Ombouw naar 2.0s

Forumindex Forums Techniek Cih Ombouw naar 2.0s

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274614
    Twan504
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2015

      Hallo,

      Ik ben al bijna 10 jaar in het bezit van een b ascona v bj 77. Hier ligt nu een 1.6s motor in en wil deze gaan ombouwen naar een motor met iets meer pit.
      IK dacht zelf aan een 2.0s, vooral omdat de auto is voorzien van een lpg installatie. heb ik liever een caraburateur motor.
      Het liefst heb ik dan er dan ook een 5-bak versnellingsbak achter.
      Ik dacht zelf om een compleet andere auto erbij te kopen waar dit inzit en dan om te bouwen.
      Zou ik een 2.0s motor met 5 bak uit een opel rekord v bj 86 in mijn ascona kunnen leggen, of moet ik dan veel aanpassen? (alleen versnellingsbaktunnel)
      Of raden jullie een andere motor aan?
      Alvast bedankt voor jullie advies/reacties.

      Gr Twan.

      #18305090
      baboe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 August 2007

        doe dan een 20 ne uit een omega a of so 20 s zit ook niet egt veel power in

        #18305091
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          2.0 ne is een lastigere duurdere ombouw

          daar het een andere motor is zit je vast aan een duurdere carterpan
          en motorsteunen van een manta 1,8 zijn redelijk zeldzame delen geworden en daar is de prijs naar…

          als je een rekord met 2.0s erbij kan kopen
          dan kun je veel over zetten en kom je een heel eind met
          de delen van je ascona

          zoals motorsteunen en carterpan(carterpan van de rekord past niet in ascona)
          ook zit de pijlstok bij een rekord op een andere plek als bij een ascona

          maar dat is een kwestie van omboren
          geen groot probleem als je de carterpan er toch onderweg moet hebben

          #18305092
          Twan504
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2015

            Ik wil het niet te lastig en duur gaan maken, en als ik een 2.0s monteer ga ik van 60 pk naar 100 pk.
            Dit zal toch wel te merken zijn, en de auto vlot genoeg maken.

            (is de 2.0 ne een caraburateur motor?)

            Wanneer ik een motor met 5-bak uit een record van bj 1986 monteer wat moet ik dan allemaal omzetten/veranderen,
            of waar kan ik dit vinden?

            Te veranderen?

            Carterpan van ascona moet dan onder de record motor?
            Versnellingsbaktunnel moet aangepast worden ivm de 5-bak en de positie van de pook hiervan.
            Aandrijfas van de record komt dan ook onder de ascona .

            Bedankt voor jullie info, Gr.

            #18305093
            motormuis012
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 October 2012

              record as gaat niet passen je kunt beter een automaat as van een Ancona of manta
              gebruiken

              #18305094
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @Twan504 wrote:

                Ik wil het niet te lastig en duur gaan maken, en als ik een 2.0s monteer ga ik van 60 pk naar 100 pk.
                Dit zal toch wel te merken zijn, en de auto vlot genoeg maken.

                (is de 2.0 ne een caraburateur motor?)

                Wanneer ik een motor met 5-bak uit een record van bj 1986 monteer wat moet ik dan allemaal omzetten/veranderen,
                of waar kan ik dit vinden?

                Te veranderen?

                Carterpan van ascona moet dan onder de record motor?

                Inderdaad :swear

                Versnellingsbaktunnel moet aangepast worden ivm de 5-bak en de positie van de pook hiervan.
                Aandrijfas van de record komt dan ook onder de ascona .

                Bedankt voor jullie info, Gr.

                #18305095
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @motormuis012 wrote:

                  record as gaat niet passen je kunt beter een automaat as van een Ancona of manta
                  gebruiken

                  Die automaat tussen as die je bedoeld
                  Heb je toch nodig als je n getrag 5 bak in n c kadett wil bouwen?

                  Je kan de rekord tussen as niet pakken
                  Wel 1 van b manta met 5 bak

                  #18305089
                  motormuis012
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 October 2012

                    ik heb zelf in een manta met een 5 getrach de automaat as van een manta gebruikt gaat prima want hij gaat toch een 5bak gebruiken

                    #18305096
                    Twan504
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 December 2015

                      zijn deze tussen assen van een manta 5-bak nog redelijk goed aan te komen?
                      Wat voor getrag bak zit er eigenlijk achter zo’n record v 86? getrag 240?

                      #18305097
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        @motormuis012 wrote:

                        ik heb zelf in een manta met een 5 getrach de automaat as van een manta gebruikt gaat prima want hij gaat toch een 5bak gebruiken

                        ok zou best kunnen hoor
                        maar die van een manta 5 bak heeft dan de zelfde lengte
                        als die van een manta ascona met automaat????

                        zo,n 5 bak tussenas moet nog wel te vinden zijn lijkt mij

                        zijn zat manta,s met 5 bak gedemonteerd

                        ik heb er niet meer liggen….

