Olieverbruik Z16XE

Forumindex Forums Techniek Ecotec Olieverbruik Z16XE

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272690
    Thomas H.
      Lid sinds:
      23 June 2015

      Ik weet dat ik nogal wat vragen stel momenteel, maar ik ben nog erg nieuw qua Astra’s. Hopelijk kunnen jullie nog geduld opbrengen.

      Ik was benieuwd naar de ervaringen van mensen qua olieverbruik van de Z16XE. Ik las in de handleiding dat je 0,6 liter moet bijvullen na elke 1000km. Dat klinkt mij aardig veel, als ik kijk naar mijn oude Mazda 323f was dat nog geen liter per 10.000km (en die had een klein lekje) en mijn oude Nissan Skyline verbruikte letterlijk niks. Oliepeil was na een jaar nog exact hetzelfde.

      Dus ja, wat zijn de praktijk ervaringen? Echt 0,6 liter per 1000km? Of valt dat reuze mee?

      #18290099
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        In de praktijk loopt het enorm uiteen.
        Bij de 1 zit hij aan de 1L per 600km, bij de ander is het 1L per 15000 km.

        Gewoon zelf kijken wat de motor doet.
        Regelmatig olie pijlen.

        Die 1 liter per 600km is een advies van opel wat de motor maximaal mag verbruiken.

        #18290100
        Thomas H.
          Lid sinds:
          23 June 2015

          @arjontje wrote:

          In de praktijk loopt het enorm uiteen.
          Bij de 1 zit hij aan de 1L per 600km, bij de ander is het 1L per 15000 km.

          Gewoon zelf kijken wat de motor doet.
          Regelmatig olie pijlen.

          Die 1 liter per 600km is een advies van opel wat de motor maximaal mag verbruiken.

          Ik ging al van zoiets uit, daarom was ik ook nieuwsgierig naar praktijk ervaring. Maar 1 liter per 600km…. Da’s toch best flink eigenlijk.

          #18290101
          ivartje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 December 2010

            ligt er maar net aan hoe dat er met de auto is omgegaan kwa rijden en onderhoud

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.