oliepompdeksel

Forumindex Forums Techniek Cih oliepompdeksel

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    plexpiloot
    Deelnemer

ja het zal wel weer een simpele vraag zijn maar toch ff checken

Ik heb een 2.0 en ik zou een oliepomp deksel willen gebruiken van een 2.2 of 2.4
      Omdat er een oog aan zit voor een krukaspositie sensor kan dit zonder probleem of zijn er toch verschillen ?

en alvast bedankt

js 400
      Deelnemer

kan je gewoon gebruiken hoor,maar neem gelijk een diesel deksel:thumbup

toppertheo

dan gelijk ook maar een vraag van mij:

heb een C30NE en heb nog een diesel deksel liggen, is het verstandig om dat diesel deksel daarop te zetten of heeft dit bij een 3.0 geen zin omdat dat al een goed deksel is??

groeten.

Ghanz
          Deelnemer

diesel is een stalen deksel

de rest is alu.

dus verstandiger.. ja in zovere.. heb je olie druk problemen… dan gewoon doen en proberen.
            heb je geen problemen.. dan deksel voor later op plankje laten liggen.

daarin tegen heb ik ook weer een vraag….

is het uberhaupt wel verstandig een 2.0 alu deksel om te zetten met een 2.4 alu deksel ???
            dit ivm slijtage vorming…
            of maakt dat allemaal geen ruk uit?

GSE
            Deelnemer

Motronic blokken:
              C24NE C26NE C30NE hebben een krukaspositie sensor onder aan de deksel van de pomp zitten in dat oog,dus een Jetronic deksel zal mechanisch wel passen alleen,je hebt geen plek om die sensor te plaatsen of je moet zelf wat gaan knutselen.

Dieseldeksel op een 6cil is altijd goed,een 6cil is in feite hetzelfde blok als de 4 cil alleen dan 1/3de groter maar met dezelfde oliepomp als de 4cil,dus in feite is een 30% meer volume pomp hetzelfde bij een 6cil als de serie pomp bij een 4cil.

De dieseldeksel werkt niet echt druk verhogend…Enkel de cilinder in de deksel lekt lang niet zo snel als dat plastic ding wat der normaal bij een deksel inzit en de stalen plaat is veel harder als die alu deksel waardoor de tandwielen lang niet zo snel inlopen,al met al scheelt een diesel deksel rond de 0,5 bar stationair als de deksel in goede staat is tegenover een gewone deksel met wat groeven,alleen is de druk waarbij het overdruk ventiel opent wat hoger omdat der een langere veer inzit,na mijn idee hadden ze die diesel deksels overal op moeten zetten en al zeker bij de 6cil omdat die graag oliedruk problemen hebben.

Ghanz
              Deelnemer

dat gat in het deksel voor de kpsensor is het probleem niet.. ben ik toch niet nodig. :D

maar het ene deksel is het andere niet.. dus ingesleten en wel.. is dat zo verstandig om te wisselen ?

GSE
                Deelnemer

Deksel kun je onderling zo uitwisselen als je een Jetronic or carby gebruikt,en die sensor niet nodig hebt…

Het enigste probleem waar je tegenaan kunt lopen is:
                  Welof geen pakking,vanaf een bouwjaar ergens rond 83/86 durf het zo niet meer te zeggen is Opel geen pakking maar vloeibare pakking gaan gebruiken,met als gevolg als je een deksel monteert die een pakking van ….0,1mm-0,2mm nodig heeft en je die niet gebruikt kun je de tandwielen vast knijpen in het distrubutie huis…..
                  Ik heb dit zelf ook 2x gehad,bij mij brak toen gelukkig het holstiftje in het tandwiel dat op de krukas zit..en koste toen niks,maar als je pech hebt gaat je verdeler as deraan..

Daarom als je een deksel monteert die motor vreemd is of je twijfelt haal dan de verdeler los en draai met een schroevendraaier of net wat ff of de pomp gangbaar is van boven kun je der bij met een lange schroevendraaier..

Ghanz
                  Deelnemer

das dan weer een goede tip ben.

dat van die schroevendraaier ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.