Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Ombouw 30E naar C30SE [24V]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juni 2011 om 12:11 #17763651
ziet er goed uit RON :thumbup :thumbup :thumbup
26 juni 2011 om 15:32 #17763652AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een Manta met een 24V, jij ook 2 24V’s :shock:
de Monza vond ik al heel mooi geworden, Ron :wors
en ik vind de koets ook super, mooie ombouw :wubDe Monza a1 is startklaar en kan naar de rvs monteur,
probeer deze week een plekkie vrij te maken dat ie erheen kan ;)Als de uitlaat eronder zit, kunnen de puntjes op de i gezet worden,
nu issie nog een beetje wild, wel zinnelijk, maar gromt ie nog een beetje te luidruchtig :D30 juni 2011 om 16:04 #17763653Mooie monza’s heb je en ook zeker leuke blokjes in bijne ga zo door volg het al een heletijd :jerry
Groeten bas.
1 juli 2011 om 07:54 #17763654AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb dat laswerk aan ‘jou’ uitlaat bekeken, ziet er goed uit bas, mooi stukje werk :thumb
en de klank van het geluid is adembenemend :shock: :Dben benieuwd hoe de A1 met zn 24V gaat klinken, na het weekend,
afspraak moesten we ff iets vooruit zetten.
we gaan voor de org uitlaat styling Monza A1,
dus deze krijgt weer dubbele tussenpijp/demper, maar zonder kats :thumbup7 juli 2011 om 22:10 #17763655AnoniemLid sinds:
1 January 1970uitlaat rvs 304 [bling bling] zit eronder, de sound, lijkt bijna weer 30E origineel, maar dan iets bruter :D
tis geen dubbeldemper systeem geworden, wel een demper met 2 ingangen en 1 eruit naar eindemper en ovaal eindstuk.
meer foto’s en evt filmpje later……..maar we hebben er een probleempje bij, multisnaar ging in rook op :shock:
zou kunnen zijn dat de onderste poelie een tikkie heb opgelopen, voorheen met vervoer, af daarvoor, kweet het niet,
als er maar geen doemscenario opduikt, gaan er niet vanuit, blokkie loopt zonder snaar zoals het hoort.
zit een soort slagje in poelie, van bovenaf bekeken dan, pas te zien na demontage koeler kunstof kap,
laten we hopen dat het alleen de poelie is, heb nog nie lange tijd gelopen, vanwege de herrie zonder uitlaat.
met uitlaat en zonder snaar loopt blokkie zoals het moet, nie al te lang lopen laten, zonder snaar nl geen koeling [waterpomp staat stil]
we zijn nie dagelijks met Monza bezig, alleen weekends, monteur kan weekends, doordeweeks is die te ver weg.
hopenlijk dit weekend verder, en met beter nieuws, wordt dus vervolgd ;)8 juli 2011 om 00:52 #17763656hele mooie uitlaat…Ron… :wub
succes met de poelie… :thumb
9 juli 2011 om 14:13 #17763657AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb de poelie eruit gekregen, simpel klusje, heb voor de zekerheid het geheel vervangen,
voorste poelie bleek iets vervormd te zijn, achter de 6 torks.Het blok loopt nu gelukkig met multiriem weer zoals het hoort :jerry
moest er niet aan denken dat het anders was, pfff,
affijn, op naar het volgende klusje, weet nu hoe de boel te dé en monteren,
begin het blokkie goed onder conrole te krijgen :D
Nu de waterpomp vervangen, lang stilstaan, miss oxidatie binnenkant, dan weet je het wel, :hmmz
bij het ronddraaien hoorde ik al ietsjes,waarvan ik denk, beter nu vervangen dan over miss …….binnenkort.waterpomp, thermostaat, zijn nu eenmaal zwakke schakels, that’s Opel ;)
10 juli 2011 om 09:56 #17763658AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier nog een paar pics van de uitlaat
er is van voor bij de lambdasonde een y-stuk aangebracht,
die loopt door in 2pijps naar een grotere middendemper, hangend in org ophangpunten,
daaruit gaat er weer 1 richting achterdemper,
eentje met extra demping, met daarop een eindsierstuk [ovaal].
grtz
10 juli 2011 om 12:56 #17763659Ziet er veel belovend uit Ron.
