Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw C city naar c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 januari 2010 om 15:07 #17499981
origineel gepost door Pablo
Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
Ik kreeg de schuld ;)Ikke en hard rijden, dat gaat echt niet samen hoor :angel ;)
Blok ligt er nu eenmaal niet alleen in voor de show.
Maar ik ga nog wel een andere tussen demper proberen want dit is mij zelfs een tikje te luidruchtig.Iemand ervaring met de universele simons dempers? Dempen deze ook een beetje want ik kan maar 1 fatsoenlijk demper kwijt en een heel klein potje achteraan maar das niet echt een demper te noemen.
14 januari 2010 om 15:11 #17499982Groep n niks?, staan nieuw op marktplaats voor 300, heb je een compleet systeem!
Ga ik ook voor kijken ivm herrie en kentekenkeuring!14 januari 2010 om 15:33 #17499983Dan neem je een demper van een motorfiets ;) om de prijs binnen de perken te houden zoek je even op een motorsloperij, of motorzaak.
want op een motorfiets wil je geen demper met krassen of deukje hebben, dan zijn ze niks meer waard :cool:
Maar onder de auto zie je dat toch niet14 januari 2010 om 15:35 #17499984zoek je een open demper, waar je een dicibel killer bij kan kopen, of waar er al 1 bij is, dan kan je zelf kiezen wanneer je herrie gaat maken, of braaf wilt zijn :hmmz
14 januari 2010 om 16:11 #17499985origineel gepost door Bas_nl
origineel gepost door Pablo
Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
Ik kreeg de schuld ;)Ikke en hard rijden, dat gaat echt niet samen hoor :angel ;)
Blok ligt er nu eenmaal niet alleen in voor de show.
Maar ik ga nog wel een andere tussen demper proberen want dit is mij zelfs een tikje te luidruchtig.Iemand ervaring met de universele simons dempers? Dempen deze ook een beetje want ik kan maar 1 fatsoenlijk demper kwijt en een heel klein potje achteraan maar das niet echt een demper te noemen.
ik heb de grootste 63mm rvs simons middendemper die er is ertussen, en een kleine simons rvs einddemper… (beide universeel) onder mijn corsa c20xe.
en t maakt teringherrie:jerry
rest van de uitlaatlijn is ook 60mm rvs overigens.http://s30.photobucket.com/albums/c341/mayhem22/?action=view¤t=03052009007.flv
das niet echt stilletjes te noemen:wub
14 januari 2010 om 18:34 #17499986De motor hoort ook schuin te liggen… anders zit je bak er scheef onder en de carterpan ook.:wtf
14 januari 2010 om 19:39 #17499987origineel gepost door ckadett16v
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door Bas_nl
Heeft er iemand foto’s van de motor steunen van een 16v die in een c-kadett ligt?
Ik kwam er namelijk achter dat ik 1 alu motorsteun heb en 1 plaatstalen. Onder deze stalen motor steun lag ook een lager als op vulling :hmmz :thumbdown
Dus ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben.De afstand tussen de motorsteunen bij een kadett is iets kleiner als bij een manta. Als je beide alu steunen van de manta 1.8 S gebruikt krijg je de motor niet op zijn rubbers.
Dit kan je verhelpen door 1 stalen steun van een A-Omega 1.8 / 2.0 OHC te pakken, deze is wat korter.
Nadeel hiervan is dat de motor een beetje schuin komt te liggen. Kan geen kwaad, maar sommigen vinden dat niet mooi. Iets wat ze bij jouw slopert opgelost hebben door de te lage steun een beetje op te vullen.Je hebt je city netjes opgebouwd, mooi werk :thumbup , zeker met een beperkt budget.
Als je de stalen steun vd omega gebruikt, komt je motor
juist recht te liggen. En als je dan een groep a spruitstuk
hebt kom je niet weg met je stuurstang.Dus vulringen hebben ze iig niet gebruikt om de motor recht
te leggen.En de afstand vd motorsteunen vd vooras is bij een kadett
breder als bij een manta.Oh, breder, is dacht smaller.
Ik kreeg m’n 1.8 E OHC (= zelfde onderblok als een 20XE) toen met twee alu steunen iig niet op de rubbers, en heb toen na een tip die stalen steun gehaald. Dat werkte wel.
Problemen met de uitlaat had ik niet, maar hij lag er wel scheef in, met de inlaat iets hoger.
Ligt er misschien ook aan wat voor motorrubbers je gebruikt.
Ik had toen twee trillingsdempers van een aggregaat gebruikt (zo’n ronde rubber schijf, waar aan weerszijden een draadeind uitsteekt). Misschien verschillen de orginele rubbers links en rechts in dikte.
De 1.8 E14 januari 2010 om 19:58 #17499988origineel gepost door ckadett16v
Originele rubbers zijn gelijk in dikte, manta is ook geen
kadett. En wat giuliettaevo ook zegt, als je motorblok er
aan de boven kant recht in ligt. Dan zit je carterpan en
versnellingsbak er scheef onder. Bovenkant blok hoort
scheef te liggen, dan is je bak en carterpan recht.Misschien lag die van mij dan niet schuin genoeg, het carter lag ook ietsje schuin met de onderkant.
De pook stak idd ook niet helemaal recht omhoog, maar iets van me af.15 januari 2010 om 08:48 #17499989origineel gepost door Pablo
Groep n niks?, staan nieuw op marktplaats voor 300, heb je een compleet systeem!
Ga ik ook voor kijken ivm herrie en kentekenkeuring!Mijn spruitstuk is gemaakt voor 63,5 mm dus dan zou ik die ook weer moeten verlassen naar 54.
Maar een motor demper er tussen bakken zou ook nog een mogelijkheid zijn. Maar welke pijp diameters zijn hiervoor gangbaar?
15 januari 2010 om 09:33 #17499990Verloop ertussen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.