Oliepomp

Forumindex Forums Techniek Cih Oliepomp

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    The_Undertaker
    Deelnemer

Heren,
      we zijn allemaal bekend met de oliepompen van onze Opel motoren. Waardeloos wil ik het nog niet niet noemen, maar vroeg of laat geven ze vaak wel de bekende problemen.

Zijn hier inmiddels alternatieven voor, of ombouwkitjes zodat er meer druk opgebouwd kan worden, nieuwe deksels, nieuwe tandwielen, dat soort dingen? Ik las een tijdje terug dat er op EBay het een en ander te vinden moest zijn, maar ik kan er weinig van vinden.

Het geval is, dat ik inmiddels ook te weinig oliedruk heb. Graag zou ik gewoon nieuwe pomptandwielen erin zetten en een nieuw dekseltje, in plaats van de huidige boel op te lappen.

Iemand suggesties/ideëen?:thumbup

postbusmanta
      Deelnemer

Niet goedkoop:

klik hier

GSE
        Deelnemer

Bij de 6 cil,is een 30% meer volume pump geen luxe,en de diesel deksel van de oude CIH diesel blokken zijn van staal en hebben een cilinder ipv die plastic kogel,die slijten veeeeel minder dan de alu deksels,ook een Man W712 filter is iets beter,die heeft een betere doorlaat dan de voorgeschreven filters..

Ik rijd die combinatie:
          30% meer volume
          dieseldeksel
          Mann W712 filter
          10W-40 olie

Al 3 jaar in een 6cil,de oliedruk komt vrijwel nooit onder de 2 bar stationair en bij 2000 toeren zit ik aan de max druk van 4,5bar,echt een aanrader deze combinatie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.