En netjes op de oude ophang punten weer gemonteerd.
Ben er wel jaloers op :wub :wub10 juli 2011 om 18:35 #17763580AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wow, zekers zeer mooi. Ben ook jaloers. Je zou bijna spiegels onder je auto liggen in de stalling. Hoe klinkt hij?
11 juli 2011 om 06:36 #17763660Mooi werk Ron!!
Ziet er super uit zo :thumbup
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het geluid.
Ikzelf heb een rvs einddemper op mijn Monza zitten en dit klinkt ook erg dik moet ik zeggen.
Ik heb wel toendertijd voor een “standaard” look gekozen en niet voor een “sport” look.Als jij er nou een filmpje opzet dan zal ik dat ook doen :wors
Kunnen we vergelijken hoe het klinkt met een kompleet RVS systeem en met enkel een einddemper.groetjes,
Mario
11 juli 2011 om 07:44 #17763661AnoniemLid sinds:
1 January 1970De A1 is een ‘Wolf in Schaapskleren’ geworden :mrgreen:
nee, ik zit nog te wachten op een paar deeltjes ,
als de bijgeluiden, zoals bijv de waterpomp weg zijn, dan maak ik wel een filmpje, moek ff kijken hoe dat gaat met foon,
het geluid lijkt, nu met de 24V, met RVS, verdomd veel op m’n oude 30E, maar dan iets bruter :shock:2 nieuwe waterpompen met pakkingen zijn besteld, 1 voor op de plank of voor de A2 :D
15 juli 2011 om 08:01 #17763662Hi ron,
ik heb even snel een filmpje gemaakt hoe het geluid bij mijn Monza is vanuit de wagen.
Ik weet niet of je het duidelijk genoeg hoort, maar dan heb je een idee hoe hij klinkt.:thumbup
[youtube:1obou6mg]http://www.youtube.com/watch?v=Iknxzs7dUCo[/youtube:1obou6mg]
15 juli 2011 om 20:46 #17763663AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat een RVS uitlaat met de sound kan doen :shock: ……dat klinkt zeer goed, Mario :thumb :wub
Hier zijn inmiddels de 2 waterpompen binnen gekomen, was ook hard nodig, veel regen gehad hiero :mrgreen:
binnenkort even tijd maken voor de Monza, ken de hele voorgevel van het blok nogmaals demonteren :D
nu eerst met de Nissan aan het werk, naar de plaatwerker, heeft nu tijd om de schade te herstellen :jerry
20 juli 2011 om 15:29 #17763664Hi Ron!
En al voorderingen omtrent de Monza?
Ook Nissan nieuws vind ik erg leuk :worsgreetz,
Mario
28 juli 2011 om 17:44 #17763665AnoniemLid sinds:
1 January 1970sorry, spontaan een weekje er tussenuit gaan is ook leuk ;)
bij thuiskomst even in de garage gekeken, jawel, de Monza staat er nog :D
binnenkort verder met de Monza, nu eerst ff wat andere zaken afhandelen.
de Nissan staat in de wachtkamer, kan niet gespoten worden, spuiterij heeft bouwvak :worsheb m’n 30E motor en andere delen verkocht, heb er niets meer van.
moest wel ruimte vrij maken, wil nu gaan sparen voor 30SE :thumbupde eerste post is al binnen, extra kabelboom en computer erbij, altijd handig. :shock:
2 augustus 2011 om 20:55 #17763666MonzaRon, als ik me goed herinner heb je ooit de dash van je A1 eens volledig behandeld. Vroeg me af hoe het daar nu mee staat, scheurtechnisch gezien ;) Kan het topic ook niet meer terug vinden hoe je dat toen gedaan hebt. :hmmz
verder natuurlijk erg benieuwd naar snorrende 24 klepper filmpjes en mooi dat je nog iemand blij hebt kunnen maken met die ouwe rommel :)
2 augustus 2011 om 22:54 #17763667AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat voorheen al gemeld was, ben met de wagens nu ff niet bezig, ook [nog] niet in het forum.
