Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ombouw C city naar c20xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juli 2009 om 21:30 #17499956
C20ne:
krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaarC20xe :
krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilterkan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..
Verder een leuk project!
24 juli 2009 om 07:44 #17499957origineel gepost door robbyrood
C20ne:
krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaarC20xe :
krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilterkan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..
Verder een leuk project!
Ja maar denk niet dat een c20ne draadboom beter loopt op een c20xe. Anders hadden ze die draadboom niet eens aangepast vanuit de fabriek en hadden ze geen hele nieuwe draadboom en computer te ontwerpen.
Als het goed is krijg ik vandaag een complete c20xe kabelboom met gechipte computer voor een schappelijke prijs. :D
24 juli 2009 om 15:34 #17499958origineel gepost door Bas_nl
origineel gepost door robbyrood
C20ne:
krukas sensor, verdeelkap,luchtmassameter, gasklepsensor, temperatuursensor motorblok,lambdasonde,aansturing koolstoffilter. klaarC20xe :
krukas sensor, verdeelkap, nokkenas sensor dmv verdeler(hallsensor),luchtmassa meter, gasklepschakelaar,klopsensor,temperatuursensor motorblok, lambda sonde, aansturing koolstoffilterkan het me een beetje voorstellen de C20ne draadboom te pakken…..
Verder een leuk project!
Ja maar denk niet dat een c20ne draadboom beter loopt op een c20xe. Anders hadden ze die draadboom niet eens aangepast vanuit de fabriek en hadden ze geen hele nieuwe draadboom en computer te ontwerpen.
Als het goed is krijg ik vandaag een complete c20xe kabelboom met gechipte computer voor een schappelijke prijs. :D
helaas nog ff w8en astra ging kapot en moest ook nog de frontera van de zaak maken dus kom van de week ff langs gr :thumbup
25 juli 2009 om 22:27 #17499959Even weer een kleine update.
En zoals altijd valt het toch allemaal weer wat tegen maar ja dat hoort er nu eenmaal bij.Inmiddels zijn is de achteras er onder uit en gestraald. Ik had al gezien dat de schotels van deze achteras wat slecht waren maar na het stralen was het helemaal om te janken.
Overigens vond ik dat het slecht gestraald was maar daar kwam ik pas achter toen ik weer thuis was. Ik heb dit laten doen bij van Berlo in Geldrop en dat is ook meteen de laatste keer geweest.
Aangezien ze te slecht zijn om nog op te knappen ga ik maar 2 nieuwe schotels bestellen. Aangezien het een 1900 gte achteras is denk ik wel dat het loont om wat schotels over te lassen.Verder ben ik bezig geweest met de uitlaat vakkundige te repareren. Ik had ook wel een nieuwe kunnen kopen maar ja het geld groeit mij ook niet op de rug. Boven kost het lassen mij niks en tijd heb ik nog genoeg dus ja dan maar bakken en braden.
Even wat reparatieplaat rondom het slechte stuk gelast. Dit gaat wel weer een paar jaar mee. Als mijn kadett dan nog loopt kan ik altijd nog een rvs pijp er onder hangen.
Als laatste heb ik de mutsen eruit geslepen. Dit viel nog niet mee omdat er er chasisbalk in de weg zat en mijn slijptol daar niet echt gemakkelijk tussen kwam.
Maar na een tijdje slijpen, wrikken en kappen moesten ze er toch aan geloven.Ik heb er vast 1 klaar gemaakt om er in te lassen. Aangezien ik nog zon beetje een halve wielkast aan de muts had hangen heb ik alle punt lassen door geboord om daarna al het overtollige plaatwerk weg te kunnen halen. Daarna met een verfstripper de kit en tectiel warm gestookt zodat ze makkelijk er af te schrapen was.
Als laaste nog even in de straalkast zodat alles schoon is om straks te lassen.Morgen ga ik proberen om vast 1 muts in mijn city te lassen. Als het gelukt is komen er wel weer foto’s.
