Ombouw C city naar c20xe

Forumindex Forums Modellen Kadett Ombouw C city naar c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur
    Berichten
  • #17499956
    robbyrood
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2006

      C20ne:
      krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaar

      C20xe :
      krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilter

      kan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..

      Verder een leuk project!

      #17499957
      Bas_nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2008

        origineel gepost door robbyrood
        C20ne:
        krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaar

        C20xe :
        krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilter

        kan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..

        Verder een leuk project!

        Ja maar denk niet dat een c20ne draadboom beter loopt op een c20xe. Anders hadden ze die draadboom niet eens aangepast vanuit de fabriek en hadden ze geen hele nieuwe draadboom en computer te ontwerpen.

        Als het goed is krijg ik vandaag een complete c20xe kabelboom met gechipte computer voor een schappelijke prijs. :D

        #17499958
        rabbitopc
          Lid sinds:
          31 July 2008

          origineel gepost door Bas_nl

          origineel gepost door robbyrood
          C20ne:
          krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaar

          C20xe :
          krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilter

          kan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..

          Verder een leuk project!

          Ja maar denk niet dat een c20ne draadboom beter loopt op een c20xe. Anders hadden ze die draadboom niet eens aangepast vanuit de fabriek en hadden ze geen hele nieuwe draadboom en computer te ontwerpen.

          Als het goed is krijg ik vandaag een complete c20xe kabelboom met gechipte computer voor een schappelijke prijs. :D

          helaas nog ff w8en astra ging kapot en moest ook nog de frontera van de zaak maken dus kom van de week ff langs gr :thumbup

          #17499959
          Bas_nl
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2008

            Even weer een kleine update.
            En zoals altijd valt het toch allemaal weer wat tegen maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.

            Inmiddels zijn is de achteras er onder uit en gestraald. Ik had al gezien dat de schotels van deze achteras wat slecht waren maar na het stralen was het helemaal om te janken.

            Overigens vond ik dat het slecht gestraald was maar daar kwam ik pas achter toen ik weer thuis was. Ik heb dit laten doen bij van Berlo in Geldrop en dat is ook meteen de laatste keer geweest.
            Aangezien ze te slecht zijn om nog op te knappen ga ik maar 2 nieuwe schotels bestellen. Aangezien het een 1900 gte achteras is denk ik wel dat het loont om wat schotels over te lassen.

            Verder ben ik bezig geweest met de uitlaat vakkundige te repareren. Ik had ook wel een nieuwe kunnen kopen maar ja het geld groeit mij ook niet op de rug. Boven kost het lassen mij niks en tijd heb ik nog genoeg dus ja dan maar bakken en braden.

            Even wat reparatieplaat rondom het slechte stuk gelast. Dit gaat wel weer een paar jaar mee. Als mijn kadett dan nog loopt kan ik altijd nog een rvs pijp er onder hangen.

            Als laatste heb ik de mutsen eruit geslepen. Dit viel nog niet mee omdat er er chasisbalk in de weg zat en mijn slijptol daar niet echt gemakkelijk tussen kwam.
            Maar na een tijdje slijpen, wrikken en kappen moesten ze er toch aan geloven.

            Ik heb er vast 1 klaar gemaakt om er in te lassen. Aangezien ik nog zon beetje een halve wielkast aan de muts had hangen heb ik alle punt lassen door geboord om daarna al het overtollige plaatwerk weg te kunnen halen. Daarna met een verfstripper de kit en tectiel warm gestookt zodat ze makkelijk er af te schrapen was.
            Als laaste nog even in de straalkast zodat alles schoon is om straks te lassen.

            Morgen ga ik proberen om vast 1 muts in mijn city te lassen. Als het gelukt is komen er wel weer foto’s.

            #17499960
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              kijk lekker bezig bas :thumbup

              #17499961
              robbyrood
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2006

                Arta parts, en ach het is uiteindelijk Klokkerholm die ze levert!!!!!!!!!

                #17499962
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  Inmiddels al :kewlpics ?

                  #17499963
                  Bas_nl
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2008

                    Zo even een weekje mn andere hobby uitgeoefend dus deze week kon ik er weer tegen aan.