de A1 staat te popelen om naar buiten te mogen, heb voorlopig ff een andere bolide om handen,
as die klaar is ,denk binnenkort, gaan mn eigen garage lampies weer aan, om de laatste sleutel zaakjes te regelen aan de A1 king:affijn, over de dashes, heb 2 dashes gerepareerd, beiden van type A2, de een met een soort elastisch plamuur,
na 1 jaar 1 klein smal scheurtje te bewonderen van paar cm, nog niet zichtbaar opvallend,
voor de rest valt het me zekers mee, had eigenlijk erger verwacht,
was tijdens behandeling niet echt zeker van dat of dit wel goed zou gaan op den duur,
de dash is vooralsnog gestationeerd in de A2. [een afrader dus om deze plamuur te gebruiken] ;)de andere dash is met polyester voorbehandeld, het schuimwerk/bekleding eronder ruim verwijderd waar nodig,
na reparatie blijft ie wonderbaarlijk heel, is nog niet in wagen verbouwd, wordt wel met regelmaat buiten in de zon gelegd,
om te kijken of ie gaat reageren, tot nu toe nog geen breukje/scheurtje te ontdekken,
inmiddels wel een deukje/krasje, maar das door mn eigen schuld, :Dbij bovenstaande dashes moet ik wel melden dat de laatste er behoorlijk slim aan toe was,
was in feite rijp voor grof vuil, was geen fijne, maar is wonderbaarlijk nog heel, denk 2 jaar geleden gerepareerd :shock:
mijn conclusie dan, de voorbehandeling van de laatste is blijkbaar beter dan de eerste. :thumbup
nabehandelen of spuiten kun je bijv met deze, heb ik gebruikt bij de dash in de A2
http://www.innotec.nl/nl/Webshop/Primers,%20coatings%20en%20lakken/Repaplast%20Structure%20Coat/18/150/” onclick=”window.open(this.href);return false;handig ook, dash ff voorspuiten en evt naspuiten met matzwart, daarna bijv innotec, niet vol erop gaan spuiten maar nevelen,
krijg je dash een mooi structuur :thumb3 augustus 2011 om 21:05 #17763668ok das mooi te weten, heb onlangs mijn A2 dash ook behandeld met een elastische plamuur (op siliconen basis), daarna laagje vinyl spray erover.
het resultaat is wel aardig maar niet super, de structuur is er gewoon uit, waar eerst scheuren zaten zie je nu wat zwarte lijntjes :hmmzen er komen vast opnieuw wel weer scheuren in, zal dan polyester + die innotec primer eens proberen :thumbup
8 augustus 2011 om 22:33 #17763669AnoniemLid sinds:
1 January 1970zo, tis weer Monza time, :jerry
intussen ff genoten van de vakantie, en een andere oude gm bolide,
een chevy caprice ‘recht gezet’, bolide van bijna 6 meter lang, pff :shock:affijn, zoals gezegd, de waterpompen zijn binnen voor de Monza, de lampen van de garage kunnen weer aan :mrgreen:
wil de kabelboom ook nog ff netjes maken, automaat kabels eruit, en waterpomp vernieuwen :worsas ik het nie vergeet, dan zal ik tijdens deze hobby ff klikkie doen met camera :thumbup
24 augustus 2011 om 08:56 #17763670AnoniemLid sinds:
1 January 1970jawel, heb ik zelf ff vernieuwd, een nieuwe waterpomp,
begin het steeds leuker te vinden, om zelf te sleutelen :D
fotos zijn met de foon genomen :shock:
hier na verwijderen multisnaar en waterlangen/koeler king:
nu ff dat grote tandwiel ervoor weg halen :D
hmmm, kon nog steeds niet bij alle boutjes van de waterpomp :hmmz
toch wel, na het loskoppelen van de stuurhuispomp links kon ik bij het laatste boutje onder die snaarspanner :jerry
na demontage oude waterpomp ff samen met de nieuwe op de foto king:
uiteindelijk heb ik de nieuwe er maar tegen aangezet, met pakkingkje erbij,
alles zit er weer op, koeler etc etc :thumbas ik tijd heb, gaan ik die kabelsalat weer bij elkaar te bundelen,
en daar veel van die automaat salat tussenuit gehaald, en met krimpkous ‘afgedopt’
het gaat om kabels in de boom die verder geen functie meer hadden in het geheel.