26 juli 2009 om 06:27 #17499960kijk lekker bezig bas :thumbup
26 juli 2009 om 18:20 #17499961Arta parts, en ach het is uiteindelijk Klokkerholm die ze levert!!!!!!!!!
7 augustus 2009 om 11:52 #17499962Inmiddels al :kewlpics ?
9 augustus 2009 om 20:12 #17499963Zo even een weekje mn andere hobby uitgeoefend dus deze week kon ik er weer tegen aan.
Ik heb mijn achteras klaar gemaakt, mijn vooras van mijn donor kadett losgeschroefd (natuurlijk mn klauwen open gehaald) en de mutsen van de sedan in mijn city gelast.
Zo als beloofd zal ik even toelichten hoe ik dit heb gedaan.In de city zitten “afdekplaatjes” gepunt last die met een klein beetje moeite er zeer makkelijk uit te halen zijn.
Tectiel en alle rotzooi verwijderen om de puntlassen te zoeken.
Puntlassen uitboren. Daar even aan de voorkant ook even inslijpen en dan een grote hamer pakken en slaan. Dan valt het dekseltje er zo uit.
Hmm gat in mn city. Niet echt mijn hobby.Malletje maken van karton en aftekenen maar. Echter van buiten af slijpt het makkelijker alleen kan je heel moeilijk de positie van de mal te bepalen. Daarom heb ik van binnen uit aftekend en links, rechts en boven een klein gaatje van binnen uit geboord. Zo weet je hoe je de mal buiten op de wielkast moet leggen en kan je hem aftekenen en uitslijpen.
Misschien niet zo duidelijk te zien maar er zitten 2 snedes in. Ik heb misschien wel 100 keer gemeten en gepast voor dat de slijptol er aan te pas kwam.
Even met de dremel de bovenste ronding uitgesneden.
Na een paar keer passen, meten en slijpen is dit het resultaat.
Toen alles naar mijn zin was heb ik de muts erin last. Doordat ik alle puntlassen had ik rondom de muts al had uitgeboord kon ik deze weer mooi vollassen.Even een fotootje van de andere kant in de epoxy primer.
Lassen vlak geslepen, in de epoxy primer en de naden afgekit.
Inmiddels zijn de mutsen zwart gespoten en is alles afgewerkt. Van het eindresultaat zal ik morgen nog even een fototje schieten.
Volgende week komen de vooras en het blok aan de beurt.
10 augustus 2009 om 13:31 #17499964goed bezig:thumbup dit blijf ik zeker nog ff volgen
10 augustus 2009 om 13:42 #17499965AnoniemLid sinds:
1 January 1970alsof het zo hoort te zitten:wors:thumbup
10 augustus 2009 om 20:36 #17499966Dat ziet er erg mooi uit! complimenten! Ik denk dat ik ook maar eens op zoek ga naar 2 mutsen :jerry
10 augustus 2009 om 20:47 #17499967nice work!
had even mijn twijfels toen ik over je plannen las, maar ziet er goed uit!10 augustus 2009 om 20:56 #17499968Ik snap ook niet goed waarom opel destijds een andere bodemplaat heeft gemaakt voor de city en caravan. Ik hoop niet dat ze het hebben gedaan voor ruimte besparing want dit is echt minimaal. Ik heb helaas nog pics van het hele eind resultaat maar ze zitten echt niet in de weg.
Het was 2 dagen doorwerken maar het zit er wel naar mijn zin goed in. Dit was toch wel 1 van de dingen waar ik tegenop zag. Want flexen in mn goede kadett is echt niet mn hobby. Maar gelukkig is het goed afgelopen.
Heeft er iemand trouwens het wachtwoord van de Haynes manual van de c20xe??? Dit lijkt me wel handig aangezien ik zeer binnenkort aan mn blok ga beginnen.
1 september 2009 om 17:10 #17499969Zo weer even dit topic weer wat omhoog halen.
Ik heb geen foto’s maar ik heb niet stil gezeten. Inmiddels is mijn achter as helemaal af, voor as is bijna af en ik ben inmiddels aan mijn blok begonnen.
