Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Olieverbruik Z20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 maart 2016 om 06:39 #17275708
Hallo,
Sinds 1,5 maand heb ik een Zafira OPC met nu 229000km op de klok. Met LEH turbo, direct intake andere chip.
Volgens de verkoper (particulier) 10.000km terug de turbo geplaatst en em tijd daarvoor de klepseals vervangen.
Hij zou een daarom een ‘ normaal ‘ olieverbruik hebben.Echter is dit ongeveer een halve liter per 1000km.
De auto rookt alleen wat meer witte rook bij koude motor en ruikt dan ook naar olie. Bij goed warme motor zie je niks aan de uitlaatgassen en ruik ik niks bijzonders.
Voornamelijk mijn vrouw rijdt ermee, dus vrij rustig.
Ik heb wel enkele malen gemerkt dat als ik hem daarna een keer mee neem een goed waar rijdt, en daarna een paar sprintjes trek het 1of 2 keer dikke wit grijze mist achter de auto is, daarna niks meer, alsof de hete uitlaatgassen de uitlaat schoon branden.
Bij de carterventilatie zie ik verder geen terugslag klep zien. Alleen de silicone slang naar de dikke inlaat buis van de direct intake.
Wat denken jullie? Zuigerveren?
Overigens heb ik bij de proefrit niks gezien of geroken, anders had ik hem toen al laten staan.Verder nog een andere storing: als de auto langer stationair draait en dan de fan aanslaat, krijg ik een storingslampje van de motorkoeling. Contact uit een weer aan en lampje is weer uit.
Graag jullie mening
10 maart 2016 om 11:43 #18312589Terugslagklepje zit pok in de vacuumregeling van de carterventilatie.
Zuigerveren is wel een van de redenen dat deze olie gaan verbruiken.
Kijk eens of er oloe of olieaanslag op de gasklep zit.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
10 maart 2016 om 12:23 #18312590Bedankt voor je reactie.
Wat zou dat carterventilatie klepje geplaatst moeten worden?
Ik zie hem namelijk op geen enkele direct intake zitten.
K zie alleen maar een slang van de kleppendeksel naar de dikke inlaat buis15 maart 2016 om 22:20 #18312591Zit op ern dun slangetje.
Klepje is blauw geel of zwart geel. In de buurt van de gasklep.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 maart 2016 om 20:04 #18312592Bedankt!
Ik heb hem gevonden: aan 1 kant is een aansluiting helemaal afgebroken. Dus meteen maar een nieuwe besteld bij mtech (Opel dealer zit 20km hier vandaan)
Ik hoop dat het olieverbruik dan ook wat omlaag gaat. Ik had ergens gelezen dat een defect klepje ook voor olieverbruik kan zorgen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.