Oliepijlstok 2.2 in de Rekord C

Forumindex Forums Techniek Cih Oliepijlstok 2.2 in de Rekord C

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Ik rij inmiddels al een tijdje in de Rekord C station, wil binnenkort ff wat aan de olie doen.
      Maar die pijlstok klopt niets van. Volgens mij hebben ze die gewoon afgeknipt.

Motortje is origineel een 1.9, hier ligt dus een 2.2 in.
      Moest dan niet de pijlstok achter de motorsteun in het blok zitten?
      Ding rijdt nog steeds probleemloos, automaatje lekt wat olie, en het oliepompje is wat zweeterig..Lekker laten of toch wat aan doen? Vul de automaat af en toe iets bij, als ik merk dat ie begint te slippen.
      Oliepijl is dus gewoon op de gok :jerry

H-400
      Deelnemer

Een Rekord C heeft z’n “bult” in het carter voor de vooras, net als de Rekord D waar de 2.2 uit komt.
        Waarschijnlijk heeft deze 2.2 nog in een Ascona, Manta of Kadett gezeten, die hebben die “bult” (met aflaatstop) achter
        de vooras zitten en dan kan met omgebouwd carter die oliepijlstok er niet meer in. In plaats van een gat te boren in het
        blok (achter de motorsteun) zal voor de gemakkelijke oplossing gekozen zijn door de pijlstok af te knippen.
        Heb je nog een markering op je pijlstok (maximum) of hebben ze’m echt hoog afgeknipt?

Fearless
        Deelnemer

Volgens mij net onder het streepje, dat zou ik even checken moeten.
          Als die daar onder staat zal het oliepeil wel goed zijn lijkt me dan he?

Fearless
          Deelnemer

Zo…na een maad toch maar eens gekeken :jerry
            Hufterproof die ouwe 2.2 :thumbup :thumbup

Pijlstok zit ACHTER de motorsteun. Geen streepje op te bekennen.

Wil m deze maand nog even verversen dus moet ik wel wat met die pijlstok gaan doen. Want dit is gewoon bagger.

H-400
            Deelnemer

Steek er gewoon een goede oliepeilstift in, maar voorlopig kan je de gegevens
              volgen van de constructeur: 2.2 oliewissel met filter = 3,8 liter.

Fearless
              Deelnemer

Ga m een dezer dagen verversen. Filter ligt al een tijdje te wachten :jerry
                Ik heb een peilstok extra, die is vors langer, past er in. Maar sluit niet af op het onderblok (die is daar dunner) Dat zal m dus niet zijn.
                Heb nog een 1900 motor “over” die peilstok mischien bruikbaar?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.