olieprobleem klepstoters

Forumindex Forums Techniek Cih olieprobleem klepstoters

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    manstra

Ik heb een manta a met een 1900s moter er in.
      Nu is het probleem datik een erg tikkend geluid onder mijn kleppendeksel had.
      Heb de kleppendeksel gelicht en ben er achter gekomen dat mijn nokkenas wel olie krijg maar mijn klepstoters(vaste stoters)niet.
      Ook de tapeinden waar de moer op zit om de kleppen te stellen komt geen olie uit.
      Heb de moter wel voorzien van allemaal nieuwe pakkingen en keerringen.
      Voordat ik hem uit elkaar haalde heb ik hem eigenlijk niet horen lopen.
      Wie weet raad?

postbusmanta
      Deelnemer

Eerste reactie?

Verkeerde nokkenas erin.

Je hebt nu waarschijnlijk een nokkenas zonder groef in het voorste lager gemonteerd.

Waar komt de olie vandaan voor de achterste lagers van de nokkenas? Loopt dat niet gewoon over de bodem van de cilinderkop, waardoor je denkt dat alle lagers olie krijgen?

manstra

Het bleek inderdaad olie te zijn dat nog in de cilinderkop stond omdat ik een busje in de kop had geplaatst.
          Het probleem dat ik geen olie bij de klepstoter kreeg was dat ik het plastic boutje vergeten was
          die aan de voorkant in de nokkenas zit waardoor de nokkenas verschoven was en geen olie doorliet.:sleeping
          De klepstoters hebben nu allemaal olie maar er zijn 2 tapeinden waar de moer opzit
          om de kleppen te stellen verstopt zitten en er 2 vaste stoters met tuimelaars ingesleten zijn.
          Ben al wel bezig geweest om de tapeinden er uit te halen maar ze zitten goed vast.:swear
          heb al geprobeerd om 2 moeren tegen elkaar in te draaien maar draaide de moeren alleen los.
          Ik probeer 2 tapeinden te bestellen en dan ze met grof geschut er uit te krijgen.

postbusmanta
          Deelnemer

tapeind heet stoken, af laten koelen en dan eruit draaien.

LET OP dat daarna het materiaal verzwakt kan zijn. Nieuw tapeind is dus wel nodig.

manstra

Tapeinden en klepstoters hebben ze wel maar de tuimelaars kunnen ze niet meer aan komen:swear.
              Heeft iemand nog wat gebruikt liggen?king:

Manta 24V
              Deelnemer

origineel gepost door manstra
                Tapeinden en klepstoters hebben ze wel maar de tuimelaars kunnen ze niet meer aan komen:swear.
                Heeft iemand nog wat gebruikt liggen?king:

U twee U

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.