olietemperatuur meter aan c20ne??

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) olietemperatuur meter aan c20ne??

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    kaneelschep
    Deelnemer

Is er een makkelijke manier om een olietemperatuur meter aan te sluiten aan de c20ne?
      Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

Jurgen
      Deelnemer

Volgens mij wordt er een bout van de oliepomp doorboort, draad in getapt en daar wordt een sensor ingedraaid. Was toen een handig topic over maar kan er even niks over terug vinden.

Fearless
        Deelnemer

ff zoeken op: “de freek-manier” :thumb

De grote holle bout van de oliepomp neem je er uit, boor en tap. Teflontape om je sensor en monteren.

sebastiaankadettcabriogsi
          Deelnemer
            Mr. Bone
            Deelnemer

@kaneelschep wrote:

Ik vond dat bij de gtitjes altijd erg prettig dat die dat standaard hadden.

Ik ga ervan uit dat je GSI tjes bedoelt ipv GTI tjes en het digi dash van een Kadett bedoelt?

in dat geval is het een olieDRUKmeter en GEEN temperatuurmeter!!!
              Daarom is die met een koude motor 5 blokjes en als die warm word zakt die af naar 2 a 3 blokjes (stationair) omdat de druk lager word als de olie warm word en dus dunner

verder is die manier van Freek geen verkeerde. Een sensor in je carterplug is ook een optie

succes

kiyamizio

trouwens een GTI heeft wel een olie temp meter.

kiyamizio

trouwens een GTI heeft wel een olie temp meter.

Mr. Bone
                  Deelnemer

Ik zeg toch ook niet dat een GTI het niet heeft?????
                    Ik heb het over GSI ipv GTI

jds

Ben ook bezig met zo’n metertje maar welke meter voor op t dash kan ik hiervoor gebruiken ?
                      Heb laatst n.l. een watermetertje gekocht maar die had een eigen merk sensor nodig, de originele sensor gaf verkeerde waardes door voor die meter.

Het is voor de crossauto dus het mag gewoon zo’n 52mm meter zijn.

swobbes

Wij gebruiken in de crossauto gewoon metertjes van auto-style. Kost niet zoveel en zit eigen sensoren bij!

jds

Die heb ik van de week dus ook gehaald king:

McKaamos
                          Deelnemer

Daar zijn ook inschroef, Y en T adapters voor he? ;)

Inschroef adapter kost een paar euro. Die zou je ipv de holle bout methode kunnen gebruiken.
                            Een Y of T adapter kan je gebruiken bij je originele drukschakelaar (de voor het stumper lampje op je dash). Die zijn inschroef kant de maat van je originele drukschakelaar en hebben een uitgang waar de drukschakelaar weer in kan, en een aftakking opzij waar je een 1/8-27NPTF schroefdraad sensor in kan draaien. Dat is de maat voor 9 van de 10 aftermarket sensoren.

Originele drukschakelaar is M14 schroefdraad trouwens. Kan je de goeie adapter opzoeken ;)

edit:
                            Dit is ook nog een optie:
                            http://www.nlpower.nl/interieur/meters-en-meterhouders/olie-sensor-adapter-ring.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Nadeel is wel dat je hier voor een M18 oliekanaal verlenger erbij moet halen (die grote bronskleurige schroefdingen van de foto), want die zit er niet bij. Alleen M20 en 3/4UNF

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.