Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Ombouw 30E naar C30SE [24V]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2011 om 10:46 #17763627
Vonk en benzine moet normaal een reactie geven,of ploffen of belabbert lopen of net wat,je bent dichtbij..
13 juni 2011 om 13:56 #17763583signaal van de bak dat hij in P of N staat?
13 juni 2011 om 19:52 #17763628AnoniemLid sinds:
1 January 1970Op een mooie Pinksterdag………. rond 18:30 zag de C30SE het licht :D :D :D
Jawel, we zijn er, het was een lange ruk vandaag, en de motor loopt :thumb
eerst de korte weg bewandeld, de ontsteking ruim gecheckt,
maar helaas, daar viel weinig winst te behalen, blokkie had wel de neiging om te willen starten,
ontsteking, bougies [waren org Opel], kabels, alles voor de zekerheid maar doormeten, maar uiteindelijk nope :(brandstof kreeg ie wel, maar op een raar geluidje na, was er iets vreemds mee,
kennis zegt, daar moeten we zoeken, ff de injectoren testen, ff, dan moet je nog wel wat ff demonteren :shock:
affijn, tijd voor een sleutel-uurtje, ben er zelf nie zo handig mee, maar ja, aldoende leer je, hé :Dzo zag het er na een uurtje uit, en je raadt het al,
na een test waren er van de 6 injectoren 4 dienstweigeraars :shock:
ze zien er nog als nieuw uit, maar spuiten deden ze niet :thumbdowndenk dat ze te lang hebben ‘droog gestaan’, zijn deze nog met een speciaal goedje weer te heropenen ????
hebben van de andere 24V, die we erbij hebben, de injectie geleend, en daar waren er nog 5 goed van, eentje deed minder z’n best
daar 4 van gedemonteerd, en de org injectie was weer compleet met 6 goed werkende injectoren,
twas wel een hoopjes werk, maar het resultaat was verbluffend.
hebben meteen die grote klembevestigingen onder de dual ram kapje verstopt :thumbupna wederopbouw was het dan 1 keer starten en lopen, zonder probs, en ook zonder uitlaat :afro
13 juni 2011 om 20:03 #17763629AnoniemLid sinds:
1 January 1970Knap werk mannen, zou hem graag horen lopen als de uitlaat erop zit natuurlijk.
Je had toch een RVS uitlaat kunnen scoren? ben reuze benieuwd hoe die klinkt.
13 juni 2011 om 20:09 #17763630ja, nu nog ff filmpje maken :D
injectoren zijn btw sonisch te reinigen :)
13 juni 2011 om 20:28 #17763631Ben blij toen ik bij mijn broer een 24V inbouwde had ik een veel lastiger probleem:
De motor gaf geen foutcodes maar liep belabbert..Laterna kwam ik erachter dat de fout bij de luchtweger stekker zat:
Daar zitten 4/5/6 draden en de vorige eigenaar had die stekker met geweld los getrokken en ook 2 draden en deze verkeerd terug geplaats…Hij liep wel stationair maar nam geen gas aan fatsoenlijk..Als je zoiets hebt kun je lang zoeken..
13 juni 2011 om 20:38 #17763632Hoe heb je het olie koeler probleem opgelost?
13 juni 2011 om 20:40 #17763633Geweldig Ron, eindelijk weer een rijdende monza met een mooi stukje techniek onder de kap :thumb
Nu de uitlaat eronder en een rondje rijden ?Hee Ben, dat is klote als de vorige het verkeerd in elkaar zet, daar ben je ook niet zo snel achter gekomen denk ik, maar gelukkig loopt die ook weer goed :thumb
13 juni 2011 om 20:54 #17763634AnoniemLid sinds:
1 January 1970@GSE wrote:
Hoe heb je het olie koeler probleem opgelost?
o, die hebben we rond laten lopen, nog nope koeler aangesloten,
had er 1 maar was nie goed meer, kennis zeg, kan niet mis, jij rijdt deze Monza niet heet genoeg :D
koelvin zit er dichtbij, draait contstant, krijgt ie toch koeling voldoende.of toch beter eentje installen, en zo ja, welke ???
14 juni 2011 om 10:53 #17763635Kees in Stavernisse heeft er nog wel liggen van een 24v en die kan je rechts ( orginele plaats ) of voor de radiateur plaatsen. wel even een steuntje maken ;)
14 juni 2011 om 11:08 #17763636Bij de 30E werkt de oliekoeler amper tot nooit,de eerste generaties 30E,s hadden geen koeler in de A1,s enkel bij de A2 was deze bij de 3 liters standaard,maar ze werkte niet tot nauwelijks.
Maar bij een 24V werken ze prima,daarom zou ik wel een oliekoeler plaatsen:
Of je neemt der 1 van een 30E A2 Monza/Sennie of je neemt der 1 van een Omega dacht ik zo,n lange smalle die kan je mooi voor je radiateur plaatsen..Slang aansluiting van een 24V is weer gelijk aan die van een Monza,dus een A2 koeler past 1 op 1.
14 juni 2011 om 13:57 #17763637AnoniemLid sinds:
1 January 1970thnx, doen we, heb Kees gebeld en de handel besteld :wors :thumb
14 juni 2011 om 20:57 #17763638@ monzaron, pagina terug; Welk type K&N luchtfilter heb je gekocht voor de 24v? Op de site van K&N kan ik alleen inlegfilters vinden voor de 24v.
14 juni 2011 om 21:21 #17763639AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Jigsaw wrote:
@ monzaron, pagina terug; Welk type K&N luchtfilter heb je gekocht voor de 24v? Op de site van K&N kan ik alleen inlegfilters vinden voor de 24v.
