Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Olympia Rekord 1955
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2015 om 10:33 #181764461 oktober 2015 om 10:41 #18176447
veel foto’s maken bij de demontage helpt bij de opbouw.
1 oktober 2015 om 10:48 #18176448Veel makkelijker een handboek waar stap voor stap montage en demontage staat beschreven ;) .
En als je goed kijkt zie je een veschil met een orginele, geen trommels en geen ankerplaten voor de remcilinders.
1 oktober 2015 om 18:05 #18176449dus niet alleen restauratie maar ook verbetering van het orgineel, mooi man :thumb
1 oktober 2015 om 18:11 #18176450Jah, heeft orgineel geen rembekrachtiging, rem en stuurinrichting werkt ook geheel anders als tegenwoordig. Maar waar mogelijk probeer ik het te verbeteren. Stuur had nogal wat speling, dacht op het stuurhuis, maar dat was niet zo. Fuseekogels hadden nogal wat speling, maar is nooit anders geweest. Dus nu opzoek naar nieuwe kogels en nog rembekrachtiger. Maar niet zoals tegenwoordig op autos zitten. Het moet een bergachtiger worden in soort van buisvorm in plaats van trommel vorm.
1 oktober 2015 om 18:18 #18176451en dat werkt net zo goed? en waar wil je die bekrachtiger vanaf gaan halen dan? btw komt er ook stuurbekrachtiging op dan? dan zou het helemaal fijn rijden zijn met zon oldie
1 oktober 2015 om 18:24 #18176452Nee dat niet, geen idee moet ik nog uitzoeken, ik heb namelijk geen plek voor zon trommeltje, de remcilinder zit in de kokerbalk gepropt bij de olympia rekord.
1 oktober 2015 om 21:15 #18176453elektrische bekrachtiging geen optie?
2 oktober 2015 om 05:31 #18176454Zet je er dan ook schijfremmen voor op ? Anders heeft een rembekrachtiger ook weinig zin op trommelremmen voor.
Misschien van C Kadett, maar die heeft best nog een grote trommel.
Was al bang dat je ermee gestopt was, lang geen post meer gezien.
Mooi te zien dat hij al een stuk gevorderd is.
Welke kleur krijgt hij straks ? de originele weer ?2 oktober 2015 om 05:37 #18176455@ivartje wrote:
elektrische bekrachtiging geen optie?
Indd, als in een corsa b 1.2 16v
Mijne krijg je niet :jerry2 oktober 2015 om 05:51 #18176456Nee, want de shakelstang loopt langs de stuurstang (stuurversnelling) en het stuur is een geheel tot aan een wormwiel wat een stang heen en weer beweegt. En dan moet het ook nog 6 volt zijn ofwel dat gaat hem niet worden.
2 oktober 2015 om 15:26 #18176457dus met andere woorden is totaal niet mogelijk ?
2 oktober 2015 om 16:04 #18176458De kleur word weer ongeveer gelijk aan wat het was. Kleur wijkt iets af omdat hij niet geheel dezelfde kleur was. En de kleur nergens meer bekend is.
Stuurbekrachtiging is geen optie maar ook niet echt nodig.
Aan de voorzijde komen 240mm schijven met klauwen zoals op de kadett C zijn gebruikt.
3 oktober 2015 om 12:41 #181764598 oktober 2015 om 13:54 #181764608 oktober 2015 om 21:26 #18176461Dat ziet er keurig uit en het zal vast ook veel comfortabeler remmen met die schijven :thumbup
Mvg Patrick
9 oktober 2015 om 13:34 #18176462Ik zit nu nog met een klein probleem, de blokken die standaard in de klauwen horen zijn eigenlijk 5mm te hoog.
10 oktober 2015 om 08:52 #18176463Ik meen dat de groep2 rally kadett van colsoul vroeger uitgerust was met 2 vacuumrembekrachtigers van ZF. Dit waren blokken welke via een rempompje op het rempedaal bedient werden. De blokken stonden dan bvb onder het handschoenkastje of achter de koplampen. Ze werden dus hydraulisch bediend en gaven dan hun bekrachtiging verder aan de remmen. Ik ben ooit eens gaan kijken naar een city rallywagen en daar stonden er zo 2 op. Eéntje voor de vooras en ééntje voor de achteras. De piloot was een ex mekanieker van colsoul toen deze nog met de kadett gt/e rally’s reed. Groot voordeel is dat men de bekrachtigingsblokken kan plaatsen waar men wil. Sommige rally escorts mk2 rijden nu nog met dit systeem. Stond vroeger origineel in die grote russische Volga’s.
19 oktober 2015 om 17:47 #181764642 september 2016 om 07:46 #181764652 september 2016 om 11:15 #18176466knap werk! :thumb
3 september 2016 om 08:00 #18176467In de Alfa gt en gtv van de jaren 60/70 zag je ook van die bekrachtigers die in de leiding zaten ipv voor de hrc.
Bmw gebruikt ook hydroboosters,die werken hydraulisch, op de stuurpomp geloof ik. Die zijn wel compact. Moet je natuurlijk wel een stuurpomp hebben…
4 september 2016 om 08:39 #18176468Giuliettaevo, bedoel je deze:
Ik zou graag weten hoe dit nu precies werkt.
Deze worden bij alfa dacht ik gebruikt in tweetallen, voor elke as een?
4 september 2016 om 11:20 #18176469Systeem van escort vind je via google afbeeldingen onder ” remote servo escort mk2″. Foto zegt altijd meer als woorden.
4 september 2016 om 21:28 #18176470 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.