Dankzij Arno van het forum hier heb ik mijn blok weer helemaal terug kunnen bouwen naar een orginele 16v kabelboom. Hij was zo vriendelijk om niet alleen zijn spullen voor een schappelijk prijs te verkopen maar ook mee te kijken want zo’n c20xe is toch wat anders als een 1200tje. Als nog mijn dank daarvoor :worsDe belangrijkste reden dat ik alles weer ombouw is dat de ontsteking voor op de distributiedeksel gemaakt was, en de rotor was rechtstreeks op de nokkenas poeli geschroefd. Volgens mij stond de ontsteking helemaal los van de computer en voor zover ik kon zien was er geen mogelijkheid tot afstellen of vervroeging van de ontsteking. Als je een keer snel gas gaf verslikte de motor zn eigen ook en zo krijg je er natuurlijk nooit geen vermogen uit.
De koppeling was helaas ook versleten. Gelukkig kon ik van een bekende een zo goed als nieuwe sachs koppelingsplaat en drukgroep kopen voor een paar tientjes. Is een sachs koppeling altijd een versterkte koppeling????
Het blok is van buiten weer netjes gemaakt en onderdelen gestraald en/of gespoten. Ook heb ik inmiddels mijn kleppendeksel gepolijst. Foto’s van het resultaat volgen nog.Weet iemand hoe ik kan controleren of die 3 kleine metertjes onder het dashbord nog werken? Kan ik daar op een manier veilig spanning op kan zetten zodat ik kan zien dat ze werken.
Kan ik deze zo op de kabelboom van een c20xe aansluiten?1 september 2009 om 20:19 #17499970post maar eens wat foto’s ja :kewlpics
en als ik nog een keer moet helpen hoor ik het wel succes.
:thumbup
1 september 2009 om 21:38 #17499971Leuk weer een c kadett rijder in de buurt.
Zit je ook op okccn???
Daar loopt nl ook veel kennis rond, vooral van de c-kadett.Groeten uit Eindhoven
3 september 2009 om 20:22 #17499972origineel gepost door Bas_nl
Ik snap ook niet goed waarom opel destijds een andere bodemplaat heeft gemaakt voor de city en caravan. Ik hoop niet dat ze het hebben gedaan voor ruimte besparing want dit is echt minimaal. Ik heb helaas nog pics van het hele eind resultaat maar ze zitten echt niet in de weg.Het was 2 dagen doorwerken maar het zit er wel naar mijn zin goed in. Dit was toch wel 1 van de dingen waar ik tegenop zag. Want flexen in mn goede kadett is echt niet mn hobby. Maar gelukkig is het goed afgelopen.
Heeft er iemand trouwens het wachtwoord van de Haynes manual van de c20xe??? Dit lijkt me wel handig aangezien ik zeer binnenkort aan mn blok ga beginnen.
ik denk dat ze dat hebben gedaan voor de stevigheid bij een sedan en coupe heb je de hoedenplank als stevigheid en dat is bij een city niet daar zit de balk voor op die plek en natuurlijk ook net als je een kastje van 1 meter breed er in wilt duwen kan die er nu nie meer in en vroeger wel.
de vloer bij de city ligt ook hoger als bij de station dus scheelt ook al weer wat plek.je zou de mutsen ook wat korter kunnen maken en dan korter dempers zoeken dan komenn ze helemaal nie boven de vloer uit7 september 2009 om 17:20 #17499973Ik ben alvast wat spullen aan het opruimen/ verkopen want het kost toch allemaal wat meer geld maar vooral veel meer tijd.
Maar om nog het een en ander te bekostigen wil ik ook een onderlip van volgens mij een gt/e verkopen.
Echter ik heb geen idee wat ie waard is.
Hebben jullie enig idee?27 september 2009 om 19:29 #17499974Zo weer even een update met wat foto’s. Gelukkig begint het een beetje op te schieten.
Het blok is gelukkig weer in helemaal in orde gemaakt. Het blok is niet open geweest want het liep en klonk gewoon goed en iets wat goed is moet je vanaf blijven. Ik heb wel het volgende gedaan.