info heb ik gehaald van het duitse net, senator-monza.de, wel duits :thumbupen een bedankje alvast naar Ben voor de nodige informatie, om het blokkie aan het lopen te krijgen :wors
ff een tip voor de andere bouwers, as je automaatboom hebt,
eerst ff strippen, is wel zo handig, dan pas aansluiten in de wagen,
had ik ook moeten doen, grrr, maar de ombouw van mn blok kwam plosteling zonder echte voor-planning,
vandaar dat ik ff met die salat zit te ‘rommelen’ tussen het blok, wil het dunner, veilig en netjes hebben. ;)9 september 2011 om 16:48 #17763671AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kabelboom weer netjes gemaakt, en alles weer aangesloten :wors
Maar we zitten nog met een probleempje :shock:
Bij het op contact zetten van de wagen blijft de pomp doorlopen,
gaat niet stil/stoppen na paar seconden.Auto loopt/rijdt wel. :thumb
alle kabels verder aangesloten volgens schema, zoals eerder beschreven door Ben. :wors
dikke rood-blauw van de multistekker op rood diehoekstekker [bij de rembekrachtiger]
die uitkomt in de zekeringskast [afgezekerd is] vandaar doorloopt naar benzinepomp.
zwarte kabel van de multistekker op + geschakeld gezet.relais werkt wel, voor de zekerheid andere computer geinstald, resultaat hetzelfde.
waar loopt dat zwarte kabel multistekker heen, heb het gevoel dat deze niet werkt op contact +
en waar komt komt ie op uit of waar eindigt deze ???wat zou de oorzaak kunnen zijn, waarom de pomp door blijft lopen,
want die krijgt [vooalsnog] geen impuls van de comp of relais om te stoppen.dank u ;)
9 september 2011 om 18:28 #17763672AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij wordt de pomp aangestuurd door de luchtmassameter. Indien deze in ruststand staat hoort de pomp niet te draaien. Gaat de luchtklep open, dan wordt de pomp (via de injectiecomputer) aangestuurd.
Volgens mij dien je het in deze richting te zoeken.
9 september 2011 om 22:04 #17763673AnoniemLid sinds:
1 January 1970bedankt alvast voor het meedenken, morgen voor de zekerheid even bij de A2 kijken,
het wordt een zoekplaatje, want bij de A2 is de kabelboom is anders [andere kleuren stekkers, relais op andere plek],
en, wat het zoekplaatje extra moeilijk maakt, die kabelboom is grotendeels netjes ‘weg’ gemoffelt.
De A2 heeft een andere tank [omega of senator b], met evt een andere benzinepomp, we gaan het morgen zien :???:hebben alles tot nu toe volgens ‘voorschriften’ aangesloten,
aan de LMM, daar had ik nog niet aan gedacht, Ed :thumbupdacht dat die in orde was, starten, lopen, verder geen troubles.
de pomp of relais zou nog aangestuurd moeten worden met een massa,
waardoor het relais omschakelt, er komt blijkbaar geen impuls naar het relais,
met de opdracht stoppen, als de wagen eventjes op contact staat, [verbeter me, als ik het mis heb]
en die zou evt van de comp of idd van de LMM vandaan kunnen komen.9 september 2011 om 22:11 #17763674AnoniemLid sinds:
1 January 1970als je lmm iets open blijft staan, wat door een kromme klep kan gebeuren, dan blijft je pomp draaien.
Verwissel je lmm eens met een andere.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.