Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Ombouw 1.4 16v > 1.6 16v Gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2010 om 07:57 #17225874
Beste Opel liefhebbers,
Bij deze wil ik jullie graag ff een paar vragen stellen.
Vorig maand is mijn dis riem geknapt, en tegelijkertijd heeft de motor kleppen schade opgelopen. Nu heb ik een 1.6 16v gsi blok gezien, en wil die graag ophalen en er in bouwen. Nu krijg ik in mijn omgeving allemaal verhalen te horen dat ik remmen en dergelijke ook moet gaan ombouwen. Nou zitten er hier vast wel wat veteranen tussen, dus hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen wat er daadwerkelijk allemaal veranderd moet gaan worden. Ben zelf nog geen pro, redelijke sleutel ervaring en ga samen met mijn kameraad (auto monteur) het meest werk doen. Dus tip en dergelijke zijn natuuurlijk ook welkom!Alvast bedankt! Grt Brian
13 september 2010 om 08:22 #17728087is allemaal hetzelfde je hoeft niks te veranderen volgens mij.
13 september 2010 om 08:38 #17728088mooi :D kan namelijk vanavond het blok ophalen en dan kan ik langzaam aan gaan beginnen
dan heb ik nog 1 vraag gaat het motorblok er bij een corsa boven of onder er uit?13 september 2010 om 08:41 #17728089Kan allebei, maar bij de corsa wordt deze er vaak van boven uitgehaald. Tis maar net wat je zelf wilt.
13 september 2010 om 08:45 #17728090ideaal, zo’n motor takel kun je toch vast wel bij de boels of zoiets dergelijks huren toch?
13 september 2010 om 09:01 #17728091Boels, :hmmz denk het eigenlijk haast niet. Maar als je gaat zoeken op internet dan kom je vast wel verhuur of leenadressen tegen!
origineel gepost door 2e-c14nz
Kan allebei, maar bij de corsa wordt deze er vaak van boven uitgehaald. Tis maar net wat je zelf wilt.Eerder andersom, meestal gaat ie via onder eruit.
Als je een brug gebruikt gewoon de motor laten zakken en dan de brug met auto omhoog, maar dat is logisch.
Als je met een motortakel werkt gewoon de takel aan de motor verbinden, alles loshalen en motor laten zakken. Daarna de takel aan de auto verbinden en de auto optakelen, haal je zo de motor er onder vandaan!
Dat zijn de 2 makkelijkste manieren.
13 september 2010 om 14:50 #17728092Maar jullie weten dus zeker dat dit gaat passen? ook qua steunen en dergelijke leidingen en dergelijke!?
13 september 2010 om 16:05 #17728093ja past zeker weten maar hou er wel rekening mee dat je echt alles moet hebben van het X16XE blok.
dus ook de sleutels en transponder anders zal je motor nooit starten
en idd zoals vipertjegts al zegt van onder eruit halen is (vind ik persoonlijk ook) makkelijker
en dan met versnellingsbak er al eronder uit halen want anders loop je echt te kloten om de bak er goed voor te krijgen!!!
14 september 2010 om 07:58 #17728094precies, als je dan je auto eroverheen tilt gebruik dan niet de ketting van die takel maar ff een oude autogordel ofzo, scheelt lakschade.
14 september 2010 om 12:09 #17728095ok, alvast erg bedankt voor de tips, motor nog niet opgehaald, liep ff iets anders word nu donderdag, en dan fijn beginnen kan ze weer mooi rollen :) heb er echt zin aan moet nu al 2 maand zonder mijn schatje voor ik dit blok gevonden had. Maar zal binnenkort wel ff wat foto’s en dergelijke plaatsen van de vorderingen!
14 september 2010 om 15:39 #17728096Remmen wel controleren, voorzijde dan.
Volgens mij heeft een 1.4 236mm schijven en een 1.6 256 mm schijven.En het is een simpele swap, blok en bak eruit, blok en bak erin.
