Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Olympia Rekord 1955
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2013 om 21:59 #1817622231 oktober 2013 om 11:16 #1817622331 oktober 2013 om 16:51 #1817622431 oktober 2013 om 17:40 #18176225
Dat ziet er idd niet best uit (die lagers schalen dan)
De rest van je project ziet er keurig uit.
Heb je de vlotter al getest/door gemeten :?: vaak zijn die weerstandsdraadjes door gesleten.Heb je voor de rest geen slijtage in je carter:?: anders moet hij compleet geslepen en opgemeten worden en dan overmaats lagers erin.
Heb je de drijfstangen verder nog uitgewogen en vergeleken met de anderen :?:
Maar… Als jij dit project net zo aanpak als je Astra, dan komt het zeker goed.
Blijf het enthousiast volgen :thumb31 oktober 2013 om 18:10 #18176226Vlotter voor montage getest met de multimeter. Na montage getest en werkt prima. Ik heb er weer standaard lagers in terug geplaatst krukas opgemeten en lagers vergeleken. Enkel op de 2e cilinder houd ik een halve millimeter speling op de andere iets tussen de 0,03 en 0,08 mm speling. Dus ben bang dat het wel een keertje slijpen wordt.
Alleen wil ik eigenlijk een 2e motor zien te vinden. Zodat ik die dan kan reviseren.
Sluitwerk ga ik anders doen, ik ga vulprimer gebruiken voor zichtbare delen zodat er geen putjes en deukjes meer zijn en het mooi glad en glanzend wordt.
31 oktober 2013 om 21:55 #18176227Als ik dat zo hoor en dat oude lagerschaaltje zie, ben ik bang dat binnen de kortste keren weer geratel te horen is; weet niet hoeveel de tolerantie mag zijn, maar als er een factor 10 verschil is… Dan is dat wel veel.
Hoop dat je het weer netjes krijg. Is dit het originele blok (ivm matching numbers)
Ga je ook delen opnieuw verchromen :?:Gr
Marcel2 november 2013 om 20:30 #18176228Vandaag weer verder gegaan met het bodempje gaten zijn weer allemaal dicht. Alles blank. Nu aan het vertinnen.
5 november 2013 om 14:57 #181762295 november 2013 om 21:45 #18176230Waar heb jij dat draad vandaan :?:
En in welke kleuren is het allemaal leverbaar :?:Gr
Marcel5 november 2013 om 23:06 #18176231Komt van http://www.rdae.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; 2 kwadraat is in heel veel kleuren leverbaar. Andere in wat minder.
6 november 2013 om 20:07 #18176232Carterpan ziet eruit als nieuw
6 november 2013 om 21:13 #18176233Tnx voor de info over de bekabeling.
En je carterpan is weer netjes :)7 november 2013 om 11:53 #18176234Wegens slechte weer vandaag maar een begin gemaakt met de kabelboom voor achterin de kofferbak.
7 november 2013 om 14:37 #18176235Lekker bezig hoor!
Moest even een pagina bijlezen. Ik vind het wiel erg netjes geworden!
Succes met de kabelboom :thumb7 november 2013 om 15:06 #18176236Helaas gaat hij weer opnieuw, ben nog niet tevreden met het wiel.
10 november 2013 om 18:43 #1817623710 november 2013 om 19:17 #18176238Die paar gaatjes zijn zo weer dicht; ziet er iig goed uit weer :thumb
11 november 2013 om 07:42 #18176239wat een cool project man!!
super model, ben gek op oldys heb er zelf ook twee alleen geen opels11 november 2013 om 08:42 #18176240Vandaag gaat de bodem in de roestomvormer. Zodat die over een paar dagen weer gelakt kan worden.
12 november 2013 om 18:55 #18176241Nog een keer roestomvormer. Wachten totdat alle roest zwart is geworden.
15 november 2013 om 06:11 #18176242Gister andere krukas binnen gekregen voor het motortje. Oude was dermate uitgesleten op 1 cilinder dat deze niet meer tot de maximum overmaat kon worden geslepen. Nu een welke nog de orginele maten heeft, en lichte groefjes, deze laten slijpen tot 1ste overmaat.
Andre wordt terzijnertijd denk ik een keer opgelast.
15 november 2013 om 07:46 #18176243Goed bezig met de krukas :) geen verder slijtage in het carter (axiaLe speling :?: )
Gr
Marcel15 november 2013 om 07:56 #18176244Hoe bedoel je dat? Krukas had geen axiale speling, drijfstangen ook niet.
15 november 2013 om 08:53 #1817624515 november 2013 om 17:17 #18176246Gaaf project :thumb
Ik ga hem volgen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.