Olieverbruik bij hoge toeren

Forumindex Forums Modellen Corsa Olieverbruik bij hoge toeren

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225017
    8klapper
      Lid sinds:
      29 January 2006

      Hallo, ik heb een Corsa B uit 97. Als ik normaal rijd, dus in de stad en korte stukken dan is er niks aan de hand. Maar als ik bijvoorbeeld een lang stuk 120 rijd, dus dan loopt ie een kleine 4000 toeren begint hij flink olie te gebruiken. Ik denk 1 liter op 500km.
      Zijn me pakkingen nu aan de beurt? Of iets met de kleppen. De koelvloeistof is mooi groen, maar verbruikt ook meer bij hoge toeren.
      Bvd

      #17716284
      Famempeters
        Lid sinds:
        8 March 2008

        Ik ben bang dat de algemene staat van de 8 klepper niet al te best meer is

        kunnen veel dingen zijn maar ik denk blokkie !!!!zuigerveren , klepsteel afdichtingen ??en wat je zelf al denkt ??pakkingen is samen hang met versleten blokje .is heellllllllll erg veel 1 literop de 500 km

        rijd je heel veel korte stukken gooi er is een 5 w 40 nieuwe volle syntheet motor olie in met filtertje en peil is na 1000 km

        wat voor een blokkie is het ???????? en wat heeft de wagen aan km,s er opzitten . al lang in je bezit ??wagentje van een trapper geweest veel gassen en nog steeds niet opstijgen ????

        is zo moeilijk antwoord geven heeft 100.000km gelopen is het veel verbruik heeft ie 300.000gelopen mag het van mij hoor over en uit .

        bert

        #17716285
        8klapper
          Lid sinds:
          29 January 2006

          Het is een x1.4sz met pas 130000 op de teller. Althans dat staat op de klok ;-)

          Maar waar het op neer zou komen is dus kop revisie?

          #17716286
          OrangeArrow
            Lid sinds:
            18 February 2007

            beste is nieuwe kleprubbers en zuigerveren (incl. cilinders honen en drijfstanglagers vv), is dus eigenlijk totaal revisie… Je kan ook beginnen met kleprubbers, hoeft de kop er niet perse voor af…


            @Famempeters
            : waarom zo’n dunne olie om verbruik tegen te gaan??? Ik zou juist dikke olie adviseren…

            #17716287
            8klapper
              Lid sinds:
              29 January 2006

              Een totaal revisie kan toch nooit uit op zo’n ouwe knaake bak? Kleprubbers ga ik nog wel proberen dan. Bedankt voor het advies in ieder geval!

              #17716288
              Vipertjegts
                Lid sinds:
                1 July 2004

                origineel gepost door 8klapper
                Een totaal revisie kan toch nooit uit op zo’n ouwe knaake bak?

                Hoezo niet?

                #17716289
                8klapper
                  Lid sinds:
                  29 January 2006

                  Nou, die auto komt uit 97 en een totaal revisie kost naar mijn idee op ze minst wel een 1000 eu. Voor 2500 eu heb je een jongere corsa met minder kilometers ook. Dus die kosten haal je er toch nooit meer uit?

                  #17716290
                  8klapper
                    Lid sinds:
                    29 January 2006

                    Mij is trouwens verteld dat als je bij een draaiende motor het kleppendeksel eraf haalt en je legt je hand erop, dat je bij overdruk versleten kleppenrubbers hebt en bij onderdruk versleten zuigerveren. Is dit waar?

                    #17716291
                    Vipertjegts
                      Lid sinds:
                      1 July 2004

                      origineel gepost door 8klapper
                      Nou, die auto komt uit 97 en een totaal revisie kost naar mijn idee op ze minst wel een 1000 eu. Voor 2500 eu heb je een jongere corsa met minder kilometers ook. Dus die kosten haal je er toch nooit meer uit?

                      Die 2500 moet je natuurlijk wel hebben, is een klap meer als de revisiekosten natuurlijk. En voor 2500 heb je dan wel een andere auto maar wie zegt dat daar de motor goed van is. Als je deze gereviseerd hebt is je motor weer als nieuw natuurlijk!

                      Persoonlijk zou ik het denk ik ook niet zo snel doen hoor, eerder een ander blok opsnorren en die er hangen. Mooie mogelijkheid ook om voor een upgrade te gaan naar 1.6 16v/2.0 8v/2.0 16v ofzo!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.