-Nieuwe distributieriem en rollen
-nieuwe koppeling (sachs) want deze was helaas helemaal op.
-Andere nokkenas aan de inlaat zijde. Omdat ze het blok verbeunt hadden naar een ontsteking op de distibutie deksel hadden gebouwd, hadden ze de nokkenas waar de orginele ontsteking in valt dicht gemaakt met een alu prop.Ik denk dat ze bang waren dat het blok zou gaan lekken. Deze prop hadden ze geperst/gelijmd dus kwam er met geen mogelijkheid uit.
– Het onderblok gespoten, diverse delen glasparel gestraald en wat delen gepolijst.Dit is het resultaat
Achteras was al helemaal klaar maar dit is het resultaat
Het blok was er in gelegd met oude lagers als vulringen :fy1
Dus even fatsoenlijk schijven gedraaid die ook beter passen.De koni’s waren eerst meer bruin dan geel dus dat heb ik ook maar even aan gepakt. Zelfs met nieuwe stickers :D
Dus als het mee zit kan ik volgende week mijn spullen verhuizen naar een garage bedrijf van een maat van mij en dan kan de ombouw beginnen.
14 januari 2010 om 06:25 #17499975leuk project, maar laatste update is al weer 3 maanden geleden, is het gestrand :hmmz of nog steeds in opbouw :hmmz ben erg nieuwsgierig en vindt het ook altijd leuk om zulke topics te volgen.
Ik had wel 1 vraag, als je de distributie, rollers, (en spanner neem ik aan) waarom vervang je dan de waterpomp niet ? het zou niet de eerste keer zijn dat een waterpomp vastloopt met alle gevolgen van dien.Verder ziet het er geweldig uit :wors
14 januari 2010 om 08:26 #17499976Het project ligt echt niet stil, integendeel het is al bijna klaar. Maar ik ben ook deels verder gegaan op het okcc forum. Maar alles ligt er inmiddels in en het vertrekt als een dolle. Nou ben ik nog alleen met mijn overbrenging aan het spelen want deze is wat te groot.
14 januari 2010 om 09:26 #17499977geweldig mooi ziet er echt super uit :jerry :jerry dat gaat als de brandweer man man daar kan je mooi mee spelen met al die power op de achterwieltjes
:thumbup
14 januari 2010 om 09:51 #17499978Deze ats classics 7j komen er op.
Zo zien ze er onder mijn auto uit. Dit zijn alleen wel de velgen voor achter. Deze hebben een ET 3 en voor voor ET 20. Hier moet ik nog ff een paar bandjes voor halen.
En een nog een 3.67 achteras ipv 3.44 dan moet ie echt goed door trekken.
14 januari 2010 om 10:12 #17499979origineel gepost door Bas_nl
Heeft er iemand foto’s van de motor steunen van een 16v die in een c-kadett ligt?
Ik kwam er namelijk achter dat ik 1 alu motorsteun heb en 1 plaatstalen. Onder deze stalen motor steun lag ook een lager als op vulling :hmmz :thumbdown
Dus ik ben benieuwd hoe andere dit gedaan hebben.De afstand tussen de motorsteunen bij een kadett is iets kleiner als bij een manta. Als je beide alu steunen van de manta 1.8 S gebruikt krijg je de motor niet op zijn rubbers.
Dit kan je verhelpen door 1 stalen steun van een A-Omega 1.8 / 2.0 OHC te pakken, deze is wat korter.
Nadeel hiervan is dat de motor een beetje schuin komt te liggen. Kan geen kwaad, maar sommigen vinden dat niet mooi. Iets wat ze bij jouw slopert opgelost hebben door de te lage steun een beetje op te vullen.Je hebt je city netjes opgebouwd, mooi werk :thumbup , zeker met een beperkt budget.
14 januari 2010 om 14:35 #17499980Wil je niet meer zo hard door de straat rijden:fy1
Ik kreeg de schuld ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.