Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › ombouw c20ne naar x25xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2013 om 19:25 #17260619
Hallo,
Na een jaar gereden te hebben met mn 8v, kwam ik op het idee er een v6 in te hangen. Deze zitten origineel in een calibra, maar ik vroeg me af waar ik zoals rekening mee moet houden met de ombouw? Want neem aan dat een f16 bak niet icm met een v6 gaat werken? Hoop dat het meevalt, zodat het goed te doen is.
Ik hoor t graag!
Groeten,
Dave vd berg
13 september 2013 om 22:07 #18173402Koop een Cali v6 zou ik zeggen, dan heb je alles al.
Staan voor niet al teveel te koop tegenwoordig
14 september 2013 om 07:14 #18173403Probleem is dat de carossie van de 8v net grrestaureerd is, en helemaal naar me smaak. Vandaar het idee de motor om te leggen
14 september 2013 om 07:22 #18173404kijk eens in het ombouw topic er staan ook ombouwen van astraf naar v6
het makkelijkste is een v6 erbij kopen en je hebt alles voor je ombouw14 september 2013 om 12:10 #18173405Ik bedoel ook een kopen om alles om te zetten.
Dat is het goedkoopste, je hebt zeker weten alles, en je weet vantevoren dat het allemaal werkt.
14 september 2013 om 15:52 #18173406Ohzo, ja dat is zeker een optie, maar wil wel weten waar ik aan begin. Niet dat ik mezelf ermee in de vingers snijd
15 september 2013 om 12:13 #18173408Ik zat even rond te kijken, zie hier en daar dat sommige met een f18 bak rijden, en dat zou betekenen dat ik ook mijn huidige f16 (voorlopig) kan laten hangen. Waarop dat zou betekenen dat mijn aandrijfassen en naven ook weer hetzelfde kunnen blijven. Kan iemand dit bevestigen? Scheelt me ook weer een hoop werk in de suto, en dan doek ik op kmteller bak etc.
15 september 2013 om 12:33 #18173409je vergeet je remmen die zijn bij een v6 een maatje groter
15 september 2013 om 12:51 #18173410Ik zat te denken aan een set gegroefde/geboorde schijven en ebc blokken. Laatst op een corsa b gsi gezet, en je merkt toch wel aardig wat verschil. Hij moet toch omgekeurd worden omdat je van 4 naar 6 cilinders gaat, dus remmen moet zoiezo (en gaan we ook zeker niet op besparen)
15 september 2013 om 13:21 #18173411en daar denk je het verschil in voorschijf van 256 mm naar 284 of 288 mee op te vangen
en daarbij een 5 gaats schijf is veel goedkoper als een 4 gaats schijf in dezelfde diameter
kadtt en astra rijders merken ook dat hun remmen een beetje gedateerd zijn en zoeken upgradeskies vooral de moeilijke weg niet makkelijk doen
ps wij hebben nu een kleine 10 ombouwen achter onze naam staan incl rdw
allemaal is fwd15 september 2013 om 13:54 #18173407Als ik de verschillen wist had ik het niet gevraagd hier. Maar mocht dat niet voldoen, heb je altijd nog de big brake kits mocht je toch alles willen verbouwen. De vraag was enkel waar rekening mee te houden om het blok om te hangen, de remmen krijgen zoiezo een upgrade, wou het alleen proberen 4-gaats te houden. Mocht dit toch niet kunnen, zullen er toch andere veerpoten onder moeten
15 september 2013 om 19:29 #18173412Het goedkoopste is een v6 kopen en alles over bouwen :thumb Alleen een goed blok vinden zal niet zo mee vallen denk ik
15 september 2013 om 19:39 #18173413Wat zijn de meest voorkomende problemen dan? Heb wel t een en t ander gehoord over koelproblemen bij de v6. Maar verder valt het volgens mij gewoon mee?
