Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Olympia Rekord 1955
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2013 om 08:40 #18176196
Voor een auto van die leeftijd vind ik het heel netjes; dus rechterkant repareren en klaar.
Ga je nog bodembescherming aanbrengen :?:En zo ja; wat ga je hiervoor gebruiken.
19 oktober 2013 om 08:47 #18176197De bodem aan de binnenzijde van de auto ga ik behandelen met RX5 en RX10. Maar na veel lezen zowel goede als negatieve verhalen. Maar dat is eigenlijk wel over elk product te vinden. Dus ben nog niet helemaal zeker van wat ik met de onderkant ga doen.
Bitak is geen goede oplossing in ieder geval. Omdat er toch altijd wel ergens nog wat roest zit wat misschien niet zichtbaar is zoek ik een product wat toch echt geschikt is om roest te stoppen. Echt stoppen zal het nooit, maar toch zorgen dat het minder snel verder roest.
Voor de leeftijd valt het inderdaad mee. Maar ik heb hem gekocht met een idee hij heeft een harde bodem, maar keertje met een schroevendraaier en zat er doorheen.
19 oktober 2013 om 09:40 #18176198Tja, wat dat betreft ga ik er altijd vanuit dat een oude auto altijd wel aandacht heeft.
Als het grootste gedeelte nog hard is, dan valt het toch mee lijkt mij.Dus nu bodem helemaal kaal halen en dan behandelen.
Ik hoor ook veel goede verhalen over RX5 en RX10. Volgens mij kan je aan het 2e produkt wat er opgaat ook nog autolak toevoegen zodat de onderkant ook netjes in kleur staat.Oude lagen bitac zijn met een electrisch plamuurmes te verwijderen.
Of met een verfstripper en een normaal plamuurmes. Wel een helse klus overigens.19 oktober 2013 om 09:41 #18176199Owja, roest behandelen met bijv fertan.
19 oktober 2013 om 09:54 #18176200Denk dat ik de bodem gewoon netjes zwart lak ook de bodem aan de binenzijde (delen die je niet ziet zeg maar) lak ik ook in de zwarte rx10.
Schutboard wil ik ook doen in de rx en dan rx10 op kleur laten maken. (zijwanden van de kofferbak ook in kleur).En Benzinetank ook in de zwarte rx10.
19 oktober 2013 om 12:44 #18176201Plannen lijken mij prima; als ik kan beginnen met restaureren ga ik ook met rx5 en RX10 werken. Weet nu nog niet of ik dan wel voor carrosserie kleur kies. Maar dat zie ik tegen die tijd wel.
Gr
Marcel.19 oktober 2013 om 15:49 #1817620220 oktober 2013 om 08:45 #18176203Heej das ene mooie waggel jonge….
en mee goed bezig met de laswerken :thumb
Wat ga je doen met de buitenkant?
Delen bijwerken of geheel over spuiten??succes met herstellen van dit juweeltje :wub
20 oktober 2013 om 17:25 #1817620420 oktober 2013 om 22:12 #18176205keurig hoor. hoe heb je dat allemaal kaal gemaakt :?:
21 oktober 2013 om 13:35 #18176206Na veele pogingen eindelijk een rechter spiegel gevonden, die gelijk is aan de linker.
Tevens spullen besteld om zelf te gaan ontchromen / verchromen.Inmiddels ook een nieuw chromen deksel voor het reservewiel.
Vind dat wat netter ogen in de kofferbak als die af is.21 oktober 2013 om 19:33 #1817620722 oktober 2013 om 05:39 #18176209@turbo.d wrote:
keurig hoor. hoe heb je dat allemaal kaal gemaakt :?:
Met een roterende staalborstel op een boormachine.
Had eerst vrij grote borstels, nu wat kleinere dat gaat beter.
Al een black en decker boormachine in de soep. Die van de aldi die ik 10 jaar geleden hebt gekocht houd het (nogwel) langer vol.
Gaat het er echt niet goed af of is het erg extreem dan hier een daar de kleine slijptol met lamellenschijf.
22 oktober 2013 om 06:37 #18176210Bedankt voror de uitleg. :thumb
En je werkzaamheden zien er goed uit.
Wiel ziet er ook weer netjes uit.Gr
Marcel22 oktober 2013 om 20:54 #1817621123 oktober 2013 om 20:38 #1817621224 oktober 2013 om 05:56 #18176213Resultaat na drogen:
24 oktober 2013 om 19:38 #18176214Mooi :) blijf je vorderingen gewoon volgen. Ik vind het een leuk en interessanr project.
Gr
Marcel24 oktober 2013 om 20:00 #18176215Ja dat werkt goed hé een staal borstel op een boor , Ik gebruik de boor ook als schuur schijf .
Slijptol gaat te hard en de toeren zijn ook niet te controleren met de boor gaat dat wel.De auto ziet er nog best goed uit ondanks de krokante stukjes ik blijf volgen keep up the good work.
24 oktober 2013 om 21:34 #18176216Helaas te vroeg gejuicht haha. Net de tank omgedraaid, zit er een afdruk in van de lak die eronder zat ik dacht dat die al hard was haha blijkbaar niet helemaal. Dus bodem nog maar een keer doen. RX5 ook nog niet helmaal droog in de kofferbakbodem, dus hopen op morgen kan die ook in de lak.
Verder vandaag toch nog wat rotte plekken in de bodem.
Aan de voorzijde ook dicht gemaakt:
Helaas ben ik niet helmaal tevreden met de oplossing. Tegen het schutboard zit wel vastgelast, maar niet doorgelast helmaal omdat het gewoonweg echt heel dun metaal is om te lassen.
Zaterdag rest van de bodem maar eens blank maken en lasnaden afkitten, roestomvormer en in de lak.
Vandaag ook een rechter spiegel binnen gekregen.
Bank past ook weer netjes erin:
25 oktober 2013 om 06:16 #18176217Weet niet in wat voor ruimte je aan het werk bent, (qua verwarming) maar het is nu idd alweerwat kouder en vochtiger waardoor de lak enz langzamer droogt.
Mooiste is afbakken natuurlijk.
Is er veel rottigheid te vinden op de bodem:?: kaal halen lijktmij een puik plan.
Gr
Marcel25 oktober 2013 om 07:26 #18176218Werk in een garage welke verwarmt is rond de 21 graden. De bodem is vrij hard. En dan de kokerbalken zijn 3 helmaal niet aangetast door roest, heb erin gekeken ook aan de binnenzijde niet. 1 koker is wel aangetast en ook erg slecht. Die gaat eronderuit en komt nieuwe onder. Verder is de bodem hier en daar wat licht geroest.
En dan voor en zijkant waren grote plekken.
25 oktober 2013 om 21:53 #1817621925 oktober 2013 om 21:54 #18176220Doseren van sputien met een compressor en spuitpistool dat gaat toch echt wel heel goed als je de rx10 niet teveel verdunt.
27 oktober 2013 om 14:20 #18176221Vandaag carterpan losgemaakt. En inderdaad drijfstanglagers zijn uitgesleten. Althans ik kan de drijfstang heen en weer bewegen de een wat meer dan de ander. Helaas krijg ik de carterpan er niet helemaal onderuit. Ik moet de gehele wielophanging verwijderen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.