                    Ik heb mijn achteras klaar gemaakt, mijn vooras van mijn donor kadett losgeschroefd (natuurlijk mn klauwen open gehaald) en de mutsen van de sedan in mijn city gelast.
                    Zo als beloofd zal ik even toelichten hoe ik dit heb gedaan.

                    In de city zitten “afdekplaatjes” gepunt last die met een klein beetje moeite er zeer makkelijk uit te halen zijn.

                    Tectiel en alle rotzooi verwijderen om de puntlassen te zoeken.

                    Puntlassen uitboren. Daar even aan de voorkant ook even inslijpen en dan een grote hamer pakken en slaan. Dan valt het dekseltje er zo uit.


                    Hmm gat in mn city. Niet echt mijn hobby.

                    Malletje maken van karton en aftekenen maar. Echter van buiten af slijpt het makkelijker alleen kan je heel moeilijk de positie van de mal te bepalen. Daarom heb ik van binnen uit aftekend en links, rechts en boven een klein gaatje van binnen uit geboord. Zo weet je hoe je de mal buiten op de wielkast moet leggen en kan je hem aftekenen en uitslijpen.

                    Misschien niet zo duidelijk te zien maar er zitten 2 snedes in. Ik heb misschien wel 100 keer gemeten en gepast voor dat de slijptol er aan te pas kwam.

                    Even met de dremel de bovenste ronding uitgesneden.

                    Na een paar keer passen, meten en slijpen is dit het resultaat.
                    Toen alles naar mijn zin was heb ik de muts erin last. Doordat ik alle puntlassen had ik rondom de muts al had uitgeboord kon ik deze weer mooi vollassen.

                    Even een fotootje van de andere kant in de epoxy primer.

                    Lassen vlak geslepen, in de epoxy primer en de naden afgekit.

                    Inmiddels zijn de mutsen zwart gespoten en is alles afgewerkt. Van het eindresultaat zal ik morgen nog even een fototje schieten.

                    Volgende week komen de vooras en het blok aan de beurt.

                    #17499964
                    manta1988
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2008

                      goed bezig:thumbup dit blijf ik zeker nog ff volgen

                      #17499965
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        alsof het zo hoort te zitten:wors:thumbup

                        #17499966
                        Jurgen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 September 2007

                          Dat ziet er erg mooi uit! complimenten! Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar 2 mutsen :jerry

                          #17499967
                          asconiakkefietje
                            Lid sinds:
                            15 December 2006

                            nice work!
                            had even mijn twijfels toen ik over je plannen las, maar ziet er goed uit!

                            #17499968
                            Bas_nl
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 June 2008

                              Ik snap ook niet goed waarom opel destijds een andere bodemplaat heeft gemaakt voor de city en caravan. Ik hoop niet dat ze het hebben gedaan voor ruimte besparing want dit is echt minimaal. Ik heb helaas nog pics van het hele eind resultaat maar ze zitten echt niet in de weg.

                              Het was 2 dagen doorwerken maar het zit er wel naar mijn zin goed in. Dit was toch wel 1 van de dingen waar ik tegenop zag. Want flexen in mn goede kadett is echt niet mn hobby. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

                              Heeft er iemand trouwens het wachtwoord van de Haynes manual van de c20xe??? Dit lijkt me wel handig aangezien ik zeer binnenkort aan mn blok ga beginnen.

                              #17499969
                              Bas_nl
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 June 2008

                                Zo weer even dit topic weer wat omhoog halen.
                                Ik heb geen foto’s maar ik heb niet stil gezeten. Inmiddels is mijn achter as helemaal af, voor as is bijna af en ik ben inmiddels aan mijn blok begonnen.
                                Dankzij Arno van het forum hier heb ik mijn blok weer helemaal terug kunnen bouwen naar een orginele 16v kabelboom. Hij was zo vriendelijk om niet alleen zijn spullen voor een schappelijk prijs te verkopen maar ook mee te kijken want zo’n c20xe is toch wat anders als een 1200tje. Als nog mijn dank daarvoor :wors

