Olievuldop foetsie

Forumindex Forums Modellen Corsa Olievuldop foetsie

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Martijn van der Meer
    Deelnemer

Vandaag wou ik het oliepijl even checken en toen kwam ik er prompt achter dat ik mijn vuldop mis! Ook zat er (natuurlijk) wat olie aan de onderkant van de motorkap. Nou snap ik dat ik voordat ik uberhaupt ga rijden dit moet schoonmaken en dat is het probleem niet. Echter heb ik wel nogsteeds een oliedop nodig! En juist nu met corona is er opzondag natuurlijk niets open. Maandag heb ik toch echt wel mijn auto nodig. Is er iemand die een goede tijdelijke oplossing heeft? Om 1 dagje met een tijdelijke oplossing rond te rijden vind ik niet zo’n probleem en dan kan ik maandag gewoon een nieuwe dop regelen. Ik hoor graag wat jullie kijk hierop is :bye: :help:

Driver1980
      Deelnemer

Hey goedenavond,

Omdat je nu niet aan een dop kunt komen lijkt het mij wel het meest handig om een vershoudzakje even als een soort dop te laten functioneren door dit met een elastiekje over het vulgat af te dekken. Eventueel een klein gaatje erin prikken ivm de carterventilatie.

Op deze manier kun je veilig rijden zonder dat de olie eruit blijft spatten. Maar wel zo snel mogelijk een dop regelen :good:

Corsa_GSi
        Deelnemer

Ik zou geen plastic nemen ivm smelten.
          Kan de boel niet even goed ontvetten en dan afplakken met ducktape?
          Even langs de sloop / autodemontage rijden en een dop halen (meelenen ;) )

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.