ombouw 1.2 naar 2.0e

Forumindex Forums Techniek Cih ombouw 1.2 naar 2.0e

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209793
    manta1988
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 January 2008

      hallo ga binnenkort misschien naar een manta kijken, maar daar zit een 1.2 in, moet ik daar veel voor aanpassen wil ik er een 2.0 inhangen?
      alvast bedankt

      gr jorn

      #17482092
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        valt wel mee:
        – Motor met alle opbouwdelen
        – Bak met baksteun e.d.
        – Tussenas
        – Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
        – Remmen voor / achter
        – Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
        – Radiateur
        – Uitlaat
        – Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
        – Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.

        #17482093
        dany87
          Lid sinds:
          21 February 2007

          lol alleen de carrosserie behoud je dan nog :D

          #17482094
          Lemx
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.

            Groetjes Richard

            #17482095
            Stender
            Moderator
              Lid sinds:
              5 April 2009

              En het kenteken!

              #17482096
              manta1988
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2008

                oke bedankt….. ja is een b manta
                dus als ik een 5bak erin doe kan ik de tunnel zo laten of moet ik m dan juist aanpassen
                en trouwens die 1200 zij die er nog veel heb er nl nog maar weinig gezien

                #17482097
                Jigsaw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 April 2007

                  daarom zou ik hem juist niet ombouwen, er zijn meer manta’s met 2.0 dan dat er met 1.2 zijn :)
                  en van 1.2n naar 2.0e op kenteken gebeurd ook niet zomaar

                  #17482098
                  Stender
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    5 April 2009

                    Voordeel is wel dat er een typegoedkeuring voor is, dus het zou met een paar eurootjes klaar moeten zijn.

                    #17482099
                    manta19sr
                      Lid sinds:
                      24 July 2007

                      origineel gepost door henk 400rr
                      valt wel mee:
                      – Motor met alle opbouwdelen
                      – Bak met baksteun e.d.
                      – Tussenas
                      – Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
                      – Remmen voor / achter
                      – Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
                      – Radiateur
                      – Uitlaat
                      – Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
                      – Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.

                      plus brst pomp als je injectie gaat gebruiken,

                      #17482100
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        origineel gepost door Lemx
                        Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.

                        Groetjes Richard

                        Ach ja, da’s ook nog zo.

                        en dan dus ook nog de pomp en dat de toevoerleiding anders zit.

                        De 1200’s hadden in de b-manta een kort pookje in tegenstelling tot de rest van die bouwjaren die weer een langere pook hadden, dus je kan de console zo laten bij een 5-bak, het enigste is dat de versnellingsbak steun op de carosserie 5 cm meer naar voren zit dus je moet even een apart beugeltje maken voor de 5-bak (U-vormig).

                        Ze zijn in Nederland vrij zeldzaam, maar vertegenwoordigen ondanks dat niet zo’n enorme waarde als z’n meer vermogende mede types.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.