Olietemperatuurmeter op x12xe

Forumindex Forums Modellen Corsa Olietemperatuurmeter op x12xe

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    tamiya
    Deelnemer

Had de vraag al gesteld in het kleine vragen topic, maar het blijft niet bij een kleine vraag, zodoende dit topic ;)

Loop al een tijdje met het idee in m’n hoofd om een olietemperatuurmeter in m’n auto te bouwen. Na wat gegoogled te hebben, ben ik inmiddels zover dat ik het volgende nodig heb:

– Olietemperatuurmeter (mijn voorkeur gaat naar eentje van VDO)
      – Olietemperatuursensor( van hetzelfde merk i.v.m. afwijkingen)

Alleen de plaats waar ik de de olietemperatuursensor moet aansluiten ben ik nog niet helemaal over uit. Thaitanium27 kwam al met de oplossing van een Y- stuk gebruiken, en deze op de plek van de oliedruksensor monteren.

Op een forum van de oosterburen vond ik het volgende:

beim Z12XE haste seitlich an der Ölpumpe(richtung Beifahrerseite raus) einen M18 Stopfen, dahinter is nen Ölkanal der von der Pumpe in den Motorblock geht… da sollte ein kurzer Temp-Geber reinpassen

besagte Blindschraube gibts übrigens bei fast allen Motoren an der Ölpumpe an verschiedenen Stellen
      X12XE/Z12XE siehe oben
      X14XE/Z14XE/X16SZR/Z16SE/X16XEL/X18XE1/Z18XE vorn raus schräg nach oben, etwa höhe Klimakompressor
      X20XEV/Z20LET hintenraus richtung Antriebswelle

der Stopfen is bei allen genannten Motorn nen M18 mit ausnahme von XEV/XER/LET, die sind M24

Bron: http://www.astra-g.de/archive/index.php/t-15708.html

Hier hebben ze het er over dat er bij de oliepomp richting de passagierskant een ongebruikt M18 gat zit, welke is afgedicht met een bout. Dit lijkt mij een handigere oplossing, aangezien ik liever geen Y-spliting gebruik aangezien het de boel alleen maar kwetsbaarder maakt. Alleen waar zit dit gat :hmmz

Wie zou mij kunnen vertellen hoe dit precies moet? Wie heeft al eens een temperatuurmeter(en eventueel een voltmeter) gemonteerd in een Corsa B? Voorbeelden zijn welkom :thumbup

Anoniem

Joeve got mail ;)

robert_corsa

Een ring tussen je oliefilter werkt ook heel goed.
          dit heb ik gehad op mijn x12xe.

sjoerdie
          Deelnemer

De x12xe heeft een inwendig oliefilter/element.

Hoe wil je daar een sandwichplate tussen zetten?

robert_corsa

Zal eerdaags een foto maken.

Haasje17
              Moderator

@sjoerdie wrote:

De x12xe heeft een inwendig oliefilter/element.

Hoe wil je daar een sandwichplate tussen zetten?

Die past gewoon op het huis. Wordt enkel het oliefilter huis 20mm langer en moet je hem losmaken als je het filter wil vervangen.

sjoerdie
                Deelnemer

Dan zal het wel een andere adapter zijn dan bij de blokken met buitenfilter

tamiya
                  Deelnemer

Ik ben erg benieuwd hoe dat er uit ziet. Heb nog niet echt een goed voorbeeld gevonden van een x12xe/z12xe motor met olietemperatuurmeter, omdat er sowieso weinig mensen zijn die heb hebben ingebouwd ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.