Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Olieretour leiding turbo met foto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2013 om 13:56 #17258004
Hoi,
Als ik goed geïnformeerd ben is dit wat ik op de foto zie de olieretour leiding van de turbo. Nu is daar goed te zien dat die lekt ( ik neem aan bij de turbo dikke druppels die naar beneden komen ) dat verklaart ook de stank van de verbrande olie?? Kan die leiding verstopt zitten?? Of een pakking kapot?? Iemand hier ervaring mee, of nog belangrijker hoe te handelen.
22 mei 2013 om 14:09 #18145927dat is nog een originele.. die zijn niet zo best.
zou em lekker vervangen met deze: http://courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/parts/oil-and-water-pipes/turbo-oil-drain-z20lex-washers/prod_840.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
voordat je turbo straks zonder olie staat en dat je die ook kan gaan vervangen.
22 mei 2013 om 14:23 #18145928Is dat een kwestie van plug and play?? Veel plek heb ik niet met mijn worstvingers.. :swear
22 mei 2013 om 14:29 #18145929kwa monteren is het precies het zelfde, alleen deze zou het langer uit moeten houden ;)
22 mei 2013 om 14:43 #18145930de olie retourleiding die bij de link van dion8 wordt aangeboden is de orginele upgrade GM leiding die je ook bij dealer kunt bestellen 57,72 euro icl. btw.
dat is een stuk voordeliger als 52,50 pond excl. verzendkosten. ;)de upgrade is dat er nu een klemmetje op de slang zit aan de turbo kant.
Edit: sorry ik heb de bon nog even opgezocht en hij kost hier bij de dealer 85,60 euro. dat is denk ik nog steeds voordeliger en sneller.
ik had 40% korting gekregen
22 mei 2013 om 16:42 #18145931Zal morgen eens bellen, kan deze leiding verstopt raken?? Of zit daar druk op? Wat moet ik mij erbij voorstellen..?
23 mei 2013 om 07:15 #18145932ja ik bestel al sneller dingen vanuit engeland dan van de dealer.. niet altijd even goede ervaringen.
maar er staat uiteraard oliedruk op.
wat is eigenlijk je kilometerstand?
23 mei 2013 om 07:18 #18145933178000, turbo is recent vervangen bij 160000 door de vorige eigenaar.
23 mei 2013 om 07:43 #18145934mijne olie leiding begaf het al rond de 128DKM. dus zou em gewoon lekker vervangen, ze verzinnen er niet zomaar een upgrade voor :P
23 mei 2013 om 09:50 #18145935op de retour staat geen druk.
loopt er gewoon uit.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
23 mei 2013 om 10:34 #18145936@z20leh wrote:
op de retour staat geen druk.
loopt er gewoon uit.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry
daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.
23 mei 2013 om 15:21 #18145937@dion87 wrote:
@z20leh wrote:
op de retour staat geen druk.
loopt er gewoon uit.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry
daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.
LOL.
ik heb geen banjobout.
je zou zelf eens de moeite kunne doen om. de retour eraf te nemen en motor starten.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
24 mei 2013 om 07:39 #18145938@z20leh wrote:
@dion87 wrote:
@z20leh wrote:
op de retour staat geen druk.
loopt er gewoon uit.Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
dus plots na de turbo houdt de olie ff op met druk doen? :jerry
daarnaast heb je zelf een z20leh, daar zit zon banjobout achter de turbo met een kleiner gat om de olie druk weg te nemen bij de turbo en die naar die banjobout te verplaatsen. dus staat er druk op die retourleiding.
LOL.
ik heb geen banjobout.
je zou zelf eens de moeite kunne doen om. de retour eraf te nemen en motor starten.
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
zie nu pas dat je er een garrett op hebt zitten.
hoe heb je het dan zitten?
want origineel zit er bij de z20leh een kleinere banjobout in dan de z20let24 mei 2013 om 12:29 #18145939In princiepe is de retour drukloos
Daarom zit een olieretour ook onderop je turbo en niet bovenopDe olie moet vrij kunnen teruglopen naar t carter
24 mei 2013 om 12:50 #18145940Het enige wat mij niet duidelijk is, wat doet de turbo als mijn retourleiding verstopt zit? Drukt die dan de olie door richting de slang van de intercooler?
Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk
24 mei 2013 om 13:29 #18145941Ja, dan gaat die olie langs de keerringen drukken
Maar: als de retour zo verstopt zit ( kan haast niet )
Dan is de olie nog nooit ververst en is je turbo ook allang overleden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.