Heb nog nie gekocht,
ik had vermeld, als het huidige filtersysteem niet goed werkt,
dan gaan we over naar de k&N sportfilter, zoals die in de A2 gesitueerd is,
bij deze is het gat wel aangepast, anders gaat dat ‘petje’ niet passen,zie link>>> http://knluchtfilter.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
als K&N ze idd niet meer in hun collectie hebben,
dan kun je altijd over gaan naar universeel,
de filteraansluiting moet toch aangepast worden, lijkt me ;)16 juni 2011 om 21:34 #17763640Mooi werk Ron, gaaf om te lezen allemaal :thumb
Een hele klus zeg, maar het resultaat mag er zijn zo te zien.
17 juni 2011 om 07:12 #17763641AnoniemLid sinds:
1 January 1970thx steef, voor dit :wub blokkie hebben we de ombouw gerealiseerd,
anders had de 30E wel op zijn plek kunnen blijven :thumbup
heb er zelf als ontechnische motorsleutelaar hoopjes bijgeleerd,
maar er komt wel het een en ander bij kijken, bij zo’n ombouw,
het randgebeuren, daar gaat een beetje tijd inzitten, met ons als ‘hobbyisten’ :Ddie euries die we gespaard hebben door de ombouw zelf te realiseren,
met technische hulp van een aantal users hier in het forum en Monza 24V rijders elders :wors
stoppen we deze ‘verdienste’ in een rvs uitlaat :thumbhebben inmiddels een kijkje gebracht bij de rvs uitlaten zaakje,
daar waar je kan zijn voor lange en korte [rvs] pijpen :mrgreen:kijk hier voor een impressie van een aantal projecten, en luister naar de sound :wub
>>>> http://www.maxiperformance.nl/maxicartuning.nl/maxiperformance/index.php/videos” onclick=”window.open(this.href);return false;afspraak hebben we gemaakt, [wacht op bestelling uit stavenisse], dat klaar maken,
auto wordt netjes gehaald, hoge kwaliteit, 20 jaar garantie, ook op lassen :shock: king:we zijn echt benieuwd hoe het gaat klinken bij de Monza C30SE [24V],
ast goed is, met onze toestemming, krijgt Monza ook een plekkie op de site. ;)18 juni 2011 om 20:23 #17763642AnoniemLid sinds:
1 January 1970was wel ff zoeken, maar heb een senator gevonden met een rvs uitlaat :shock:
http://www.pmperformance.nl/opel.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
wat vinden jullie van dit enkele uitlaat systeem, of toch dubbel nemen ? :hmmz
18 juni 2011 om 22:49 #17763643Ziet er goed uit maar met een 24V erin zou ik toch eerder voor het dubbele systeem kiezen.
Weet niet welke diameter dat ze nu gebruikt hebben maar hij lijkt zo klein op de foto.18 juni 2011 om 23:05 #17763644hey Ron,
lekker man…24V in de Monza… :thumbup
misschien hier ook nog wel eens…vind het een heeeerlijke motor… :wubzo heb ik het ‘opgelost’ met de RVS eindemper op mijn 24V…lekker geluidje ook… :thumbup :wub
18 juni 2011 om 23:40 #17763645AnoniemLid sinds:
1 January 1970@noci wrote:
Ziet er goed uit maar met een 24V erin zou ik toch eerder voor het dubbele systeem kiezen.
Weet niet welke diameter dat ze nu gebruikt hebben maar hij lijkt zo klein op de foto.de diameter is ruimer genomen, voldoende, ja het oogt klein,
kosten rvs ong 900 euro tov origineel/immitatie ong 600 euro.we zitten nog te twijfelen, bij een 24v, een enkele of een dubbele :???:
als de diameter ruim genoeg is, is het geen probleem,
nie alle zuigers blazen tegelijk naar buiten, miss wel iets meer geluid, ja :hmmz
@monzaruba
Hoi jan, ken je even een stukkie 24v rvs sound laten horen ? :wors23 juni 2011 om 20:43 #17763646Toch maar dubbel Ron….. :thumb
Ben ook heeeel benieuwd naar het geluid ;)
23 juni 2011 om 21:28 #17763647AnoniemLid sinds:
1 January 1970Morgen laatste deeltjes halen :shock: ;)
oliekoeler en bobine was van de week al binnen,
bobine had ik voorheen ‘geleend’ van de A2.
oliekoeler gereinigd en voozien van een zwarte laagje lakvant weekend ff plekkie zoeken voor deze koeler.
hoop dan dat de uitlaat volgende week geplaatst kan worden.23 juni 2011 om 21:33 #17763648Soo, net dingetje man :thumb
Jij maakt er ook echt weer een pronkstukkie van king:24 juni 2011 om 16:45 #17763649Koeler hangt bij een A2 aan de bijrijders kant achter de bumper..Je moet nog zo,n kap halen waar ie in komt te hangen,kijk maar eens bij je A2 daar zal ie wel hangen,vermoed ik..
24 juni 2011 om 19:13 #17763650AnoniemLid sinds:
1 January 1970bij de A2 kom ik nie zo vaak, staat ergens te wachten in een donker hoekie op z’n welverdiende ‘pensioen’,
en das zeer binnenkort, om dan belastingvrij z’n 2de jeugd tegemoet te gaan.wist ook nie zekers of ik deze koeler toegestuurd kreeg,
deze zijn al moeilijk in goede staat aan te komen,
dacht dat ik hier genoeg aan had, dan maar ff zonder koeler of met evt andere aanpassing ;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.