Oliepijl

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Oliepijl

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255581
    Reiniervr
      Lid sinds:
      2 February 2012

      Een hele simpele amateuristische vraag, maar ga hem toch maar stellen.
      Tijdens het meten van mijn oliepijl vind ik het niet goed zichtbaar waar wel of geen olie zit.
      Van te voren maak ik het stokje schoon met papier en daarna stop ik hem weer helemaal terug en draai ik hem even rond.

      Heeft er iemand praktische tips??

      #18109889
      Klopper
        Lid sinds:
        19 September 2010

        Je hebt zeker een pijlstok van een B1 1.8 of 2.0L? Met een ruw stukje plastic aan het einde…

        #18109890
        Reiniervr
          Lid sinds:
          2 February 2012

          Ik heb een 1.6 uit 1998
          Geen plstic geloof ik.
          Wel een hele curve in de buis waar de stok in gaat.

          #18109891
          Kano
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2012

            Stokje lichter van kleur maken? Op grijs (metaalkleur) kun je schone en oude olie goed herkennen.

            #18109892
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Die peilstokken zijn inderdaad niet heel fijn aflezen. Als ik ‘m eruit haal heb ik zowel boven max als onder min olie zitten. Tussen min en max zit dan het echte oliepeil. Maak ‘m eens droog, steek ‘m erin en trek ‘m dan eruit zonder ‘m te draaien. Kijk dan maar of je ‘m beter kan aflezen. :)

              #18109893
              Gupy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2006

                Ook een teken dat je olie nog mooi schoon is….zie het positief. :jerry

                #18109894
                chevy vectra 3.2 v6
                  Lid sinds:
                  5 March 2012

                  Nog een tip van mijn kant werkt echt super neem een wit krijtje en maak het peilgedeelte wit en dan er in stoppen en niet draaien dan er eruit uit en zie het resultaat :thumbup

                  #18109895
                  Reiniervr
                    Lid sinds:
                    2 February 2012

                    Kijk dat zijn nog eens tip!
                    dank aan allen, ik ga het proberen.

                    #18109896
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      niet draaien inderdaad!!!!

                      Willem

                      #18109897
                      Peterbilt
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 February 2013

                        Alleekes allen,
                        Even voorstellen.
                        Mijn naam is peter en heb sinds kort een vectra station 1.9cdti 150 pk.
                        Heb 8 jaar met een Omega 2.2 business edition rondgereden ( staat nu te koop) en hoop met de vectra net zoveel rijplezier te hebben als met de omega!!!!
                        Geen extreme onkosten gehad of problemen, als alleen onderhoud en banden.
                        Woon zelf in België, en ben nog in het bezit van twee monza’s, waarvan 1 uit elkaar ligt en geheel opgeknapt wordt (helaas momenteel weinig tijd)
                        Hoop deze topic uiteraard niet nodig te hebben voor problemen, maar wil mijn ervaringen en weetjes graag delen met anderen.
                        Nu weten jullie wie ik ben, heb ik alvast de eerste vraag…..hoe krijg ik een foto van mijn vec toegevoegd?
                        Groeten en tot topic!

                        #18109898
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Kan je beter in een ander topic doen, vragen stellen, zeker specifieke vragen kan je beter een nieuwe op maken..

                          zoek even op Foto plaatsen moet wel ergens omschreven zijn.

                          Wekt in iedergeval via een Uploader site als http://www.photobucket.com, of http://www.imageshack.us

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.