Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Olympia Rekord 1955
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 december 2013 om 21:28 #18176321
Ja glazen bougies heb ik ook wel eens over gelezen; dan kan je de kleur van de ontbranding zien.
Weet zo ff niet waar zo’n set te bestellen valt.19 december 2013 om 21:59 #1817632219 december 2013 om 22:00 #18176323Colortune testbougie 14mm voor afstellen brandstofmengsel
VI-G407425 december 2013 om 05:37 #18176324Bougie binnen, maar krijg het niet voor elkaar, heeft iemand mischien documentatie van de opel carberateur (zelf fabricaat opel).
29 december 2013 om 16:43 #18176325Als ik de ontsteking afstel exact volgens markeringen en stroboscoop, gaat de motor sputteren in wat hogere toerentallen. Zonder vacuuem vervroeging start die uberhaubt niet. Volgensmij is de vervroeging niet goed afgesteld, maar hoe doe ik dat.
De carb heeft maar een stelschroef voor stationair, is een carter carberateur, hoe stel je hierbij het mengsel af?
30 december 2013 om 19:33 #18176326Je zou eens een gepensioneerde monteur moeten aanspreken hierover ron.
xdie hebben er jaren mee gesleuteld vroeger en weten er vaak veel vanaf.2 januari 2014 om 08:31 #18176327Helaas, motor vastgelopen, ik stuk aan het rijden, was eindelijk goed afgesteld.
Na paar kilometer over een drempeltje en poef uit. Ik denk accu leeg, controleren nee goed.Dan proberen ronddraaien krukas, muur vast niet vooruit of achteruit te krijgen.
Verdorie dacht ik er moet wat afgebroken zijn, carterpan eronderuit. Alles netjes vast, lagers gecontroleerd nog alelmaal goed.Zuigers kunnen allemaal nog heen en weer. Krukas gaat niet rond.
Vandaag distributie deksel eraf halen, vermoed dat er hier toch wat mis is gegaan of mijn nokkenas is vastgelopen.Aandrijving van de rotor en ruitenwissers is niet vastgelopen. Enige waardoor de nokkenas nog vastgelopen kan zijn is de stoters waarvan er vast zitten of de benzine pomp welke is vastgeslagen.
2 januari 2014 om 10:51 #18176328Potjandorie3dubbeltjes :wtf
Motor vastgelopen? :shock: Hopelijk valt het heel hard mee met de schade en krijg je haar weer rijdbaar.
Vindt dit een erg gaaf topic om te volgen van een zeer leuke oldtimer.Groeten van Paul
2 januari 2014 om 11:20 #18176329Aiii. Dat is nooit fijn. Hopen dat alles nog te redden is.
2 januari 2014 om 15:31 #18176330ooooh das nie zo mooi…
Ben wel benieuwd naar de oorzaak van de vastloper.
Als je het distributie tandwiel eraf pakt, gaat ie dan wel rond?
Was het een nou 1.5 of een 1.7 ?
Hoop dat je hem weer snel aant lopen hebt :thumbupgroeten
2 januari 2014 om 15:35 #18176331Het is een 1.5. Disdeksel eraf gehaald, vanavond even tandwiel demonteren. Zou de startmotor dit kunnen veroorzaken?
Hij is exact op bdp stil komen staan, dus je zou toch denken dat er wat mis is gegaan met de zuigers, maar als ik ze losmaak van de krukas kunnen ze naar beneden en boven en de krukas kan niet rond?Weet iemand of de benzinepomp bijv de oorzaak kan zijn? Deze zit op de nokkenas aangedreven met een soort veer welke steet een palletje terugdrukt.
3 januari 2014 om 18:26 #18176332hoeven de drijfstanglagers niet te zjn kunnen de krukaslagers ook zijn
3 januari 2014 om 20:09 #18176333Oei da’s balen, distributietandwiel al verwijderd? Draait de krukas dan wel rond?
3 januari 2014 om 22:28 #18176334Ook krukaslagers en tandwiel gedemonteerd. Mog niet baten, hij staat exact op 0 vastgelopen dus toch zou je denken zuigers. Maar die kunnen allemaal nog op en neer. ik kan alleen degene die bijna helmaal boven staan niet verder naar onder trekken omdat de krukas niet rond wil en dan in de weg zit, een stuk ernaast gaat maar niet helemaal. En te ver naar boven durf ik niet want als de zuigerveren er bovenuit komen moet de kop eraf.