15 september 2013 om 19:47 #18173414Ik zelf heb een x25xe en van 1 kant pech gehad en nu het andere blok er in zit is het goed te doen maar auto staat al bijna 1 jaar stil :thumbdown 1ste blok was een klep afgebroken daardoor boven blok + onderblok beschadigd :(
Maar een goed blok bedoel ik mee, dat je hem wel bijv hoort lopen als je hem koopt en beetje geschiedenis erbij van hoeveel km gelopen en de staat kwa onderhoud.15 september 2013 om 20:22 #18173415Oke, dat is wel balen zeg! Ja precies. Er staan er sommige te koop waarbij de motor nog in de auto zit, en eruit gaan bij de verkoop. Echter twijfel ik nog of ik enkel de motor koop, of incl auto, gezien mij nog niet echt duidelijk is wat er nodig is. Nu zag ik bijv. Bij mtech dat uitlaat vanaf de kat hetzelfde zou moeten zijn. Maar aangezien er bijna 1000 euro verschil in zit tussen los blok en met auto, wil ik eerst duidelijk alles op een rijtje hebben zodat ik een overweging kan maken.
21 september 2013 om 08:35 #18173416Ik heb zelf een V6 gehad, wat ook willen zijn dat die motoren heel erg warm worden..
maar verder heb ik er altijd met plezier mee gereden…
zou zo wel weer een V6 willen :wub
22 september 2013 om 08:36 #18173417> Koelprobleem:
– Tijdig radiateur vervangen, voorkomt veel ellende
– Controleer regelmatig de werking van het nakoeling systeemDe V6 kent weinig zwakke punten.
grootste zwakke punt van deze motoren zijn de vorige eigenaren..Ik rijdt al jaren met veel plezier met de Opel V6 motoren, met weinig motorische (mechanische) problemen,
en ervaar deze V6 motoren als zeer betrouwbaar.Zwakke punten van de V6 motoren:
– Olie lekkage krukad keeringen
– Bobine
– Bougiekabels
– klop sensorenje kan ook ervoor kiezel de aanbouwdelen van een Vectra-A / Calibra te gebruiken op een Modernere V6 motor, denk daarbij aan de X25XE X30XE Y26SE en Y32SE
ook wil een bedrijf uit Dronten nog wel eens een lichting Splinternieuwe laag Compressie 3.0 V6 (Y30SE) motoren voor een scherpe prijs aanbieden.
Ik heb zelf zo’n motor in mijn Vectra-B liggen, en dat bevalt super!!Willem
22 september 2013 om 08:58 #18173418@wim-v6 wrote:
> Koelprobleem:
– Tijdig radiateur vervangen, voorkomt veel ellende
– Controleer regelmatig de werking van het nakoeling systeemDe V6 kent weinig zwakke punten.
grootste zwakke punt van deze motoren zijn de vorige eigenaren..Ik rijdt al jaren met veel plezier met de Opel V6 motoren, met weinig motorische (mechanische) problemen,
en ervaar deze V6 motoren als zeer betrouwbaar.Zwakke punten van de V6 motoren:
– Olie lekkage krukad keeringen
– Bobine
– Bougiekabels
– klop sensorenje kan ook ervoor kiezel de aanbouwdelen van een Vectra-A / Calibra te gebruiken op een Modernere V6 motor, denk daarbij aan de X25XE X30XE Y26SE en Y32SE
ook wil een bedrijf uit Dronten nog wel eens een lichting Splinternieuwe laag Compressie 3.0 V6 (Y30SE) motoren voor een scherpe prijs aanbieden.
Ik heb zelf zo’n motor in mijn Vectra-B liggen, en dat bevalt super!!Willem
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe. Alleen zit ik voornamelijk met het uitzoeken van de motorsteunen etc, want je vind het nergens terug.. Het onderhoud etc is geen probleem, hebben zelf een familiebedrijf, en ik en me vader werken beide bij een autogarage. Alleen hebben we beide nog nooit een auto voorzien van een andere motor, wel motoren vervangen, maar dit waren dan dezelfde motoren. Vandaar de vraag wat paste op de originele motorsteunen, zie het niet zitten die te gaan lassen ofzo..
