Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ombouw Commodore B 2.8 GS na 24 V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2011 om 23:56 #17232275
Heb vorig jaar deze Commodore B GS 2.8 gekocht in prachtige staat, roestvrij maar met nog en paar klijne dingen niet naa mijn smaak.
2.8 GS automaat, Bj. 73, 153000 km, wolfrace 7 x 14 en 8, 5 x 15, bumpers met buffers van commodore A, GSE vooras, binnen helemal met leer bekleed, motor chrome en K & N filters, kofferbak binnen geheel bekleed en uitgebouwd, ruiten special getint
Roestvrij, bijna nieuwe lak, assen en tank gespoten.
Heb tussen door en paar dingen naa mijn smaak veranderd.
15 ” voren ipv. 14 ” met orgineele commodore naafkappen.
nog en beetje experimenteeren met de wielen, hier BBS 8 x 17 maar ik denk dat het dewolfrace blijven zijn toch zeldzamer.Nu gaat het helemal gebeuren.
24 klepper erin, BMW 745 remmen voor, vooras verstevigd,
recaro classic met blauw leer en alcantara, houtinleg vervangen door carbon , raid carbonstuur, 3 ” uitlaat
Hier al en paar fotos van de ombouw
verdere fotos in toekomst.
gr. Peter6 februari 2011 om 10:54 #17811934mooizo! ben benieuwd naar de foto’s! is het een gewone 3.0 24v? of toch een irmscher 4.0?:D
19 februari 2011 om 22:50 #17811935Motor is eindelijk binnen , alleen nog niet alle chromdelen.
Duurt allemal langer dan verwacht.
De versterkte asdelen zijn ook nog niet terug van yellowstorm racing, moet ze ook nog poedercoaten.
Hoop dat de auto voor de meeting bij romijn klaar is.
Kan het niet afwachten de erste proefrit dit jaar te doen.
Gr. Peter20 februari 2011 om 08:41 #17811936erg gaaf project en super commandore
20 februari 2011 om 16:09 #17811937peter, ik heb gister de foto”’s gezien van tom bismarck die hier was uit duitsland. hij vroeg aan mij of ik wist wat jij in je commo aan het maken was, ik zei voor de grap een 4.0 24v in zn commo(klein vermoeden), toen liet hij de foto”’s zien:o:o:o
ga zo door peter! hoop ook dat hij klaar is de meeting, zou geweldig zijn.:thumbup
22 februari 2011 om 21:35 #17811938ah nu weet ik wat er gaat gebeuren met dat blok super mooie commo!:wors:wub en gooi die lelijke velgen er maar onderuit die wolfrace staan veel mooier!:thumbup
26 februari 2011 om 22:23 #17811939ik vind die wolfrace velgen ook helemaal toppie
26 februari 2011 om 22:56 #17811940nette commodore:thumbup
1 april 2011 om 21:32 #17811941Weer en beetje verder omgebouwd.
Nieuwe injectietank, vers gepoedercoat, instelbare panhardstang met uniballs
omgebouwd op stuurbekrachting en motorruimte nieuw gespoten
rembekrachtiger en hoofdremcylinder van omega 3.0 24 V en nieuwe bumpers zonder rubberstrip
De assen zouden volgende week klaar zijn en de laatste chroomdedlen ook dus ik hoop net op tijd klaar te zijn voor de meeting bij romijn.
Het kriebelt al behoorlijk in mijn vingers.2 april 2011 om 06:50 #17811942echt een gaaf project
3 april 2011 om 23:04 #17811943Motor is ook bijna klaar.
Kan het bijna niet meer afwachten en rondje te rijden.
Gr. Peter4 april 2011 om 05:34 #17811944bling bling.. mooi hoor !! :wors
4 april 2011 om 08:27 #17811945showwwww
das pas lekker.
(is)word (nog) mooi(er):D
super!:wub
6 mei 2011 om 10:50 #17811946Helaas vallen bij de opbouw toch merdere dingen tegen.
