Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Ombouw naar 2.0s
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2015 om 22:32 #17274614
Hallo,
Ik ben al bijna 10 jaar in het bezit van een b ascona v bj 77. Hier ligt nu een 1.6s motor in en wil deze gaan ombouwen naar een motor met iets meer pit.
IK dacht zelf aan een 2.0s, vooral omdat de auto is voorzien van een lpg installatie. heb ik liever een caraburateur motor.
Het liefst heb ik dan er dan ook een 5-bak versnellingsbak achter.
Ik dacht zelf om een compleet andere auto erbij te kopen waar dit inzit en dan om te bouwen.
Zou ik een 2.0s motor met 5 bak uit een opel rekord v bj 86 in mijn ascona kunnen leggen, of moet ik dan veel aanpassen? (alleen versnellingsbaktunnel)
Of raden jullie een andere motor aan?
Alvast bedankt voor jullie advies/reacties.Gr Twan.
18 december 2015 om 05:50 #18305090doe dan een 20 ne uit een omega a of so 20 s zit ook niet egt veel power in
18 december 2015 om 09:20 #18305091AnoniemLid sinds:
1 January 19702.0 ne is een lastigere duurdere ombouw
daar het een andere motor is zit je vast aan een duurdere carterpan
en motorsteunen van een manta 1,8 zijn redelijk zeldzame delen geworden en daar is de prijs naar…als je een rekord met 2.0s erbij kan kopen
dan kun je veel over zetten en kom je een heel eind met
de delen van je asconazoals motorsteunen en carterpan(carterpan van de rekord past niet in ascona)
ook zit de pijlstok bij een rekord op een andere plek als bij een asconamaar dat is een kwestie van omboren
geen groot probleem als je de carterpan er toch onderweg moet hebben18 december 2015 om 20:49 #18305092Ik wil het niet te lastig en duur gaan maken, en als ik een 2.0s monteer ga ik van 60 pk naar 100 pk.
Dit zal toch wel te merken zijn, en de auto vlot genoeg maken.(is de 2.0 ne een caraburateur motor?)
Wanneer ik een motor met 5-bak uit een record van bj 1986 monteer wat moet ik dan allemaal omzetten/veranderen,
of waar kan ik dit vinden?Te veranderen?
Carterpan van ascona moet dan onder de record motor?
Versnellingsbaktunnel moet aangepast worden ivm de 5-bak en de positie van de pook hiervan.
Aandrijfas van de record komt dan ook onder de ascona .Bedankt voor jullie info, Gr.
18 december 2015 om 21:11 #18305093record as gaat niet passen je kunt beter een automaat as van een Ancona of manta
gebruiken18 december 2015 om 23:53 #18305094AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Twan504 wrote:
Ik wil het niet te lastig en duur gaan maken, en als ik een 2.0s monteer ga ik van 60 pk naar 100 pk.
Dit zal toch wel te merken zijn, en de auto vlot genoeg maken.(is de 2.0 ne een caraburateur motor?)
Wanneer ik een motor met 5-bak uit een record van bj 1986 monteer wat moet ik dan allemaal omzetten/veranderen,
of waar kan ik dit vinden?Te veranderen?
Carterpan van ascona moet dan onder de record motor?
Inderdaad :swear
Versnellingsbaktunnel moet aangepast worden ivm de 5-bak en de positie van de pook hiervan.
Aandrijfas van de record komt dan ook onder de ascona .Bedankt voor jullie info, Gr.
18 december 2015 om 23:56 #18305095AnoniemLid sinds:
1 January 1970@motormuis012 wrote:
record as gaat niet passen je kunt beter een automaat as van een Ancona of manta
gebruikenDie automaat tussen as die je bedoeld
Heb je toch nodig als je n getrag 5 bak in n c kadett wil bouwen?Je kan de rekord tussen as niet pakken
Wel 1 van b manta met 5 bak19 december 2015 om 08:15 #18305089ik heb zelf in een manta met een 5 getrach de automaat as van een manta gebruikt gaat prima want hij gaat toch een 5bak gebruiken
19 december 2015 om 08:19 #18305096zijn deze tussen assen van een manta 5-bak nog redelijk goed aan te komen?
