Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › ombouw calibra van c20ne naar c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2014 om 11:17 #18204846
toen ik mijn gaskleppotentio meter daarvan de stekker los had liggen, liep ie wel stationair, en bij gas geven stikte hij ook ,,
heb je wel c20xe kabelboom en ecu enz enz ?
11 januari 2014 om 17:43 #18204847Ja ik heb alles overgezet zoals hij altijd gelopen heeft maar ik denk dat er met demontage en montage ergens een kabelbreuk in is gekomen maar toch bedankt voor je berichtje :thumb gr marcel
11 januari 2014 om 17:50 #18204848heb je de aan en afvoer van je benzine slangen wel goed.
deze zit namelijk op de motoren niet gelijk12 januari 2014 om 00:32 #18204849Ja dat klopt ik heb ze al een keer omgedraaid maar toen starte hij helemaal niet maar ik denk dat het in de kabelboom zit dat er ergens een breukje zit
13 januari 2014 om 05:13 #18204850Oei oei, dat wordt stoeien met de multimeter :(
13 januari 2014 om 14:05 #18204851Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.
Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?
Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?
13 januari 2014 om 14:09 #18204852misschien klopsensor en stationair regeling omgedraaid ?
13 januari 2014 om 14:18 #18204853Dan kun je gewoon rijden, heb ik al eens gehad :angel
13 januari 2014 om 16:57 #18204854Het gekke is als ik mijn lmm stekker loskoppel dan loopt hij wel redelijk goed ik heb de lmm al vervangen dus daar kan het niet aan liggen
14 januari 2014 om 11:30 #18204855@Vinci wrote:
De LMM is een van de dingen die vooral het mengsel regelt, de reactie die jij nu krijgt door hem los te koppelen kan een hele hand vol andere oorzaken hebben. Denk aan de temperatuur sensor, lambda sensor, benzine druk regelaar, maar ook nog simpele dingen als lucht in de benzineaanvoer door bijvoorbeeld een lekke aanvoerleiding richting de pomp (van de tank naar de pomp toe uiteraard! Want er na dan merk je het wel als die lekt natuurlijk! ;) ) Verstopt benzinefilter, vuil in je injectoren, enz.enz.enz….
Nu is het helemaal geen gek idee om een handje van deze onderdelen op de plank te hebben liggen, maar om zomaar een hoop geld uit te gaan geven is wel zonde natuurlijk. Nu is naar de garage gaan om uit te laten lezen ook niet gratis.
In Autodata staat ook een sensor check lijst, als je aan die software kan komen of in de buurt bij een universele garage langs kan die het heeft dan kun je soms ook ontdekken wat er precies stuk is zonder alles blindelings aan te moeten schaffen. Probleem is vaak dat een LMM bijv. duur is, of zeldzaam en dan koop je tweedehands, maar die is misschien wel net zo stuk…
14 januari 2014 om 11:31 #18204856@freek corsa wrote:
Ik ben nieuwsgierig waarom hij uit valt na die 15 seconden.
Krijgt hij dan nog wel brandstof en vonk?
Kun je na het uitvallen direct weer starten (en aanslaan) ?
15 januari 2014 om 22:07 #18204857Ja als ik hem direct weer start dan loopt hij weer 15 tot 20 seconden
15 januari 2014 om 22:18 #18204858Blijft je brandstofpomp wel lopen??
15 januari 2014 om 23:31 #18204859ja mijn brandstofpomp draait goed maar ik ga twijfelen of die wel genoeg druk levert de motor start goed dan blijft hij 10 tot 15 seconden draaien en dan gaat hij bokken dan staat het hele blok te schudden en dan valt hij stil en als ik hem 10 keer start dan doet hij 10 keer het zelfde
11 februari 2014 om 01:09 #18204860Ik wil jullie toch effe bedanken voor alle reacties op mijn vraag ik heb heel de kabelboom open gehad en ieder draaite wat er wat minder uit zag vervangen en de motor loopt nu redelijk netjes alleen nog een beetje onregematig stasionair
maar bij deze bedankt jongens :thumb :thumb :thumb :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.