Transponder en ecu wisselen en klaar.
Tenminste als beide van ongeveer hetzelfde bouwjaar zijn!!Er zijn namelijk meerdere 1.6 16v blokken.
C16XE (Corsa B GSi 93-95) –> Deze is ook bruikbaar, maar dan wel alleen blok en kop gebruiken en alle aanbouwdelen van je X14XE gebruiken incl. kabelboom en ECU.
X16XE (Corsa B Sport en GSi 96-00) –> Deze is gelijk aan de X14XE motor.
X16XEL (Astra, Vectra etc.)Owh en motortakeltje hoeft niet duur te zijn, 169 voor een 2tons met evenaar bij HBM Machines in Waddinxveen. :vertag
14 september 2010 om 17:28 #17728097Geloof ik was het blok van ’96, hadden de die blokken van ’93 t/m ’95 stuurbekrachtiging?
14 september 2010 om 18:57 #17728098origineel gepost door Thrix
Geloof ik was het blok van ’96, hadden de die blokken van ’93 t/m ’95 stuurbekrachtiging?Heeft niks met de motor te maken natuurlijk. En ja hadden ze ook ja.
14 september 2010 om 19:21 #17728099de x14xe x16xel-I en x16xe zijn onderling zo uit te wisselen, gewoon alle aanbouwdelen van de corsa erop (als je een X16XE motor treft, wel het X16XE inlaat monteren, deze heeft meer doorlaat).
Willem
14 september 2010 om 19:42 #17728100origineel gepost door wim-v6
de x14xe x16xel-I en x16xe zijn onderling zo uit te wisselen, gewoon alle aanbouwdelen van de corsa erop (als je een X16XE motor treft, wel het X16XE inlaat monteren, deze heeft meer doorlaat).Willem
Dus de ecu tranponder en dergelijke kan ik ook gewoon laten zoals het is? Als het dat desbetreffende blok is
14 september 2010 om 19:45 #17728101als je dat wil kan je dat zo laten.
Als ik persoonlijk een conversie zou doen zou ik dat ook doen.
Zeker gezien ik met bijde type computers (1.4 16V en 1.6 16V comuter) op een 1.6 16V heb gereden en er eigenlijk absoluut niks veranderde qua prestaties en verbruik, dit geen probleem mag zijn
Willem
14 september 2010 om 20:01 #17728102ok enorm bedankt voor dit advies (scheelt namelijk weer wat werk en stress niet gevraagd of dat er bij zat snap je hehe :o)
18 september 2010 om 13:30 #17728103blok zit er in :D heb al gereden, nu ‘bokkert’hij alleen gigantisch valt soms uit en bij starten loopt die normaal en na een tijde vliegen de toeren gigantisch omhoog. Nu heb ik nog een stekker die overgebleven is maar weet niet waar die komt? het is een soort zelfde stekker die ook in die buis bij lucht filter zit, nu zit alleen deze stekker achter het inlaatspruitstuk aan de kabelboom en komt er rechts achter uit (als je voor de auto staat) dit is een witte stekker met een grijs rubbertje (ik weet niet of dat een betekening heeft? :P) ik hoop dat jullie mij hier iets meer over kunnen vertellen en dan mijn laatste vraag, de stekker van de oliedruksensor, dat is toch een zwarte ‘ronde’ stekker/plug die onder uit het blok komt(achter kant) zoja waar moet ik deze inpluggen kan deze ook niet trug vinden alvast vriendelijk bedankt!!! (hij loooooooooooooooooooopt :worsking::cool:;))
20 oktober 2010 om 16:49 #17728104en nu nog een mantzel powerbox erop…
nokkenasje + chippie :afro22 oktober 2010 om 15:26 #17728105Originally posted by loodgieter
en nu nog een mantzel powerbox erop…
nokkenasje + chippie :afroLijkt me eerst handig als die de problemen verhelpt en daarna pas verder gaat modificeren :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.