Olieverbruik Astra

Forumindex Forums Modellen Astra Olieverbruik Astra

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Dani

Goedenavond,

Na jaren lang plezier van een Opel Corsa b te mogen beleven heb ik vorige maand deze ingeruild voor een Astra g 1.6 aangeschaft.bouwjaar 2002 en 127000 km op de teller

Na de grote beurt en APK werd deze aan mij geleverd
      Na een maand en 1000 km verder begon het schermpje in mijn auto enigzins te zeuren dat ik mijn olie peil moest controleren,inderdaad stond het peil verdacht laag en ik besloot tot bijvullen over te gaan.
      gisteren na een forse rit van slechts 150 km weer hetzelfde.Het dashboard wijst mij alweer op de lage oliepeil.

ik besloot een stuk karton onder mijn auto te plaatsen om goed op te kunnen merken of er hier misschien sprake was van een lekkage,maar dit was niet het geval
      om een kort verhaal lang te maken,hebben jullie een idee of dit vaker voorkomt en wat een oorzaak zou kunnen zijn.?

Alvast bedankt

Dani

wim-v6
      Deelnemer

houd het oliepeil goed in de gaten via de Peilstok

de sensor wil ook wel kapot

als hij op 150km zoveel olie zou verbruiken zou het wit moeten staan van de rook achter je

Willem

G1zm0

Haha dat heb ik toen ook gehad.
          Heel scheveningen was vergeven van de rook :jerry

Marvin

miraltje
          Deelnemer

bij mijn astra g x16ze bleek het eenl ekke carterpan afdichting te zijn(carterpan is dmv een kit pakking gemonteerd aan het onderblok.

bij mij was de klacht ook tekens een melding “olie pijl” om de 500 a 600 km.

geen lekkage kunnen vinden als de auto een paar dagen op de parkeerplaats stond of een vuil motorblok doorlekkage.

nadat ik de carterpan opnieuw gekit en gemonteerd had geen melding meer gehad

The Red Lizard
            Deelnemer

@miraltje

Kdenk dat je een z16xe hebt in je astra;) of een x16xel…1 van die 2..

Of is het een speciale oplage met een speciale motor, zon x16ze?;) hehe

@dani
              ..

Rij je veel korte stukken? want dan kan het zijn dat condens en vuildeeltjes in je olie aanwezig blijven..als je dan een flink stuk(autobaan) gaat rijden en de motor wordt echt goed warm, kan het zijn dat je condens verdampt in de olie, en misschien sommige vuildeeltjes verbanden, waardoor je oliepijl verd8 laag wordt opeens?

en welke olie gebruik je?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.