Wat voor getrag bak zit er eigenlijk achter zo’n record v 86? getrag 240?19 december 2015 om 11:34 #18305097AnoniemLid sinds:
1 January 1970@motormuis012 wrote:
ik heb zelf in een manta met een 5 getrach de automaat as van een manta gebruikt gaat prima want hij gaat toch een 5bak gebruiken
ok zou best kunnen hoor
maar die van een manta 5 bak heeft dan de zelfde lengte
als die van een manta ascona met automaat????zo,n 5 bak tussenas moet nog wel te vinden zijn lijkt mij
zijn zat manta,s met 5 bak gedemonteerd
ik heb er niet meer liggen….
19 december 2015 om 15:43 #18305098Helemaal niet zo moeilijk.
De carterpan en de olie aanzuigbuis van de Ascona op de 2.0S overzetten, wel een nieuw gat boren voor peilstok.
Dan het gat tunnelbak zo`n 20 cm naar achteren, de zaak monteren en de zaak netjes dichtlassen.
De aandrijfas van een automaat uitvoering is gelijk van de 5 bak.20 december 2015 om 12:02 #18305099Ok, motor is duidelijk.
Maar als het gat in tunnelbak 20 cm naar achteren word geplaats, word dan de versnellingspook dan ook verkort?
En het plastic middenconsole wat op de tunnelbak ligt, moet dan ook vermaakt worden?20 december 2015 om 14:18 #18305100AnoniemLid sinds:
1 January 1970T makkelijkst is een stukje plaatwerk en middenconsole
Uit een b manta.met 5 bak erzinzetten21 december 2015 om 08:25 #18305101automaat as is korter dan die van een 5 bak
21 december 2015 om 15:06 #18305102AnoniemLid sinds:
1 January 1970@fluks wrote:
automaat as is korter dan die van een 5 bak
Dacht ik ook altijd….
Daarom waren die automaat tussenassen
Zo gewild bij de c kadett rijders…..
Die had je daarvoor nodig in combi met 5 bak…..22 december 2015 om 15:35 #18305103Anders de aandrijfas laten aanpassen, is dan ook mooi in balans en weer in kleur. :thumb
22 december 2015 om 18:55 #18305104Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.
B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.
23 december 2015 om 12:17 #18305105AnoniemLid sinds:
1 January 1970@DevilraY wrote:
Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.
B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.
dat inkorten van schakelmechanisme
heb ik inderdaad ook vaker van gehoord
echter nog nooit gezien hoe dat er dan uitziet???en die tussen as zijn we t dus over eens
gelukkig dacht al ff dat ik t mis had king:
en dat kan haast niet :jerry ;)23 december 2015 om 22:49 #18305106Goede tip over het inkorten van het schakelmechanisme, dit scheelt misschien wat werk.
had eens gezocht en zag op het net, bij een forum van opel GT stonden enkele foto’s en uitleg hoe je dit moest doen.
Wat mag eigenlijk een complete motor 2.0s met Getrag 240 bak kosten? +/- ? wat is een fair prijs?
Weet iemand nog een betrouwbaar adres voor dit spul?24 december 2015 om 09:49 #18305107schakelmechanisme inkorten werkt perfect heb dit ook gedaan bij mijn ascona b
je kan dan de orginele console behouden zonder te lassen
ik heb wel voor de 240 bak een haakse overbrenging moeten kopen voor de km kabel omdat deze nogal rot uit kwam
ik heb evt nog een gereviseerde 2.2 cih staan echter zonder getrag24 december 2015 om 12:56 #18305108Een 2.2 cih is toch met injectie?
Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.24 december 2015 om 13:50 #18305109kwestie van 2 gaatjes omboren en steuntje maken en de carburateur kan er zo op
24 december 2015 om 17:49 #18305110@louwe 16 klepper wrote:
@DevilraY wrote:
Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.
B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.
dat inkorten van schakelmechanisme
heb ik inderdaad ook vaker van gehoord
echter nog nooit gezien hoe dat er dan uitziet???en die tussen as zijn we t dus over eens
gelukkig dacht al ff dat ik t mis had king:
en dat kan haast niet :jerry ;)Hier staat het best duidelijk omschreven!
http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm
24 december 2015 om 17:52 #18305111@Twan504 wrote:
Een 2.2 cih is toch met injectie?
Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.LPG op een Injectie CIH loopt ook voortreffelijk hoor. Ander gasstuk nodig en wat elektronica!
En een Getrag 240(CIH), tja je ziet er van 125 euro, maar ook van 200+, wat de gek er voor geeft/vraagt soms24 december 2015 om 17:54 #18305112Mijn 2.2 liep enkel op gas, met een injectiebuis…
Lekker simpel.
Maar op benzine reed ie niet, dat zat er allemaal niet op. (had wel gekund) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.