Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ombouw naar C20NE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2014 om 18:59 #17264226
Beste Forum gebruikers.
Ga mijn Ascona C ombouwen van een 1.6 S (85 PK) naar een C20NE (115 PK)
Wil dit ook op kenteken laten zetten.
Wie heeft dit ooit gedaan? hoe gaat dat in zijn werk ?Hoor graag jullie ervaringen.
28 februari 2014 om 19:01 #18219148ik zou zeggen gebruik de zoek funktie.
ombouw is gelijk aan die van een kadett.
en met een beetje geluk heb je nu al een sh motor ( bigblok )
en dan is het helemaal een eitje28 februari 2014 om 19:06 #18219149Hallo
Het technische gedeelte dat gaat wel goed komen.
Wil graag weten hoe ik het officieel op het kenteken kan krijgen.28 februari 2014 om 20:02 #18219150afspraak maken bij rdw … naar rdw gaan …… die kijken m na en vinden zij t goed krijg je de motor op kenteken ,,, kosten samen met de apk ongeveer 100 euro
28 februari 2014 om 20:16 #18219151Oke, dat is duidelijk.
Bedankt !1 maart 2014 om 20:03 #18219152Wel zorgen dat je aan kan tonen waar de motor vandaag komt, kenteken van de auto, rekening van de sloop met motor nr of zo iets.
2 maart 2014 om 08:42 #18219153En hoe doe je dat als je hem bijvoorbeeld via marktplaats hebt aangeschaft?
2 maart 2014 om 09:05 #18219154Dat wil ik ook wel graag weten.
Heb mijn motorblok ook van een particulier gekocht.2 maart 2014 om 09:22 #18219155volgens mij doen ze daar niet moeilijk over lijkt me sterk net of je alleen via een bedrijf een motor koopt
2 maart 2014 om 09:50 #18219156Volgens mij doen ze daar moeilijker over als je een jongere auto hebt, als ze al moeilijk doen.
c20ne zijn al wat oudere blokjes, toen die “vrijkwamen” was die regel er nog niet.
Dus toen zijn al die gegevens wel een beetje verloren gegaan.2 maart 2014 om 09:52 #18219157Maar de herkomst van het blok moet bekend zijn , zodat het niet om een gestolen auto gaat.
En die moet jij aan kunnen tonen, dus of met een copy van het kenteken van de auto waar die uit komt. Of aankoop bewijs waar gegevens van de motor en auto waar die uit komt.
Die zelfde gegevens gebruiken ze ook voor het vermogen. In Heerenveen controleerden ze het motornummer niet toen ik met papieren van de donor kwam.2 maart 2014 om 09:56 #18219158Ja dat snap ik wel.
Maar toen de eerste c20ne blokken uit de Kadett’s te koop kwamen, was deze regel er nog niet.
Toen zijn die blokken 10x verkocht, en hebben elk een aantal straat- en crossauto’s gehad.
Dan is nu (ruim 20 jaar later) niks meer te achterhalen.Dat zou betekenen dat je al de blokken zonder herkomst wel op de bult kan gooien.
En dat geloof ik niet, dus ik denk dat ze niet zo moeilijk doen.Als je nou een blok van een Corsa D uit 2013 in je ascona legt, willen ze wel graag weten waar die wegkomt denk ik.
2 maart 2014 om 10:02 #18219159Ik was aan het editen toen jij een reactie plaatste,
Ik snap wat jij bedoelt, maar zo zijn de regels.
Als je wat creatief bent is er wel wat mogelijk.En pb naar de ts
2 maart 2014 om 12:55 #18219160zo moeilijk doen ze niet bij de rdw.
Als jij gewoon verteld hoe je aan die motor komt is er niets aan de hand.
Daar heb je geen bon bij nodig.Ik kocht een kaal onderblok en vanaf daar ging ik verder verzamelen. Overal in nederland wel onderdelen opgehaald toen.
En zo heb ik ze dat ook verteld.ook als je een blok particulier koopt krijg je er toch geen bon bij. Hooguit een kentekennummer waar de motor uit gekomen is.
Ze keken bij mij alleen naar het nummertje en verder ook niet.
28 maart 2014 om 13:40 #18219161Beste Forum-gebruikers
Van de week een C20NE blok in mijn Ascona C gemonteerd.
ik had er een losse kabelboom bij van een Astra F met een ECU (0261-200-538 / GM 90-354-094)
Er zat geen luchtmassameter bij, heb op het forum gelezen dat deze ECU versie M1.5.2 is, dan zou ik een klein luchtmassameter moeten gebruiken.De auto loopt, maar houdt erg in, ik moet langzaam gas geven anders slaat hij af.
Bij de luchtmassameter hou ik een oranje stekker over !
Heeft iemand enig idee waar deze stekker voor is ?
Is dat misschien de oorzaak van het slecht lopen ?Ik hoor het graag.
[img]20140328_142149.jpg[/img]28 maart 2014 om 17:51 #18219162inhouden kan ook een tekort aan benzine zijn heb je een externe pomp of een pomp in de benzine tank.
in de tank is voor multipoint maar levert niet genog voor de 20ne..
je druk moet rond de 2,5 a 3 bar zitten succes met het zoeken groetjes renee..28 maart 2014 om 19:14 #18219163Zonder luchtmassa meter loopt ie ook niet goed. Is de oranje stekker niet de octaan stekker?
5 april 2014 om 15:27 #18219164Beste,
Probleem met slecht lopen is opgelost.
Bedankt voor het meedenken.
Had de verkeerde luchtmassameter, de oranje stekker is voor de temperatuursensor in de luchtleiding
(zit een ronde luchtmasameter bij, kabelboon is van een Astra F)11 mei 2014 om 19:39 #18219165Beste,
Even een vraag.
Voor mijn Ascona C met C20NE blok wil ik een sportuitlaat eronder zetten.
Er is een complete set te koop (kost 700 euro)
Dat vind ik veel te duur
Is een uitlaat makkelijk samen te stellen met universele delen of is het beter om een set aan te passen ?
De uitlaat van een Manta B / Ascona B lijkt er toch veel op ?
Heeft hier iemand ervaring mee ?11 mei 2014 om 20:18 #18219166een uitlaat van een achterwielaandrijver gaat passen op een voorwielaandrijver not
dan dan kun je beter voor een uitlaat vanaf een d/e kadett astra f vectra of calibra
maar dat gaat dan nog niet passen zonder aanpassingen
11 mei 2014 om 20:24 #18219167vectra a is bijna t zelfde …
11 mei 2014 om 20:44 #18219168Waar zit het verschil in ?
De dempers kun je die gewoon gebruiken ?11 mei 2014 om 22:30 #18219169ja dempers wel t verschil zit in de voor pijp van de ascona , de voorpijp van de vectra zal meen ik tegen t subframe aankomen ascona c hebben daar een knik in de pijp zitten , op mijn c20xe spruitstuk (uit vectra/ calibra )hebben ze ook de flens afgesneden en schuiner gezet om er langs te komen
14 mei 2014 om 19:43 #18219170Einddemper van een A vec past eigenlijk zonder problemen. Heb er zelf ook een onder hangen, je moet alleen de ophangbeugels iets verbuigen omdat de demper bij een A vec iets meer naar links hangt, waardoor je bij een C Ascona je chassis raakt.
15 juni 2014 om 13:51 #18219171hallo,
mocht je nog iets zoeken van een C20NE, dan zeg je het maar. Ik heb nog een originele kabelbundel van een ascona C20NE liggen. Met inlaatspruitstuk en luchtfilerhuis.
mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.