Gr dave
22 september 2013 om 10:20 #18173419Ik zou een cali v6 kopen en daar in een X30XE in gooien
kan je zo vertellen wat je wel en niet over moet zetten.
en hier doe je het voor
wil je percee die v6 c25xe in die 8v hebben moet je dit zeker hebben
ECU- kabelboom van een C25XE/X25XE
F25/F28 Versnellings bak
Motorsteunen van een C25XE/X25XE
Startmotor C25XE/X25XE
Radiateur, en de optie dat je fan na draait als de motor warm is en auto niet draait.
Remmen van een V6 of Turbodit is zijn zeker de hoofdzakelijke dingen zal vast nog wat vergeten zijn
22 september 2013 om 11:32 #18173420Hier heb ik al wat meer aan. Zal dan de v6 erbij halwn voor onderdelen, wil de carossie vam de 8v houden wegens de restauratie etc. X30xe en een x25xe hebben zelfde motorsteunen etc toch?
22 september 2013 om 14:29 #18173421Ja klopt. Maar als je ergens een x30xe uit haalt omega of sintra/vectra b/c zitten daar niet de juiste steunen aan.
dan moet je ze van een c25/x25 hebben22 september 2013 om 14:50 #18173422@Vannos wrote:
Ja klopt. Maar als je ergens een x30xe uit haalt omega of sintra/vectra b/c zitten daar niet de juiste steunen aan.
dan moet je ze van een c25/x25 hebbenJa precies, Dan is dat nu duidelijk. Ga dan maar eens beginnen met wat geld apart zetten, zodat hij in de zomer de stalling uitrijd met een andere motor, nu nog spulletjes zoeken
22 september 2013 om 15:01 #18173423maar je gaat er dus een 2.5 in doen ?
27 september 2013 om 02:59 #18173424@Davebatenburg wrote:
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe.
Gr daveHi Dave,
Even ter uwer informatie: een MV6 blok bestaat niet. Een MV6 is het vlaggenschip van de Omega B1 serie (hier ligt een X3.0XE of een X2.5DT in) deze fout word zovéél gemaakt. lees het keer op keer weer ! zie het niet als een persoonlijke aanval :thumb
ik lees dan wel eens “ik heb een MV6 in mijn Astra gebouwd” knap als je dit:
hier IN kan bouwen:
Groet,
Sjors3 oktober 2013 om 16:18 #18173425@Sjors-V6 wrote:
@Davebatenburg wrote:
Wim,
Een mv6 blok is natuurlijk ook supervet, nog wel dikker als de c25xe.
Gr daveHi Dave,
Even ter uwer informatie: een MV6 blok bestaat niet. Een MV6 is het vlaggenschip van de Omega B1 serie (hier ligt een X3.0XE of een X2.5DT in) deze fout word zovéél gemaakt. lees het keer op keer weer ! zie het niet als een persoonlijke aanval :thumb
ik lees dan wel eens “ik heb een MV6 in mijn Astra gebouwd” knap als je dit:
hier IN kan bouwen:
Groet,
Sjorshaha dat zal inderdaad krap worden! ik doelde op de x30xe
@Vannos wrote:
maar je gaat er dus een 2.5 in doen ?
Het word inderdaad in 2.5, gezien ik een complete auto koop. Misschien dat in der loop der jaren toch een x30xe gaat worden, maar wil eerst even de basis in orde hebben en zoiezo de v6 op kenteken (denk aan apk etc).
iemand die mij kan vertellen wat een calibra origineel als bak aan een v6 heeft hangen? is een F25 toch? zie namelijk hier en daar een F20 voorbij komen icm een v6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.