Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Ombouw motor x20se in rekord, advies nodig….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juli 2012 om 13:07 #17250909
Hoi Allemaal,
Na divers advies te hebben ingeslagen over het hoe en wat hebben we enige tijd geleden een omega station 2.0 8v gekocht als donor voor mijn rekord 2.0s station.
Mij is voor de aankoop verteld dat ik de 2.0 8v blokken 1 op 1 kon omwisselen met de huidige motor (op de injectie na dan natuurlijk). Het zou allemaal zo passen.
Echter….., nu bij montage blijkt hij inderdaad zo op de motorsteunen te passen maar de bak past voor geen meter. De startmotor zit op de motor aan de andere zijde dan die voor de versnelingsbak.
Ook de benzinetank zou zo omgezet kunnen worden, het model is ongeveer hetzelfde echter is die van een omega wat hoger (wat gemakkelijk aan te passen is met andere bevestigingen) maar de vulleiding komt echter 10 cm later uit dan gewenst. Dus gaan we de orginele tank voorzien van een retour.Maar hoe gaan we het oplossen met de motor vs bak. De rekord is voorzien van een 5 bak, de omega ook maar voorzien van een hydrolische koppeling. Als ik de bak mee over zou zetten past het dan wel op de as (schijven/ bevestigingspunten/ lengte)? Kom ik dan voor nog meer uitdagingen te staan?
Ik hoop wat onderbouwd advies te krijgen want had gehoopt de wagen al lang en breed rijdend te hebben…..
Alvast bedankt,
Peter
28 juli 2012 om 16:42 #18051061als je een 18s ohc in je rekord had gehad dan zou het zo 1 op 1 passen maar jij hebt een 20s cih blok en die zijn idd anders
een 20e tot 2.4 e past hier wel zonder problemen in28 juli 2012 om 18:01 #18051062Hmmmm, dus als ik standaard een 1800 had gehad paste het wel en omdat er standaard een 2.0 in heeft gelegen niet.
Maar als ik een 2.0-2.4e had genomen paste dit oo zonder problemen maar een 2.0 uit een omega is dus een geheel ander blok????
Dus de bak van een 1800 zou wel er zo op passen…..Maargoed, terug naar mijn vraag, als ik de bak van de omega over zet past deze dan wel op de cardan?
28 juli 2012 om 18:12 #18051063Ik heb vorig jaar mijn Rekord voorzien van een c20ne met 5 bak van een Omega.
Bij mij paste het blok direct, en de bak ook, ik heb een R25 bak van de omega, alleen (gelukkig) geen hydraulische koppeling maar gewoon een mechanische.
Je krijgt misschien ook nog problemen met je stuurstangen, die komen tegen de uitlaat aan en misschien ook tegen je blok (had ik althans). Hiervoor heb ik de stuurarmen gebruikt van een Rekord met stuurbekrachtiging, die hebben een bocht onder het blok door en zo kon ik ook mooi mijn pakket uitbreiden met stuurbekrachtiging.
De cardan-as paste bij mij ook niet, de diameter van de Hardy-schijven (die rubber schijven) kwam niet overeen. Dit heb ik opgelost door de as door te slijpen en het achterste gedeelte van een Rekord te gebruiken, hieraan is dan het voorste gedeelte van een Omega gelast.Tank was bij mij al aangepast omdat er een C20Let in had gelegen bij de vorige eigenaar.
Voor meer info en enkele foto’s zie mijn topic: viewtopic.php?f=14&t=156566&hilit=rekord+c20ne
28 juli 2012 om 18:38 #18051064Kijk hier hebben we wat aan, heb het topic van je gelijk even bij m’n favorieten opgeslagen.
Hebben er nog mensen ervaringen met een hydrolische koppeling?
Alvast bedankt,
Peter
28 juli 2012 om 18:52 #18051065manta/rekord versnellingsbak gebruiken (duur, en zeldzaam aan het worden ) is een optie
of een omega A bak gebruiken, maar dan wel de 1800/2000 versie, is verder gelijk aan de jouwe, maar heeft mechanische koppeling
tussenas moet dan wel voorzien worden van een schuifstuk -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.