex-Corsa

                            heb je weinig aan
                            fearless had een xe
                            daar kun je eventueel een ontsteking van een d kadett gte opzetten
                            of n c ascona 1,8e

                            maar wat er plug and play op zo,n 1,4 past geen idee??? ;)

                            #17931791
                            Dietrich Concept
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 December 2004

                              ik wil ze dan op een x14xe hebben die rijden in engeland ook wel

                              #17931792
                              RickR91
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 April 2011

                                Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.
                                Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.

                                #17931793
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @RickR91 wrote:

                                  Louwe,het gaat om het principe van het ombouwen naar carbs, niet om de onderdelen zelf.
                                  Ik heb wel het vermoeden dat pluuske er niet aan ontkomt om een ombouw te doen naar de specs van een ouder type blok ivm ecu, lambda en nog meer.

                                  niet waar de ombouw naar carburateurs is simple zat
                                  geeft de t.s zelf ook al aan
                                  enkel de juiste ontsteking der bij vinden
                                  das t lastigst

                                  moet eerlijk zeggen ben niet helemaal bekend met het type motor
                                  wat de t,s wil gebruiken
                                  maar dacht dat daar een dis op zat

                                  die werkt niet zonder de computer en sensors ;)

                                  met webers heb je die poespas niet nodig
                                  dan heb je aan een lage druk elektrische pomp en n ontsteking genoeg ;)

                                  #17931794
                                  Dietrich Concept
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2004

                                    dus wat voor webers zou ik het beste kunnen nemen dan

                                    #17931795
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      @Dietrich Concept wrote:

                                      dus wat voor webers zou ik het beste kunnen nemen dan

                                      voor een 1,4 denk ik dat 40ers al te groot worden
                                      ben niet zo op de hoogte welke kleinere maten er nog leverbaar zijn

                                      ik ken enkel de 40ers 45ers 48ers 50ers ;)

                                      maar mischien dat 30mm /35mm ook wel bestaat :hmmz

                                      #17931796
                                      RickR91
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 April 2011

                                        Dell’orto of solex?? Of carbs van motorfietsen?? Kawasaki 750cc dirtbike oid? Die ik had gezien, hadden een 38mm keihin vlakschuif

                                        #17931797
                                        Dietrich Concept
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 December 2004

                                          ok ja van een motorfiets kan ook volgens mij yamaha R1 heb ik ook wel van gehoord

                                          #17931798
                                          opelpower89
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 September 2009

                                            38 ers heb je ook nog dacht ik

                                            #17931799
                                            RickR91
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 April 2011

                                              Louwe, hoezo zou een 40 te groot zijn?? Heb hier het David Vizard boek liggen.

                                              45DCOE Weber op een bored&stroked A Series blok, 1435cc
                                              123 corrected flywheel HP bij 7000 rpm

                                              #17931800
                                              Dietrich Concept
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                15 December 2004

                                                dus zou wel een 40 er op kunnen dan

                                                #17931801
                                                Fearless
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 January 2005

                                                  Motorcarbjes is leuk, maar als ik het allemaal over moest doen…..
                                                  Dan ging ik toch voor Webers.

                                                  Wat ik gemaakt heb was in totaal duurder als een spruitstuk en een stel weber carbs.

                                                  Plus dat het lastig is iemand te vinden die die dingen fatsoenlijk afstellen kan, want natuurlijk heeft niemand de juiste sproeiers liggen. En er zijn er zat die webers kunnen afstellen.

                                                  Motorcarbjes zijn er genoeg te vinden, maar controleer ze eerst goed voordat je wat kopen gaat. Ook carburateurs slijten. Bij motorcarbjes voornamelijk aan de gasschuif+naald.

                                                  Het is lastig om zelf een goed inlaatspruitstuk te maken. Je krijgt namelijk een raar spruitstuk omdat de carbjes niet rechtstreeks op je inlaatkanalen aansluiten. De binnenste 2 kun je waarschijnlijk een redelijk rechte pijp voor pakken, maar de buitentse zal een bocht in komen. Niet ideaal…..en lastig te fabriceren
                                                  Daarom heb ik er toen 1 uit Engeland besteld bij Bogg brothers. Kost wat centen, maar dan heb je wel wat.

                                                  Moet je alleen nog achter een ontsteking aan.
                                                  Je hebt speciale die je kan laten werken op je krukassensor, maar als je het voor elkaar kan krijgen om een electronische met hallgever te kunnen monteren is dat natuurlijk ook fijn. Zo zijn er zat die 1 van de nokkenaspoelies verbouwen om daarop de ontsteking te laten meedraaien… (zoals bij een 2l16v in een rwd auto)

                                                  #17931802
                                                  Dietrich Concept
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    15 December 2004

                                                    dus kunne beter voor webers gaan

                                                    #17931803
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Mjah vind ik wel, vele malen makkelijker.

                                                      Motorcarbjes is pas leuk als je zelf een simpel spruitje kan maken, zoal bij een vw golfje of ouwe polo.. Die hebben van die kleine blokjes waar de carbjes allemaal recht achter de inlaat staan. Dan kan je makkelijk zelf een inlaat maken.

                                                      Ik heb dus een bogg brothers inlaat gehaad, deze koste alleen wel een stuk meer als wat een inlaat voor een stel webers kost.

                                                      Een set webers worden nog wel eens aangeboden voor redelijk geld.

                                                      laag brandstofpompje, ontsteking, rev.limiter en meer heb je niet nodig.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.