Wat ik gezien heb gister is dat het tandwiel van de startmotor nog op de starterkrans staat, dus morgen deze demonteren en hopen dat dat het is, maar mijn opties zijn op dus zou eignelijk denken van wel.
4 januari 2014 om 21:27 #18176335Kan best zijn dat de startmotor vast zit.
9 januari 2014 om 07:45 #18176336ik begrijp dr helemaal niks van, bijna alles los gehad en kan draaien, krukas zonder dat de drijfstangen eraan zitten ook, maar als ik de drijfstangen en zuigers afzonderlijk beweeg bewegen die ook, monteer ik ze kan de krukas niet meer draaien, maar monteer ik ze afzonderlijk aan de krukas dus 1 voor 1 kan die wel blijven draaien, dus het is ook niet dat een van hen ovaal is ofzo.
Je zou bijna denken krukas krom?
9 januari 2014 om 10:04 #18176337Ron,
Balen dat dit is gebeurt en ik hoop dat je dit weer goed kan krijgen.
Als je aangeef dat je ze allemaal gelijktijdig niet kan bewegen en afzonderlijk wel; kan het zijn dat je krukas niet meer rechtligt ofzo :?: Of inderdaad dat hij mogelijk krom is; maar dat moet je ook merken toch..Succes ermee iig.
gr
Marcel9 januari 2014 om 10:35 #18176338Pffff wat jammer voor je Ron. Hoop dat je snel er achter komt wat nu de boosdoener is. Heel veel succes ermee. :thumb
9 januari 2014 om 18:44 #18176339Draait de krukas wel mooi rond als je de drijfstangen er af hebt?
9 januari 2014 om 18:46 #18176340@Boskje wrote:
Draait de krukas wel mooi rond als je de drijfstangen er af hebt?
Ja dan draaid die gewoon rond.
10 januari 2014 om 17:24 #18176341Hoe zien de drijfstanglagers er uit? Is daar ook wat aan gereviseerd?
Lijkt me dan dat er 1 is die te krap zit en met warm worden loopt te klieren.
Maar dan zie je meestal wel een blauwe waas op de delen. Als dat gebeurt is dan kun je alleen nog maar je krukas laten slijpen10 januari 2014 om 17:30 #18176342@Fearless wrote:
Hoe zien de drijfstanglagers er uit? Is daar ook wat aan gereviseerd?
Lijkt me dan dat er 1 is die te krap zit en met warm worden loopt te klieren.
Maar dan zie je meestal wel een blauwe waas op de delen. Als dat gebeurt is dan kun je alleen nog maar je krukas laten slijpenKrukas is net geslepen, drijfstangen zijn ook ingenomen waar nodig, drijfstanglagers zijn vernieuwd, krukaslagers zijn vernieuwd.
Zien er ook allemaal als nieuw uit. Revisiebedrijf heeft de nieuwe lagers voordat ze gingen slijpen nagemeten, dus hoop niet dat dat het is.10 januari 2014 om 17:40 #18176343Dan mag je aannemen dat ze niet te krap zijn idd.
Heb je al contact gehad met het revisiebedrijf? Ben benieuwd wat zij er van zeggen.
10 januari 2014 om 17:45 #18176344Is de krukas 5 of 3 keer gelagerd?
Bij 3 keer gelagerd kan het zijn dat de krukas krom is ,dan zou je drijfstangen 1 & 2 er een op moeten zetten en proberen. Draait ie dan 3&4 een keer proberen.
Bij 5 keer gelagerd is de kans dat ie krom is een stuk kleiner.Ik heb net de foto ‘s gezien , 4 keer gelagerd dan zou ik met 2 en 3 eerst proberen
10 januari 2014 om 17:55 #18176345@Boskje wrote:
Is de krukas 5 of 3 keer gelagerd?
Bij 3 keer gelagerd kan het zijn dat de krukas krom is ,dan zou je drijfstangen 1 & 2 er een op moeten zetten en proberen. Draait ie dan 3&4 een keer proberen.
Bij 5 keer gelagerd is de kans dat ie krom is een stuk kleiner.Ik heb net de foto ‘s gezien , 4 keer gelagerd dan zou ik met 2 en 3 eerst proberen
Is 4 maal gelagerd.
Ik heb er twee, de rechter is orgineel maar kon enkel op 2de overmaakt geslepen worden. Dus een 2e aangeschaft en die kon wel op 1ste overmaat worden geslepen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.