Enkele onderdelen , deels al in november bij de verschillende bedrijven ingeleverd zijn nog niet klaar.
Mijn electrigeen heeft op eens geen tijd en het moeilijkste , het aanpassen van de kabelboom moet nog gedaan worden.
Weet iemand toevallig van wie deze commodore is, was vorig jaar op de big opels meeting, ben helaas zijn naam vergeten, hij had deze ombouw ook gedaan.
Heb deze week de motor al ens erin gelegd.
Als ik de orginele 24 V motorsteunen pak komt hij te veer na voren .
Nu heb ik de 24 V motorrubbers in de achterste gaten van de as gezet met de orginele 24 V steunen of kan ik misschien beter de motorsteuen van de commodore pakken.
Op het duitse opelforum krijg je wel en aansluitchema van de 24 klepper met schakelbak maar niet met automaat.
Dus als mij da iemand verder kan helpen zou ik heel blij zijn.
Wou eigenlijk graag op de meeting bij romijn volgende zaterdag maar dat zou wel niet meer lukken met al die tegenslagen.
Gr. Peter7 mei 2011 om 07:58 #17811933blijft wel een toppie project en hoop dat je hem sne; aan de gang krijgt succes
7 mei 2011 om 21:20 #17811948Die Commodore is voor mij heel bekend, das de mijne. We hebben elkaar toen gesproken. Wat betreft de motorsteunen. Je moet gewoon de originele Commodore steunen nemen. Het basis blok is wat dat betreft van een 12v en 24v identiek. Wat betreft de elektra moet ik even de schema’s terug zoeken. Ga ik even voor je doen.
Groet Paul
7 mei 2011 om 23:34 #17811949Hallo Paul
Heb gisteren met de 24 V motorrubbers en 24V motorsteunen geprobeerd dan komt de motor te ver naa achter en raakt de oliefilter de stabi.
Als ik de motorrubbers van de commodore gebruik met de steunen van de 24 v passt het goed maar ik heb wel geen plaats meer voor de viscovan.
Als ik demotorsteunen van de commodore pak komt hij toch weer te ver na achter of niet ?
Het zou prima zijn als je nog chemas hebt spaart mij veel tijd alles zelfs uittezoeken.
Welke tellerkabel heb je gebruikt ?
Heb de schakelpook al omgebouwd moet werken.
Gr. Peter8 mei 2011 om 11:06 #17811950super mooi ding hoop dat je het snel voor elkaar krijgt om hem aan t lopen te hebben
8 mei 2011 om 16:01 #17811947Ik heb de originele rubbers en steunen gebruikt. Dan ligt hij er precies zo in als een 12v. Je moet dan wel de stabi ongeveer 1cm lager zetten. Gewoon weers zijde een plaatje er tussen zetten. Ik heb de originele tellerkabel gebruikt. Alleen heb ik tussen de bak en de kabel een haakse overbrenging gezet. Die worden ook wel bij ZF baken gebruikt.
12 juni 2011 om 12:39 #17811951Eindelijk is het zover.
vorige Zaterdag op de erste meeting in valkenburg geweest.
Wel nog met en paar kleine hindernissen maar voor de rest , hui.
Ik moet wel zeggen, de remmen zijn onvoorstelbar goed, geen verglijk met de orgineele GSE remmen.remt als en anker.
De motor is zo sterk, bij mijn erste rit liepen de remmen aan, zodanik dat de rekord van mij hem niet van de plek krijg, de 4.0 had hed alleen iets moelijker met optreken
De 3 ” uitlaat is ook geweldig , denk dat ik de radio weer uitbouw.Hier en geluidsproef
http://www.youtube.com/watch?v=uJTAyDHF7_MHier nog en paar aktuele Fotos.
Gr. Peter12 juni 2011 om 16:00 #17811952gaaf gaaf gaaf zeer netjes man
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.