Forumindex › Forums › Techniek › Cih › ombouw 1.2 naar 2.0e
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2009 om 17:53 #17209793
hallo ga binnenkort misschien naar een manta kijken, maar daar zit een 1.2 in, moet ik daar veel voor aanpassen wil ik er een 2.0 inhangen?
alvast bedanktgr jorn
12 mei 2009 om 19:45 #17482092valt wel mee:
– Motor met alle opbouwdelen
– Bak met baksteun e.d.
– Tussenas
– Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
– Remmen voor / achter
– Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
– Radiateur
– Uitlaat
– Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
– Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.12 mei 2009 om 20:11 #17482093lol alleen de carrosserie behoud je dan nog :D
13 mei 2009 om 14:41 #17482094Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.
Groetjes Richard
13 mei 2009 om 15:05 #17482095En het kenteken!
13 mei 2009 om 15:50 #17482096oke bedankt….. ja is een b manta
dus als ik een 5bak erin doe kan ik de tunnel zo laten of moet ik m dan juist aanpassen
en trouwens die 1200 zij die er nog veel heb er nl nog maar weinig gezien13 mei 2009 om 18:19 #17482097daarom zou ik hem juist niet ombouwen, er zijn meer manta’s met 2.0 dan dat er met 1.2 zijn :)
en van 1.2n naar 2.0e op kenteken gebeurd ook niet zomaar13 mei 2009 om 19:35 #17482098Voordeel is wel dat er een typegoedkeuring voor is, dus het zou met een paar eurootjes klaar moeten zijn.
13 mei 2009 om 20:06 #17482099origineel gepost door henk 400rr
valt wel mee:
– Motor met alle opbouwdelen
– Bak met baksteun e.d.
– Tussenas
– Achteras compleet met stabilatorstang e.d.
– Remmen voor / achter
– Hoofdremcilinder en rembekrachtiger (vermoedelijk)
– Radiateur
– Uitlaat
– Voorste stabilisatorstang (vermoedelijk)
– Middenconsole (tunnelbak) als het een B-manta is, maar kan je ook laten zitten als je een 5-bak plaatst.plus brst pomp als je injectie gaat gebruiken,
13 mei 2009 om 20:11 #17482100origineel gepost door Lemx
Vergeet niet een injectietank en een retourleiding.Groetjes Richard
Ach ja, da’s ook nog zo.
en dan dus ook nog de pomp en dat de toevoerleiding anders zit.
De 1200’s hadden in de b-manta een kort pookje in tegenstelling tot de rest van die bouwjaren die weer een langere pook hadden, dus je kan de console zo laten bij een 5-bak, het enigste is dat de versnellingsbak steun op de carosserie 5 cm meer naar voren zit dus je moet even een apart beugeltje maken voor de 5-bak (U-vormig).
Ze zijn in Nederland vrij zeldzaam, maar vertegenwoordigen ondanks dat niet zo’n enorme waarde als z’n meer vermogende mede types.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.