                                De belangrijkste reden dat ik alles weer ombouw is dat de ontsteking voor op de distributiedeksel gemaakt was, en de rotor was rechtstreeks op de nokkenas poeli geschroefd. Volgens mij stond de ontsteking helemaal los van de computer en voor zover ik kon zien was er geen mogelijkheid tot afstellen of vervroeging van de ontsteking. Als je een keer snel gas gaf verslikte de motor zn eigen ook en zo krijg je er natuurlijk nooit geen vermogen uit.
                                De koppeling was helaas ook versleten. Gelukkig kon ik van een bekende een zo goed als nieuwe sachs koppelingsplaat en drukgroep kopen voor een paar tientjes. Is een sachs koppeling altijd een versterkte koppeling????
                                Het blok is van buiten weer netjes gemaakt en onderdelen gestraald en/of gespoten. Ook heb ik inmiddels mijn kleppendeksel gepolijst. Foto’s van het resultaat volgen nog.

                                Weet iemand hoe ik kan controleren of die 3 kleine metertjes onder het dashbord nog werken? Kan ik daar op een manier veilig spanning op kan zetten zodat ik kan zien dat ze werken.
                                Kan ik deze zo op de kabelboom van een c20xe aansluiten?

                                #17499970
                                rabbitopc
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2008

                                  post maar eens wat foto’s ja :kewlpics

                                  en als ik nog een keer moet helpen hoor ik het wel succes.

                                  :thumbup

                                  #17499971
                                  fredje
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Leuk weer een c kadett rijder in de buurt.
                                    Zit je ook op okccn???
                                    Daar loopt nl ook veel kennis rond, vooral van de c-kadett.

                                    Groeten uit Eindhoven

                                    #17499972
                                    pipo
                                      Lid sinds:
                                      5 November 2004

                                      origineel gepost door Bas_nl
                                      Ik snap ook niet goed waarom opel destijds een andere bodemplaat heeft gemaakt voor de city en caravan. Ik hoop niet dat ze het hebben gedaan voor ruimte besparing want dit is echt minimaal. Ik heb helaas nog pics van het hele eind resultaat maar ze zitten echt niet in de weg.

                                      Het was 2 dagen doorwerken maar het zit er wel naar mijn zin goed in. Dit was toch wel 1 van de dingen waar ik tegenop zag. Want flexen in mn goede kadett is echt niet mn hobby. Maar gelukkig is het goed afgelopen.

                                      Heeft er iemand trouwens het wachtwoord van de Haynes manual van de c20xe??? Dit lijkt me wel handig aangezien ik zeer binnenkort aan mn blok ga beginnen.

                                      ik denk dat ze dat hebben gedaan voor de stevigheid bij een sedan en coupe heb je de hoedenplank als stevigheid en dat is bij een city niet daar zit de balk voor op die plek en natuurlijk ook net als je een kastje van 1 meter breed er in wilt duwen kan die er nu nie meer in en vroeger wel.
                                      de vloer bij de city ligt ook hoger als bij de station dus scheelt ook al weer wat plek.je zou de mutsen ook wat korter kunnen maken en dan korter dempers zoeken dan komenn ze helemaal nie boven de vloer uit

                                      #17499973
                                      Bas_nl
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 June 2008

                                        Ik ben alvast wat spullen aan het opruimen/ verkopen want het kost toch allemaal wat meer geld maar vooral veel meer tijd.
                                        Maar om nog het een en ander te bekostigen wil ik ook een onderlip van volgens mij een gt/e verkopen.
                                        Echter ik heb geen idee wat ie waard is.
                                        Hebben jullie enig idee?

                                        #17499974
                                        Bas_nl
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 June 2008

                                          Zo weer even een update met wat foto’s. Gelukkig begint het een beetje op te schieten.

