oliepijl

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    ronwijn
    Deelnemer

Hoi,

Nu ongeveer anderhalf jaar in bezit van Zafira 2002. Heb vorig jaar tijdens vakantie een melding op het dashboard gekregen. Het servicelampje ging branden. De auto kwam niet meer boven de 100 km/pu en niet boven de 3000 toeren dan ging ie langzamer rijden. Ben naar de dealer geweest en daar bleek het oliepijl te laag. Dit terwijl hij net ongeveer 4mnd daarvoor een beurt had gehad. Olie bijgevuld. Het probleem is verholpen met één litertje olie. Vervolgens heb ik dit tot nu toe al vier keer aan de hand gehad. In mijn optiek is dit behoorlijk vaak. Het vreemde is dat ik nergens een lekkage kan ontdekken. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit normaal is dat een auto zoveel verbruikt zonder dat dit sporen na laat. Weet iemand waar dit aan kan liggen.

Alvast zeer bedankt.

gr

remy

wim-v6
      Deelnemer

Ligt eraan hoeveel kilometers je rijdt in 4 maanden kan je rustig 5 tot 10.000km wegtrappen.

dan is het niet gek dat je moet bijvullen, zeker niet gezien je een Diesel hebt (oliepeil te laag = weg vacuum = vermogen weg)

Willem

ronwijn
        Deelnemer

Dank voor je reactie. De genoemde kilometers p/m haal ik bij lange na niet. Het betreft een benzine motor 1.6. Ik zie op het eerste oog geen leksporen op de motor en op de grond.

wim-v6
          Deelnemer

ja 1.6 motor welke in het verleden het zwaarder dan gemiddeld heeft gehad.

Ik weet niet of een verleden van onderhoud bekend is, maar meestal als deze motoren olieverbruiken is of de kop er af geweest voor een lekke koppakking of voor een gebroken distributie riem.

Olieverbruik zit in het mechanische deel van de motor en word mee verbrand met de brandstof.

Willem

marcooh
            Deelnemer

M,n Omega van 2000 luste ook wel wat olie en ook niets aan lekkage kunnen ontdekken; Regelmatig ff bijvullen thats all!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.