                        #18305098
                        jethro
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 February 2008

                          Helemaal niet zo moeilijk.
                          De carterpan en de olie aanzuigbuis van de Ascona op de 2.0S overzetten, wel een nieuw gat boren voor peilstok.
                          Dan het gat tunnelbak zo`n 20 cm naar achteren, de zaak monteren en de zaak netjes dichtlassen.
                          De aandrijfas van een automaat uitvoering is gelijk van de 5 bak.

                          #18305099
                          Twan504
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 December 2015

                            Ok, motor is duidelijk.
                            Maar als het gat in tunnelbak 20 cm naar achteren word geplaats, word dan de versnellingspook dan ook verkort?
                            En het plastic middenconsole wat op de tunnelbak ligt, moet dan ook vermaakt worden?

                            #18305100
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              T makkelijkst is een stukje plaatwerk en middenconsole
                              Uit een b manta.met 5 bak erzinzetten

                              #18305101
                              fluks
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 October 2005

                                automaat as is korter dan die van een 5 bak

                                #18305102
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @fluks wrote:

                                  automaat as is korter dan die van een 5 bak

                                  Dacht ik ook altijd….
                                  Daarom waren die automaat tussenassen
                                  Zo gewild bij de c kadett rijders…..
                                  Die had je daarvoor nodig in combi met 5 bak…..

                                  #18305103
                                  jethro
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 February 2008

                                    Anders de aandrijfas laten aanpassen, is dan ook mooi in balans en weer in kleur. :thumb

                                    #18305104
                                    DevilraY
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 January 2005

                                      Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.

                                      B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.

                                      #18305105
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        @DevilraY wrote:

                                        Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.

                                        B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.

                                        dat inkorten van schakelmechanisme
                                        heb ik inderdaad ook vaker van gehoord
                                        echter nog nooit gezien hoe dat er dan uitziet???

                                        en die tussen as zijn we t dus over eens
                                        gelukkig dacht al ff dat ik t mis had king:
                                        en dat kan haast niet :jerry ;)

                                        #18305106
                                        Twan504
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 December 2015

                                          Goede tip over het inkorten van het schakelmechanisme, dit scheelt misschien wat werk.
                                          had eens gezocht en zag op het net, bij een forum van opel GT stonden enkele foto’s en uitleg hoe je dit moest doen.
                                          Wat mag eigenlijk een complete motor 2.0s met Getrag 240 bak kosten? +/- ? wat is een fair prijs?
                                          Weet iemand nog een betrouwbaar adres voor dit spul?

                                          #18305107
                                          lonspeed
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            3 April 2012

                                            schakelmechanisme inkorten werkt perfect heb dit ook gedaan bij mijn ascona b
                                            je kan dan de orginele console behouden zonder te lassen
                                            ik heb wel voor de 240 bak een haakse overbrenging moeten kopen voor de km kabel omdat deze nogal rot uit kwam
                                            ik heb evt nog een gereviseerde 2.2 cih staan echter zonder getrag

                                            #18305108
                                            Twan504
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 December 2015

                                              Een 2.2 cih is toch met injectie?
                                              Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.

                                              #18305109
                                              lonspeed
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 April 2012

                                                kwestie van 2 gaatjes omboren en steuntje maken en de carburateur kan er zo op

                                                #18305110
                                                DevilraY
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  10 January 2005

                                                  @louwe 16 klepper wrote:

                                                  @DevilraY wrote:

                                                  Schakelmechanisme van de getrag240 inkorten kan ook, hoef je niks aan je tunnel te doen.

                                                  B Manta/Ascona 3 traps automaat is idd korter dan de 5bak Ascona versie.

                                                  dat inkorten van schakelmechanisme
                                                  heb ik inderdaad ook vaker van gehoord
                                                  echter nog nooit gezien hoe dat er dan uitziet???

                                                  en die tussen as zijn we t dus over eens
                                                  gelukkig dacht al ff dat ik t mis had king:
                                                  en dat kan haast niet :jerry ;)

                                                  Hier staat het best duidelijk omschreven!

                                                  http://www.opel6070club.com/tekniset_tiedot/getrag_gt/getragt.htm

                                                  #18305111
                                                  DevilraY
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    10 January 2005

                                                    @Twan504 wrote:

                                                    Een 2.2 cih is toch met injectie?
                                                    Omdat er een lpg installatie in de auto ligt gaat nl mijn voorkeur naar een caraburateur motor.

                                                    LPG op een Injectie CIH loopt ook voortreffelijk hoor. Ander gasstuk nodig en wat elektronica!
                                                    En een Getrag 240(CIH), tja je ziet er van 125 euro, maar ook van 200+, wat de gek er voor geeft/vraagt soms

                                                    #18305112
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Mijn 2.2 liep enkel op gas, met een injectiebuis…
                                                      Lekker simpel.
                                                      Maar op benzine reed ie niet, dat zat er allemaal niet op. (had wel gekund)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.