                                          Het blok is gelukkig weer in helemaal in orde gemaakt. Het blok is niet open geweest want het liep en klonk gewoon goed en iets wat goed is moet je vanaf blijven. Ik heb wel het volgende gedaan.
                                          -Nieuwe distributieriem en rollen
                                          -nieuwe koppeling (sachs) want deze was helaas helemaal op.
                                          -Andere nokkenas aan de inlaat zijde. Omdat ze het blok verbeunt hadden naar een ontsteking op de distibutie deksel hadden gebouwd, hadden ze de nokkenas waar de orginele ontsteking in valt dicht gemaakt met een alu prop.Ik denk dat ze bang waren dat het blok zou gaan lekken. Deze prop hadden ze geperst/gelijmd dus kwam er met geen mogelijkheid uit.
                                          – Het onderblok gespoten, diverse delen glasparel gestraald en wat delen gepolijst.

                                          Dit is het resultaat

                                          Achteras was al helemaal klaar maar dit is het resultaat

                                          Het blok was er in gelegd met oude lagers als vulringen :fy1
                                          Dus even fatsoenlijk schijven gedraaid die ook beter passen.

                                          De koni’s waren eerst meer bruin dan geel dus dat heb ik ook maar even aan gepakt. Zelfs met nieuwe stickers :D

                                          Dus als het mee zit kan ik volgende week mijn spullen verhuizen naar een garage bedrijf van een maat van mij en dan kan de ombouw beginnen.

                                          #17499975
                                          bikemaster
                                            Lid sinds:
                                            5 January 2010

                                            leuk project, maar laatste update is al weer 3 maanden geleden, is het gestrand :hmmz of nog steeds in opbouw :hmmz ben erg nieuwsgierig en vindt het ook altijd leuk om zulke topics te volgen.
                                            Ik had wel 1 vraag, als je de distributie, rollers, (en spanner neem ik aan) waarom vervang je dan de waterpomp niet ? het zou niet de eerste keer zijn dat een waterpomp vastloopt met alle gevolgen van dien.

                                            Verder ziet het er geweldig uit :wors

                                            #17499976
                                            Bas_nl
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 June 2008

                                              Het project ligt echt niet stil, integendeel het is al bijna klaar. Maar ik ben ook deels verder gegaan op het okcc forum. Maar alles ligt er inmiddels in en het vertrekt als een dolle. Nou ben ik nog alleen met mijn overbrenging aan het spelen want deze is wat te groot.

                                              #17499977
                                              bikemaster
                                                Lid sinds:
                                                5 January 2010

                                                geweldig mooi ziet er echt super uit :jerry :jerry dat gaat als de brandweer man man daar kan je mooi mee spelen met al die power op de achterwieltjes

                                                :thumbup

                                                #17499978
                                                Bas_nl
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 June 2008

                                                  Deze ats classics 7j komen er op.

                                                  Zo zien ze er onder mijn auto uit. Dit zijn alleen wel de velgen voor achter. Deze hebben een ET 3 en voor voor ET 20. Hier moet ik nog ff een paar bandjes voor halen.

                                                  En een nog een 3.67 achteras ipv 3.44 dan moet ie echt goed door trekken.

                                                  #17499979
                                                  CommoCruiser
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 March 2007

                                                    origineel gepost door Bas_nl

                                                    Heeft er iemand foto’s van de motor steunen van een 16v die in een c-kadett ligt?
                                                    Ik kwam er namelijk achter dat ik 1 alu motorsteun heb en 1 plaatstalen. Onder deze stalen motor steun lag ook een lager als op vulling :hmmz :thumbdown
                                                    Dus ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben.

                                                    De afstand tussen de motorsteunen bij een kadett is iets kleiner als bij een manta. Als je beide alu steunen van de manta 1.8 S gebruikt krijg je de motor niet op zijn rubbers.
                                                    Dit kan je verhelpen door 1 stalen steun van een A-Omega 1.8 / 2.0 OHC te pakken, deze is wat korter.
                                                    Nadeel hiervan is dat de motor een beetje schuin komt te liggen. Kan geen kwaad, maar sommigen vinden dat niet mooi. Iets wat ze bij jouw slopert opgelost hebben door de te lage steun een beetje op te vullen.

                                                    Je hebt je city netjes opgebouwd, mooi werk :thumbup , zeker met een beperkt budget.

                                                    #17499980
                                                    Pablo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      14 June 2006

                                                      Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
                                                      Ik kreeg de schuld ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.