Olieverbruik en lekkage astra g z16se

Forumindex Forums Modellen Astra Olieverbruik en lekkage astra g z16se

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    jos astra G
    Deelnemer

Hallo allemaal. Ik heb me hernieuwd voorgesteld in de voorsteltopic

Ben sinds ongeveer 2 maanden in het bezit van een mooie zwarte astra G 1.6 8v z16se.

Nooit gedacht dat de astra met deze motor toch redelijk vlot is! Ok geen racer, maar dat hoeft ook niet. De auto heeft 157000 gereden en rijdt gewoon heerlijk. Distributieriem vorig jaar vervangen tegelijk met de koppakking.

Zoals gezegd, hij rijdt heerlijk start goed en behoorlijk zuinig. Naar nu komt het, hij verbruikt redelijk wat olie. Zo ongeveer 0,5 liter op 1000km. Daarnaast lekt hij ook rechts van het blok. O-ring achter de bobine heb ik vervangen en daar is het nu droog.

Stationair loopt hij mooi, maar als ik de oliedop verwijder zou toch kortstondig het toerental moeten veranderen? Dit is niet zo en ik vind ‘m redelijk blazen uit de opening. Ik heb de dikke slang van de carterontluchting los gehad en deze was niet verstopt. Wel is deze gescheurd, maar pas achter de slangklem. Waar zit de dunne slang overigens? Heeft deze motor een carventilatie klep? Ik vind hier niets over.

Nogmaals, de auto rijdt en start prima. Zonder problemen en geen blauwe rook. Geen koelvloeistof in de olie en koelvloeistof is vrij van olie. Temperatuur 80-85 graden. ik kan een beetje de simpele klusjes zelf, maar hier durf ik toch niet te veel zelf. Mijn hoop is nu op jullie gevestigd. Desnoods naar de garage. Alvast bedankt voor de reacties en hulp. :good:

Groet, Jos

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.